Jump to content

Spel som alla andra hatar, men som du älskar


Renard
 Share

Recommended Posts

En titel som får folk att kräkas av bara namnet!

Jag vet inte vad som var fel på spelet i sig, det kanske var tråkigt? För Simpelt? Dålig Grafik? Enligt några dålig Handling?

Jag tycker helt tvärtom och jag har spelat ut det minst 5 gånger!

Hela spelet är ett enda stort mindfuck moment för det är så sjukt svårt att fatta vad som egentligen händer ibland, och det är även svårt att fatta sig på storyn med tanke på att det är 3 olika storys som utspelas samtidigt!

Jag pratar givetvis om Killer 7

Enda sedan jag poppa in det i min PS2'a så älskade jag det, och jag kommer föralltid att göra det!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Planescape: Torment

Heroes of Might and Magic II (Alla jag känner föredrar trean)

Äventyrsspel/point and click

Edit: Lustiga simulatorspel! Railroad Tycoon, Prison Tycoon, Cities XL, Tropico 3 för att nämna några.

Nu blev jag allt lite kär i dig, Ice!

---

Jag kommer inte på ett enda sådant spel. Det närmaste jag kommer är en massa mer eller mindre obskyra gamlingar men de är ju inte direkt hatade utan bara allmänt okända. Sedan finns det en grupp spel med ganska hög inlärningskurva som majoriteten tenderar att ogilla men de spelare som verkligen sätter sig in i spelen brukar dock ofta älska dem; t.ex. Europa Universalis och Football Manager kan räknas hit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blev jag allt lite kär i dig, Ice!

När jag frågar andra personer om dom har spelat och även uppskattar Planescape: Torment, så är det lite som att fråga chans. Har bara fått ja som svar 4-5 gånger i hela mitt liv. Senaste gången slutade det med ett 3 års långt förhållande..

Ibland tror jag att jag hör hemma på ett mentalsjukhus. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...