Jump to content

Vad är nostalgi i framtiden?


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

Det finns säkert riktigt bra trummaskiner och jag har säkert lyssnat på låtar där jag imponerats av trummisen utan att ha vetat att det faktiskt bara var en trummaskin, men det säger ingenting alls om att trummisar eller trummor kommer att försvinna. Det har funnits hålkort till orglar sedan tidigt 1900-tal men bara för det så har keyboardister inte ersatts av vare sig hålkort eller datamaskiner. Åh, visst, den mesta klubbmusiken är datagjord ja, men den som tror att det inte kommer finnas trummisar eller keyboardister på liveframträdanden om 20 år som inte kallar sig nostalgiska eller retroaktivister, har fel.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skojar du? Ingen nu existerande trummaskin kan imo mäta sig med ljudet av en riktig trumma. Samma sak med alla instrumentsimulatorer. Nä, instrument har alltid funnits och kommer alltid finnas.

Vad har en NU existerande trummaskin något att göra med framtiden?

Det sagt så tänkte jag inte på att det stod "om 20 år" i förstaposten. Jag tror inte heller att instrumenten kommer att försvinna så fort, men jag har svårt att tro att inte det mesta är digitaliserat om, säg, 200-300 år. Det sagt så kommer säääkert de analoga instrumenten också hålla i sig men inte längre vara standard, därav blir det nostalgi när någon plockar fram ett gammalt instrument.

Edit:

Henkibojj, jag menade aldrig att själva artisten skulle ersättas, bara instrumentet.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har en NU existerande trummaskin något att göra med framtiden?

Det sagt så tänkte jag inte på att det stod "om 20 år" i förstaposten. Jag tror inte heller att instrumenten kommer att försvinna så fort, men jag har svårt att tro att inte det mesta är digitaliserat om, säg, 200-300 år. Det sagt så kommer säääkert de analoga instrumenten också hålla i sig men inte längre vara standard, därav blir det nostalgi när någon plockar fram ett gammalt instrument.

Edit:

Henkibojj, jag menade aldrig att själva artisten skulle ersättas, bara instrumentet.

Vafan, ALLT kommer vara nostalgi om 200-300 år, om vi ens finns då.

Shit, lagad mat, fett nostalgi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit, lagad mat, fett nostalgi.

Urk, hoppas verkligen inte lagad mat kommer bli nostalgi. :(

Nostalgi är överskattat. Det förpestar våra möjligheter att utvecklas till fullo när vi bara tittar bakåt hela tiden.

Det kommer nog alltid finnas en motsättning mellan de som vill se frammåt och vice versa. Själv tyckte jag det var ganska kul att Stockholmare i en undersökning ganska överlägset valde Gamla stan som favoritstadsdel. Tror man måste ha lite historia att bygga på också... ja som Boomers inlägg ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...