Crusader Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Trailer! Alla gissningar var visst rätt! En stor nyhet är att tillskillnad från tidigare Elder Scrolls spel så är det här en uppföljare på storyn i ett tidigare, nämligen Oblivion. Iallafall om man ska tro vad de har sagt tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Yes! Min födelsedag dessutom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) Det kommer använda samma engine som Oblivion. Kommer nog skippa den här. Redigerad 12 december, 2010 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) OH HELL YEAH! BÄST! Edit: Mordos hur vet du det? Redigerad 12 december, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Edit: Mordos hur vet du det? De har sagt att deras nästa spel efter NV skulle köra på en bättre version av Fallout 3s Gamebryo-engine. Gamebryo är en skitengine som borde försvinna från denna värld för den är full av buggar, jävelskap och skit. Om de announcar att det INTE är Gamebryo så kanske jag tänker efter. Men sålänge det är Gamebryo så vägrar jag, fått nog av karaktärer som ser likadana ut, character creator som är så dålig så det borde vara olagligt att använda den och inzoomande av karaktärer när man pratar med dem. Ni vet, sådär som Fallout, Oblivion och NV har varit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 De har sagt att deras nästa spel efter NV skulle köra på en bättre version av Fallout 3s Gamebryo-engine. Gamebryo är en skitengine som borde försvinna från denna värld för den är full av buggar, jävelskap och skit. Om de announcar att det INTE är Gamebryo så kanske jag tänker efter. Men sålänge det är Gamebryo så vägrar jag, fått nog av karaktärer som ser likadana ut, character creator som är så dålig så det borde vara olagligt att använda den och inzoomande av karaktärer när man pratar med dem. Ni vet, sådär som Fallout, Oblivion och NV har varit. Det där inlägget säger mer om din insikt i programmering än vad det gör om Gamebryo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Det där inlägget säger mer om din insikt i programmering än vad det gör om Gamebryo. Hur menar du nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Har sett rykten från FZ att detta kommer användas av ID softwares nya motor Id Tech5 skulle användas men som sagt det är ju bara rykten. Hoppas på nya chars denna gång och nya röster till spelet. Och vill inte se att nästan alla gubbar är identisk med sin egen gubbe i spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Personligen så tyckte jag inte att mina gubbar var ens lika de andra. Men jag vill ha möjlighet att ge min karaktär skägg utan att han ser ut som en missfärgad arab. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Okej, tydligen vet inte Bethesda riktigt vad de vill. We can now confirm that the TES V: Skyrim engine is all-new. And it looks fantastic.— Nick Breckon (@nickbreckon) December 12, 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Dessa nyheter gav mig precis multipla orgasmer i mina gaming-gener! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Okej, tydligen vet inte Bethesda riktigt vad de vill. Låter bra, bara den inte är så stel och opersonlig som den vanliga i Oblivion och Fallout 3. De kan leverera bra story och gameplay men teknik-mässigt tycker jag inte att de har gjort särskilt bra ifrån sig. Kommer nog att köpa det, dock är det ju ändå ett år kvar så vi får se vad de kan erbjuda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 (redigerad) Hur menar du nu? Det du klagar på har inte mycket med spelmotorn att göra. Ju större och öppnare ett spel är, desto mer instabilt blir det. Ett spel som Oblivion eller Fallout är så gott som omöjligt att testa ordentligt och sen hitta och korrigera alla fel utan att dra ut på utvecklingstiden till tvåhundra år. Kan lova dig att en ny spelmotor i sig inte är en garanti för ett buggfritt spel. Redigerad 13 december, 2010 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Det du klagar på har inte mycket med spelmotorn att göra. Ju större och öppnare ett spel är, desto mer instabilt blir det. Ett spel som Oblivion eller Fallout är så gott som omöjligt att testa ordentligt och sen hitta och korrigera alla fel utan att dra ut på utvecklingstiden till tvåhundra år. Kan lova dig att en ny spelmotor i sig inte är en garanti för ett buggfritt spel. Character creatorn, att folk ser likadana ut och inzoomning är Gamebryo. Och de var fokusen av mitt klagomål. Enda anledningen till att de har använt en såpass gammal engine som Gamebryo är pga. att det fungerar utmärkt till open world spel som F3 och Oblivion. Men problemet är det att de fixade inga av felen som de hade haft med deras tidigare titlar. Efter folk fick se character creatorn i Oblivion så blev det klagomål på hur limiterad det var. Buggar upp i arslet som FANSEN fixade långt innan de på Bethesda gjorde något för att de gjorde allt för att kunna pumpa ut Fallout 3 så fort som möjligt. Det ska inte ta 4 spel (om man räknar med Morrowind som också använde Gamebryo, men det hade en annan drös av buggar. Men det tänker man inte på för att Morrowind är ett såpass jävla bra spel.) för att fatta att deras engine behöver fixas. Jag ber om ursäkt om det inte är logiskt, feber och trött. Rättar när jag vaknar om det behövs. Men iom. att de har bytt engine nu så är det bara att hoppas på att det inte ser ut som skit och inte blir linjärt. Vad jag kommer sakna mest är "STOP RIGHT THERE CRIMINAL SCUM" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Nu vart det bekräftat att spelet kommer använda ID tech 5 motorn. Så vi får se hur det blir nu men ska följa utvecklingen av detta spel nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Jag har aldrig fattat varför folk klagar så jävla mycket på buggar i Fallout och Oblivion. Visst, de finns där, men inte fan förstör dem spelupplevelsen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 13 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Jag håller med Renard. Faktum är att ända spelet som sabbade min spelupplevelse var Fallout 1 när en bugg förstörde så jag fick spela om. Med andra ord, buggiga freeroam spel är inget nytt utan det har alltid varit så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 Jag har aldrig fattat varför folk klagar så jävla mycket på buggar i Fallout och Oblivion. Visst, de finns där, men inte fan förstör dem spelupplevelsen! Då har du aldrig råkat ut för de mer seriösa buggarna. I vissa fall så kunde Oblivion överhetta grafikkort, vissa konstant crashade tills en ny patch släpptes (vissa kunde inte spela på flera månader), vissa hade problemet att de inte kunde savea alls. Och nyaste största buggen var att man inte kunde använda quick-save på PC versionen av New Vegas. Vilket betyder att man måste in i menyn varenda gång - när man SKA kunna använda quick-save. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Då har du aldrig råkat ut för de mer seriösa buggarna. I vissa fall så kunde Oblivion överhetta grafikkort, vissa konstant crashade tills en ny patch släpptes (vissa kunde inte spela på flera månader), vissa hade problemet att de inte kunde savea alls. Och nyaste största buggen var att man inte kunde använda quick-save på PC versionen av New Vegas. Vilket betyder att man måste in i menyn varenda gång - när man SKA kunna använda quick-save. Jag har aldrig råkat ut för någon av de buggarna. Det enda har möjligtvis varit att någon gång när spelet har crashat så har senaste save-filen inte gått att ladda, men då finns Autosave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 15 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Det har alltid varit en massa buggar på såna här spel. Alla de tidigare TES spelen hade stora problem. Nu har jag inte spelat alla men jag har hört att de äldre hade fler och värre buggar än de nya. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts