Jump to content

Självmordsbombare i centrala Stockholm


Renard
 Share

Recommended Posts

Så du säger att terror hot från islamister och likande inte ökat genom åren? Pratar inte bara om Sverige nu.

Hela grejer med självmordsbombande islamister började ju för inte allt för länge sen så självklart har det ökat (från 0 till några hundra döda om året, dvs oändlig ökning). Men att det just i detta nu skulle finnas skäl att oroa sig extra för en terrorvåg ser jag inte. Vilka nyhetskanaler hänger du på som inte jag gör?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att de partier som förespråkar strängare regler mot brott kommer få sig ett grymt uppskjut nu när många människors bubblor spricker och de börjar inse att vi lever i en värld som blir allt råare. Det här kommer hända igen, och hade det varit i USA så hade presidenten gått ut med ett pressmeddelande, men vart är vår lilla flintis till statsminister, ligger han och sussar mån tro? Skulle vilja skriva att partier som förespråkar strängare invandringsregler också främjas av det här, men det är viktigt att komma ihåg att terrorism inte är bundet till ras, utan till individen!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med till 100%!

På vilket sätt blir det bara värre och värre, slumpmässiga dåd borträknat?

Blundar vi för det...? "War against terror" är ju uppblåst så in i helvete.

Jag är redo att ändra min uppfattning om det visar sig att en terroristorganisation ligger bakom det och har som mål att utföra fler dåd, men än så länge är det bara en random dude som sprängde sig själv.

Jag är redo att ändra min uppfattning om det visar sig att en terroristorganisation ligger bakom det och har som mål att utföra fler dåd, men än så länge är det bara en random dude som sprängde sig själv.

men än så länge är det bara en random dude som sprängde sig själv.

Dude som sprängde sig själv.

:ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den officiella förkortningen på Säkerhetspolisen.

I och med polisväsendets förstatligande år 1965 inrättades vid Rikspolisstyrelsen en säkerhetsavdelning (RPS/Säk). År 1989 gavs avdelningen en mer självständig ställning och kom att betecknas Säkerhetspolisen (SÄPO).

Mer officiellt än ovan blir det inte.

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer officiellt än ovan blir det inte.

År 1965 blev polisverksamheten statlig och arbetet för att skydda rikets säkerhet sköttes av Rikspolisstyrelsens säkerhetsavdelning (SÄK). Det var först den 1 oktober 1989 som man bildade den nuvarande Säkerhetspolisen som blev en egen myndighet. (http://www.sakerhets...d800010243.html)

1.1.2 Säkerhetspolisen i dess nuvarande skick

Säkerhetspolisen i dess nuvarande skick bildades den 1 oktober 1989. Säkerhetspolisens officiella förkortning skrevs till SÄK, men har ända sedan sin start kallats för SÄPO i folkmun. Organisationen blev en egen myndighet och fick bland annat en egen generaldirektör. Idag har man som främsta arbetsuppgift att förhindra och avslöja brott mot rikets säkerhet. Förutom det har man dessutom det formella ansvaret för bevaknings- och säkerhetsarbete vid exempelvis statsbesök.(http://www.sakerhets...d800010243.html)

*

Skall i så fall ha ändrats till den nuvarande förkortningen under en senare period.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det va nån snubbe från 4chan? Som den snubben som sköt i den där svenska skolan eller vad man ska säga som var från 4chan eller hur det nu var.

Asså.... :ermm:

:lol::lol:

Varför censurerar aftonbladet bilden på terroristen..Det gör mig upprörd, de visar bilden på en icke dömd svensk person men en död muslim kan de inte släng upp en ocensurerad bild på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad vinner du på av att se hans ansikte? Vill du göra kaoz med han?

Måste man vinna något på det för att en terrorists ansikte ska få visas offentligt? Om en persons ansikte visas i media så ska allas ansikten visas i media imo.

Jag tror som sagt tidigare att det kommer smälla igen inom en snar framtid. Några veckor efter bombningarna i London greps ju en annan grupp människor i t-banan som tydligen hade inspirerats av de förstnämnda. Varför skulle inte samma sak kunna ske i Sverige? Copycatfenomenet existerar ju här med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...