Jump to content

Självmordsbombare i centrala Stockholm


Renard
 Share

Recommended Posts

Kom ihåg att SÄPO (ogillar att säga SÄPO när det egentligen skall vara SÄK...) höjde beredskapsnivån för bara några månader sedan.

Nu vet vi varför. Med risk för att låta melodramatisk så tycker jag att det är dags att bli rädd, eller iaf jävligt vaksam, nu!

Nja... Även om det för Sverige är en unik händelse tror jag knappast att det är stort nog för att SÄPO skulle kunna misstänka något i förhand. Det verkar ju bara vara nån slumpmässig galning och inte nåt organiserat dåd. Dessutom var SÄPO väldigt specifika med att det inte handlade om något konkret eller direkt hot när det höjde nivån.

Tills vidare tycker jag inte man ska oroa sig för mycket. Nån gång måste ju nåt galet hända.

Redigerad av Jacker
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom var SÄPO väldigt specifika med att det inte handlade om något konkret eller direkt hot när det höjde nivån.

Såklart, hur skulle svenska folket reagera om SÄPO gick ut och sa "Vi tänkte höja säkerhetsnivån här nu, för San Marino har skickat ett hot om att attackera och invadera Sverige inom en framtid."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såklart, hur skulle svenska folket reagera om SÄPO gick ut och sa "Vi tänkte höja säkerhetsnivån här nu, för San Marino har skickat ett hot om att attackera och invadera Sverige inom en framtid."

Sant, men om det verkligen varit ett riktigt hot hade de nog höjt beredskapen lite mer. Och galningar som agerar ensamma (som personen i fråga verkar ha varit) kan knappast vara lätta att lista ut och stoppa i förhand. SÄPO och andra underrättelsetjänster arbetar nog främst med organiserad brottslighet/terrorism.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant, men om det verkligen varit ett riktigt hot hade de nog höjt beredskapen lite mer. Och galningar som agerar ensamma (som personen i fråga verkar ha varit) kan knappast vara lätta att lista ut och stoppa i förhand. SÄPO och andra underrättelsetjänster arbetar nog främst med organiserad brottslighet/terrorism.

Ja, jo. Det har du ju såklart rätt i.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja... Även om det för Sverige är en unik händelse tror jag knappast att det är stort nog för att SÄPO skulle kunna misstänka något i förhand. Det verkar ju bara vara nån slumpmässig galning och inte nåt organiserat dåd. Dessutom var SÄPO väldigt specifika med att det inte handlade om något konkret eller direkt hot när det höjde nivån.

Tills vidare tycker jag inte man ska oroa sig för mycket. Nån gång måste ju nåt galet hända.

Håller med till 100%!

Inte ett dugg chockad att sånt här händer, blir bara värre och värre.

På vilket sätt blir det bara värre och värre, slumpmässiga dåd borträknat?

Helt sjukt. Jag vet inte vad jag skall säga...

Känns som om ett jätteproblem är på väg, och vi blundar för det.

Blundar vi för det...? "War against terror" är ju uppblåst så in i helvete.

Jag är redo att ändra min uppfattning om det visar sig att en terroristorganisation ligger bakom det och har som mål att utföra fler dåd, men än så länge är det bara en random dude som sprängde sig själv.

Redigerad av The Dude
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...