Jump to content

GTASajtens Forumgala 2010


Siana
 Share

Recommended Posts

Det här är samlingstråden för årets forumgala. Jag kommer att hålla i galan i år igen, det är därför jag gjorde en ny tråd. Hoppas det inte blev för spammigt, men det blir lättare att hålla ordning på det här sättet samt att det ser estetiskt snyggare ut om jag skapat alla årets trådar. Vices tråd får gärna förpassas till papperskorgen så det inte blir dubbla trådar, tack på förhand!

blush_1181011_0.gif

Vad som sker i samlingstråden:

Här kan ni ställa alla frågor och funderingar ni har kring årets forumgala. Håll dem endast här så det inte blir en massa kladd i andra trådar där vi ska skriva "listor".

Till en början ska vi bestämma vilka kategorier som ska få vara kvar och vilka som ska försvinna. Denna process kommer bara att försiggå under några dagar. Jag kommer läsa folks åsikter och se hur många som tycker vad och sedan välja ut de kategorier jag anser passande. Nästa steg blir nomineringsfasen som då skapas i en egen tråd. I nomineringsfasen använder vi kategorierna för att nominera vilka vi anser passa för de olika priserna - slutligen når vi omröstningen då de som nominerats mest tävlar om platserna. Sedan presenteras allt!

---

Så. Vilka nomineringar ska vi ha det här året?

Förra årets nomineringar:

Årets romantiker

Årets stil

Årets sportfåne

Årets spelnörd

Årets filmrecensent

Årets musikrecensent

Årets musiker

Årets skribent

Årets konstnär/designer

Årets fotograf

Årets avatar

Årets signatur

Årets admin/moderator

Årets trådskapare

Årets tråd

Årets konstverk

Årets roligaste medlem

Årets mest hjälpsamma forumit

Årets trevligaste forumit

Årets debattör

Årets mest respekterade medlem

Årets medlem

Blaque memorial award

Hederspris '10

Har vi ens haft några nykomlingar det här året tro? Kanske bör den slopas?

Jag har märkt att Love, Peace & Understanding har varit rätt aktiv. Kanske bör vi ha en "Årets romantiker", "Årets Dr Phil" eller liknande? Alltså en person som är bra på att prata känslor eller bara är jävligt imponerande bland damerna.

"Årets jawdropper"? En forumit som gång på gång fått oss att tappa hakan i Tråden där vi postar häftiga filmer, bilder, etc?

Bolla på, grabbar!

smile_1181703_0.gif

Redigerad av Siana
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har ju haft fler nykomlingar i år än på länge. Så den borde ju inte sopas undan.

Åh, okej. Då har jag inte tänkt på dem bara. Då behåller vi den!

Årets statusuppdaterare.

Just ja, den här nämndes tidigare. Jag läser personligen inte alls många statusuppdateringar, men många andra verkar göra det så jag tycker absolut att det är en bra nominering om andra håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just ja, den här nämndes tidigare. Jag läser personligen inte alls många statusuppdateringar, men många andra verkar göra det så jag tycker absolut att det är en bra nominering om andra håller med.

I så fall förstår jag inte varför inte citat exempelvis kan vara kvar. Om ett citat går oss förbi tillräckligt snabbt för att inte kunna vara med, vad gör då statusuppdateringar?

Dessutom läser jag precis som du på sin höjd någon om dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I så fall förstår jag inte varför inte citat exempelvis kan vara kvar. Om ett citat går oss förbi tillräckligt snabbt för att inte kunna vara med, vad gör då statusuppdateringar?

Dessutom läser jag precis som du på sin höjd någon om dagen.

Därför att det är skillnad på "Årets citat" och "Årets statusuppdaterare". Hade det varit bara "Årets statusuppdatering" hade det varit lika dumt. Dessutom har status inte funnits hela året så det är inte samma problem där, i alla fall i detta årets forumgala.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför att det är skillnad på "Årets citat" och "Årets statusuppdaterare". Hade det varit bara "Årets statusuppdatering" hade det varit lika dumt. Dessutom har status inte funnits hela året så det är inte samma problem där, i alla fall i detta årets forumgala.

Sant, nåväl. De som faktiskt använder det där lite flitigt har nog koll på det där.. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu ska vi inte dra ut det här för länge. Fram med era åsikter nu.

Stryka "Årets Nykomling" ja/nej?

"Årets romantiker" ja/nej?

"Årets statusuppdaterare" ja/nej?

"Årets citatmaskin" ja/nej?

Nej.

Ja.

Nej.

Nej. edit: Med närmare eftertanke: ingen åsikt

---

I övrigt tycker jag kategorierna är ganska bra som de är. Möjligtvis skulle Årets Comeback-kategorin få göra comeback (heh).

Dessa borde vi kanske fundera på att stryka, personligen har jag iaf svårt att hitta 3 kandidater:

Årets förändring

Årets filmrecensent

Detsamma gäller dessa men det beror troligtvis mest på att jag inte läser så ofta i de trådar där de ämnena behandlas:

Årets musikrecensent

Årets fotograf

Årets stil

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa borde vi kanske fundera på att stryka, personligen har jag iaf svårt att hitta 3 kandidater:

Årets förändring

Årets filmrecensent

Detsamma gäller dessa men det beror troligtvis mest på att jag inte läser så ofta i de trådar där de ämnena behandlas:

Årets musikrecensent

Årets fotograf

Årets stil

Håller med här, det var skitsvårt att nominera redan förra året! >_< (Vilket slutade med att jag inte gjorde det alls, heh.)

Stryka "Årets Nykomling"

Ja.

"Årets romantiker"

Ingen åsikt. LP&A har ju varit mer aktiv än någonsin men det verkar mest ha varit problem i paradiset.. :P

"Årets statusuppdaterare"

Även fast det vore roligt med nya kategorier så säger jag nej.

"Årets citatmaskin" ja/nej?

Trots att det var min idé så ställer jag mig likgiltig. Antar att det kan vara svårt att få fram tre kandidater här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...