Jump to content

Wikileaks


kicken
 Share

Recommended Posts

Jag kanske tänker i lite väl stora banor när jag nämner världskrig, men jag är ändå jävligt orolig för att de dokument som släppts, och framför allt de som kommer släppas i framtiden, någon gång kommer stå som grogrund till en större internationell kris.

Jag är fortfarande kluven i frågan upptäcker jag. Jag tycker fortfarande att Wikileaks går till överdrift när de släpper en hel hög med hemliga dokument som både svenssons och terrorister kan ta del av. Men samtidigt ska ju som sagt inte stora stater som USA kunna gömma all skit de begått/begår för all framtid.

Som sagt, vi får se hur det här spelar ut. Jag hoppas att du har rätt Mordos, för ett tredje världskrig vill man ju inte ha på halsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kanske tänker i lite väl stora banor när jag nämner världskrig, men jag är ändå jävligt orolig för att de dokument som släppts, och framför allt de som kommer släppas i framtiden, någon gång kommer stå som grogrund till en större internationell kris.

Jag är fortfarande kluven i frågan upptäcker jag. Jag tycker fortfarande att Wikileaks går till överdrift när de släpper en hel hög med hemliga dokument som både svenssons och terrorister kan ta del av. Men samtidigt ska ju som sagt inte stora stater som USA kunna gömma all skit de begått/begår för all framtid.

Som sagt, vi får se hur det här spelar ut. Jag hoppas att du har rätt Mordos, för ett tredje världskrig vill man ju inte ha på halsen.

Såna här dokument är mer eller mindre saker som de det handlar om redan visste, och andra stormakter. Men det är bara det att alla får reda på det nu.

Om du vill ha mer info på vad som skulle kunna vara tredje världskriget, läs på om sydkorea, nordkorea, kina och USA. Där har du något som skulle kunna bli tredjevärldskriget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såna här dokument är mer eller mindre saker som de det handlar om redan visste, och andra stormakter. Men det är bara det att alla får reda på det nu.

Om du vill ha mer info på vad som skulle kunna vara tredje världskriget, läs på om sydkorea, nordkorea, kina och USA. Där har du något som skulle kunna bli tredjevärldskriget.

Jo, Nordkorea har jag oroat mig för länge nu. De har ju börjat attackera sydkoreanska/amerikanska trupper under havsövningar läste jag för ett tag sen. Illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och nu har vi på papper att USA kommit med direkta påtryckningar till Sverige gällande hårdare tag mot fildelning. De har en lista med saker vi ska fixa som de nu bockat av 5 av 6 punkter på, därbland IPRED. Informationen har hållts hemlig eftersom om fildelningsfrågan är så känslig i Sverige. Återigen, om folket får reda på sanningen kan de ju protestera!

http://svt.se/2.22620/1.2260856/usa_vi_har_haft_ett_gott_samarbete_kring_fildelning

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska säker på att Assange blir Person of the year oavsett röster (det är ju, trots allt, inte läsarna som avgör det). Kom dock ihåg att person of the year inte är en hedersutmärkelse, utan ett "erkännande" för en person som varit inflytelserik under året som gått. Bland tidigare persons-of-the-year finns t.ex. sådana populära 1900-tals-filosofer som Adolf Hitler och Josef Stalin.

Var några andra saker jag tänkte kommentera men hinner inte just nu.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...