Jump to content

Festivaler 2011


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Ser ut att bli ett jävligt bra år för alla "Metalheads".

Sweden Rock som redan har namn som, Ozzy Osbourne, Styx, Helloween, Judas Priest, Saxon, Clutch, Rob Zombie, Electric Wizard mfl, får sällskap av Whitesnake, Mr Big och Buckcherry.

Metaltown redan har Volbeat, Cradle Of Filth och det återförenade System of a Down har nu fått sällskap av Korn.

Som sagt...ett bra år om man är ett Metalhead!

Svenska The Tallest Man On Earth gör tydligen ett av få festivalgig på Roskilde i sommar.

Till Peace & Love kommer:

Social Distortion [uS]

Mustasch

Radioaktiva Räker

Graveyard

Sonic Surf city

Dom kommer även bjuda på lite Classic Rock i Borlänge i form av Journey [uS] och Foreigner [uS/UK]

Det kommer definitivt bli SRF och Metaltown för min del! Metaltowns line-up är ju helt sjuk hittills. SOAD, The Black Dahlia Murder, Korn, Soilwork, At The Gates, Parkway Drive och Watain. Det kommer bli fett!

---

Oh! Social Distortion! Tror dock inte att jag kommer ha råd att åka till Peace & Love... Förresten, vill bara flika in att i mitt tycke kan det inte bli mer ointressant än när en festival släpper Mustasch. Visst, det är ett bra band men de spelar ju överallt nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Varumärket Hultsfredsfestivalen har köpts av tyska festivalarrangören och bokningsbolaget FKP Scorpio som bland annat arrangerar festivalerna Southside och Hurricane som i år headlinas av Foo Fighters, Arcade Fire, Blink 182, Chemical Brothers, Arctic Monkeys och Portishead...

Blir det en ny festival är det nog nästa sommar som gäller. Känns spännande, förhoppningsvis behålls charmen och traditionen men det kan nog vara att hoppas på för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Way Out West har precis släppt Robyn, Fleet Foxes och Explosions In The Sky.

EITS. Woooooooooh. Får se dem två gånger i år. Jag är skitglad just nu.

Gilla! EITS och Robyn vore något. Själv vet jag inte ifall jag kommer åka på någon festival i sommar. Tveksamt just nu. Får se vad som händer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt första släpp av WoW, Fleet Foxes och Explosions In The Sky, redan där är det två anledningar att åka. Senast jag såg Fleet Foxes var på Avrika och då gjorde dom en grym spelning.

Robyn känns dock lite "mhee", om inte hon har något nytt att komma med så är det ganska ointressant för min del, ok att hon står för en bra liveshow, men hon har spelat på tre av dom fem senaste festivalerna jag vart på så....men man lär väl stå framför scenen ändå om man åker dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den på pappret bästa festivalen (typ varje år) den festivalen som är det riktiga startskottet för sommarens festivaler och den som brukar ge en hint om vilka som kommer till dom europeiska festivalerna har haft sitt bandsläpp.

mainPoster_972774_0.jpg

Den brukar var otroligt svenskvänlig, så även i år, dom jag ser är, Robyn, Steve Angello, The Tallest Man On Earth, The Radio Dept., Axwell.

Notera den grymma återföreningen av Death From Above 1979, jag ber till gudarna för en spelning i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den brukar var otroligt svenskvänlig, så även i år, dom jag ser är, Robyn, Steve Angello, The Tallest Man On Earth, The Radio Dept., Axwell.

Notera den grymma återföreningen av Death From Above 1979, jag ber till gudarna för en spelning i Sverige.

Jag kommer alltid lika hårt varje gång Coachella visar sin lineup. :> :> :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget fel på Göteborg, men ska alla festivaler läggas där nuförtiden?

Och nu har dom fått en till, en ännu namnlös festival ska hållas på Trädgårn och vara en endagsfestival, första bandet, Band of Horses.

Har vart väldigt mycket Band of Horses i Sverige på sistone, me like...dom hade säkert inte fått dom om det inte vore för att dom spelar i Tyskland dagen innan och Stockholm dagen efter...men men, MER Band of Horses till folket!

Även Arvikafestivalen har haft sitt första bandsläpp, festivalen som i år går tillbaks till rötterna rejält.

Synth-akter för hela slanten....

Hocico och Covenant

Kite

Day Din

Lissi Dancefloor Disaster

The Girl and the Robot

Code 64

Ell-er

Emmaboda har släppt:

Two Door Cinema Club

SebastiAn

Yelle

Vitalic [live]

Crystal Stilts

Skrillex

Fukkk Offf

Niki and the dove

Ska´n`ska

Designer Drugs

Chateau Marmont

Daniel Adams Ray

Djurpark

HeartsRevolution

Infected mushroom

Metaltown fyller på med.

Cavalera Conspiracy (US)

All That Remains (US)

Doctor Midnight & The Mercy Cult (NO/US) (Hank Von Helvete från Turbonegros nya band)

Deicide (US)

Arch Enemy (S)

Bring Me the Horizon (UK)

Rykten säger att Stockholmsfestivalen Popaganda har ett riktigt ess i rockärmen i år som dragplåster, ett band som många festivaler vill ha men passar bara in tidsmässigt på popaganda, ett band som tydligen ska kunna sälja ut stora arenor själva.

Detta är bara väldigt lösa rykten och jag kan banne mig inte tänka mig vilka det skulle kunna vara.

Så...en liten update, more to come.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Storjöyran har gjort ett litet släpp:

» Lykke Li

» Cirkus Cirkör & Iryas Playground: Inside Out, Festival Edition

» Säkert!

» Daniel Adams Ray

» Looptroop Rockers

» Tove Styrke

» Ghost

» Adrian Lux

» Fallulah (dk)

» Albin Gromer

» Bäddat För Trubbel

» Icona Pop

» Caotico

» Syket

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aeon | Bonnie Lee | Bullet | Crowdburn | Dark Tranquillity | Engel | FKÜ

Ghost | Godless Glenn and the Astro Zombies | Hostile Reaction

Impaled Nazarene | Iscaroth | Katana | Live Elephant | RAM | Sad But True

Samael | Scumkill | Summoned Tide | System Annihilated | TNT

Trident | Triptykon | Twins Crew | U.D.O.

Sämsta lineupen någonsin på House of Metal :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yran släpper:

Marina & the Diamonds

Håkan Hellström

Doctor Midnight and the Mercy Cult

Veronica Maggio

Rebecca & Fiona

Graveyard

Carl Norén

Armand Mirpour

Helt OK släppt.

Hur mycket går en biljett loss på om man ska på yran? Jag antar att man behöver biljett för att kunna komma in på området där artisterna spelar, eller? Jag hittar inte biljettpris på deras hemsida...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...