Jump to content

Festivaler 2011


Kiedis
 Share

Recommended Posts

Hur mycket går en biljett loss på om man ska på yran? Jag antar att man behöver biljett för att kunna komma in på området där artisterna spelar, eller? Jag hittar inte biljettpris på deras hemsida...

Runt 1k för tredagars, beror på lite när du köper med. Vet att ifjol gick det att köpa biljett för 960KR innan, senare höjdes det till 1.1k.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sonisphere

  • Slipknot
  • In Flames
  • Mastodon
  • Mustasch
  • Airbourne
  • Dead By April
  • Kvelertak
  • Graveyard

Många som hoppats och trott på big4 är säkert besvikna, men detta tilltalar mig mer och det kan kanske rent av bli ett besök.

Nja, om man kollar på dom andra Sonisphere festivalerna så har Sverige fått en ganska tråkig line-up...igen..kommer väl säkert fler akter.

Och området? Globe arenas open air? wtf? nåja, blir säkert bra detta.

En ny electro festival kommer till Sthlm i sommar, Dans Dakar den 4 juni på Universitet.

Alla har pratat om det. Varför har vi ingen stor renodlad dansmusikfestival i Sverige? Varför ingen Sonar, ingen I Love Techno, ingen LED Festival? Därför gör vi det nu. Humanistiska föreningen och Monstera presenterar med stolthet Stockholms första stora dansmusikfestival. Några av världens största DJ:s och elektroakter delar scen med några av de mest intressanta, innovativa och nya. Vi ger er en dag med 12 timmars oavbruten dansmusikfest på två scener mellan klockan tre på dagen och tre på natten. 18-årsgräns innebär att ni som besökare kan röra er fritt på området. Ni slipper tappa bort polarna på grund av kö till någon ölhage när ni köpt langos. Ni kan med gott samvete dansa framför scenen med ölglaset i handen. En enda fest. En enda dans.

Klara band är:

Crystal Castles

Boys Noize

Tiga

Logo

Retro/Grade

Sail A Whale

Fler band kommer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

First Aid Kit, Stures Dansorkester, This is Head och F.O.O.Lkommer till Emmaboda.

Den "nya" Hultsfredsfestivalenhar haft två bandsläpp på tre dagar.

Det första var:

White Lies (UK)

Johnossi

The Tallest Man On Earth

Cut Copy (AUS)

Shit Robot (IRL)

Black Lips (US)

Junior Boys (CAN)

Darkstar (UK)

Steve Mason (UK)

Dum Dum Girls (US)

Dan Berglunds Tonbruket

Blackbird Blackbird (US)

This Is Head

Andra bandsläppet kom idag

Suede (UK)

Primal Scream (UK) Kommer spela sin Screamadelica platta från 1992

Beady Eye (UK) Liam Gallagher nya band

Två helt ok bandsläpp, ser redan bättre ut än förra sommarens festival som inte vart av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Peter FUCKING Doherty till yran! Åh, helvete vilken jävla bokning! Jag älskar yran just nu!

Nu undrar jag bara om P&L/Arvika/Way out west också har bokat Peter, vore ju minst sagt underbart om Yran bara har han i Sverige i sommar. Men vi får se, jag längtar redan nu!

Några till bokningar också;

Roky Erickson

The Ark

Timbuktu & Damm (Ny skiva på G!)

Slagsmålsklubben

The Sounds

Freddie Wadling

Me & My army

Those Dancing Days

Orup

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Peter FUCKING Doherty till yran! Åh, helvete vilken jävla bokning! Jag älskar yran just nu!

Nu undrar jag bara om P&L/Arvika/Way out west också har bokat Peter, vore ju minst sagt underbart om Yran bara har han i Sverige i sommar. Men vi får se, jag längtar redan nu!

Några till bokningar också;

Det lär de ju inte ha gjort, han kör väl den helgen i Sverige förmodligen. Större chans är väl då att Emmaboda också bokat honom, som går samma helg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lär de ju inte ha gjort, han kör väl den helgen i Sverige förmodligen. Större chans är väl då att Emmaboda också bokat honom, som går samma helg.

Ja, exakt. Vi får se om Emmaboda släpper han eller inte, dem borde ju göra det strax i så fall tycker jag.

Och jag hoppas verkligen att han kommer, och inte stoppas/liknade så han är sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...