Jump to content

Kommande filmer


Siana
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Och här är trailern!

Alltså, helt seriöst. The Force Awakens i all ära, men för mig som i princip har växt upp med Warcraft så är jag betydligt mer hypad över det här än den nya Star Wars-filmen.

Jag vill verkligen att den här filmen ska bli bra, så det ger nytt hopp om filmer baserade på spel. Om den här filmen blir bra så kan jag inte ens föreställa mig vad Blizzard Entertainment och Legendary Pictures kan göra med hela franchisen. Drömmen om Arthas liv filmatiserats hoppas jag ska bli sanning i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat endel Warcraft, framförallt 3:an men är inte ett dugg peppad på denna CGI-blaskan. Hade kunnat vart coolt om man gjorde dräkter och använde sig av autentiska miljöer för att få en 70-tals fantasystil men nu blir det bara som en lång cutscene. Sen har jag inte spelat en sekund WoW och kan väldigt lite om världen och historien så jag kanske är fel man att uttala mig.



Finns ingen film som jag är så peppad på som The Force Awakens.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat endel Warcraft, framförallt 3:an men är inte ett dugg peppad på denna CGI-blaskan. Hade kunnat vart coolt om man gjorde dräkter och använde sig av autentiska miljöer för att få en 70-tals fantasystil men nu blir det bara som en lång cutscene. Sen har jag inte spelat en sekund WoW och kan väldigt lite om världen och historien så jag kanske är fel man att uttala mig.



Finns ingen film som jag är så peppad på som The Force Awakens.

Tycker det är lite märkligt att kalla Warcraft för en "CGI-blaska" i samma mening som du skriver att du är taggad på The Force Awakens. Det är nog relativt lika mängder CGI i bägge två filmer ska du se, möjligtvis med undantag att Warcraft innehåller fler CG-karaktärer.

Vad jag tror du reagerar på är det relativt modiga valet Legendary gjort med Warcraft där de pumpat upp färgmättnaden till 11 - det är det som gör att det hela känns som en cinematic och relativt fejk. Anledningen till att de gjort det är väl nästan definitivt för att skapa just den där Warcraft-känslan som är lite cartoony och extremt saturerad. Sedan om man håller med beslutet eller inte är väl upp till var och en, jag har faktiskt inte bestämt mig än.  

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är lite märkligt att kalla Warcraft för en "CGI-blaska" i samma mening som du skriver att du är taggad på The Force Awakens. Det är nog relativt lika mängder CGI i bägge två filmer ska du se, möjligtvis med undantag att Warcraft innehåller fler CG-karaktärer.
Vad jag tror du reagerar på är det relativt modiga valet Legendary gjort med Warcraft där de pumpat upp färgmättnaden till 11 - det är det som gör att det hela känns som en cinematic och relativt fejk. Anledningen till att de gjort det är väl nästan definitivt för att skapa just den där Warcraft-känslan som är lite cartoony och extremt saturerad. Sedan om man håller med beslutet eller inte är väl upp till var och en, jag har faktiskt inte bestämt mig än.  

Haha vafan, går ju inte bemöta ett sånt här inlägg. Du jobbar ju inom branchen och kan din sak. Jag ger mig, lägger mig platt, kapitulerar!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha vafan, går ju inte bemöta ett sånt här inlägg. Du jobbar ju inom branchen och kan din sak. Jag ger mig, lägger mig platt, kapitulerar!

Det är väl bara att skriva att CGI'n i warcraft trailern kanske inte passar dig medans CGI'n i force awakens är mera din stil? Alla har ju olika smak och vad dom 'gillar'.

 

Själv tycker jag warcraft trailern ser okej ut, dock störde jag mig på att människornas rustning var så skinade och den är inte ens CGI..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...