Jump to content

Driver: San Francisco


Cyper
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Tycker det verkar sådär.. Gillar inte shift-grejen, och att man inte kan gå ut från bilen.

EDIT: Det behöver inte likna GTA bara för att det är möjligt att gå ut från bilen. Det ser snyggare ut och känns bättre att sno en bil istället för att använda en, enligt mig, ful shift-funktion som förstör känslan. Jag ser hellre att det är möjligt att gå ut från bilen som i driver3 samt att några vapen bör finnas. Går man tillbaka till rötterna så har vapen, bankrån, safehouses, eldstrider etc. varit en del av driver fast på ett annat sätt. Bara för att det går att gå ut från bilen och använda vapen betyder inte det att spelet kommer att likna gta. Jag tycker snarare att några shootouts ska finnas med i mindre skalor, men att det ska vara mer som the getaway (1), eller nästan svårare; 1-2 skott i bröstet=död, skott i benet= man haltar och inte kan springa så fort. Skadorna är bestående tills att man klarat uppdraget, laddat om, eller besökt sjukhus. Vapen: i princip enbart tjänstevapen. Eldstrider som påminner om de extremt svåra bilburna uppdragen i Driver (1) rent svårighetsmässigt där man ständigt får trycka på reset helt rosenröd i ansiktet av irretation. För övrigt bör eldstriderna vara ett ovanligt inslag.

Jag önskar att få smyga runt i hamnområdet och leta gömda bilar som i driver3, modda min bil som i parallel lines, springa runt i parkeringshus och leta upp en bil att ta,

eller att smyga in i en läskig bar med musik som är psykisk terror på hög nivå..eller varför inte skjuta från min bil på fiendens bil.

Om shiftfunktionen finns när spelet släpps får jag allt se om jag köper spelet.

Inte som i driv3r där man bara kan meja ner folk.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tycker det verkar sådär.. Gillar inte shift-grejen, och att man inte kan gå ut från bilen.

EDIT: Det behöver inte likna GTA bara för att det är möjligt att gå ut från bilen.

Nej, visst finns det fördelar med att kunna gå ur bilen också men det var ju ganska uppenbart att Reflections försökte konkurrera med Rockstar i Driv3r och Driver: Parallel Lines (Speciellt i Parallel Lines). Jag har absolut inget i mot att gå ut ur bilen så länge man inte försöker kopiera GTA som i Parallel Lines där utvecklarna hade tagit bort saker som gjorde Driver unikt, till exempel "Film Director" funktionen som GTA aldrig har haft före GTA IV på PC, bilfysiken var heller inte lika rolig som i tidigare Driver spelen. Fast jag hoppas att man fortfarande kan skjuta från bilen i Driver: SF.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag som får en känsla av att utvecklarna kommer ta bort så man behöver inte köra bil hela tiden och shifta mellan bilar? Menar nu typ som i Driv3r och Driver 4 och GTA spelen att man kan gå ut ur bilen skjuta nån person bara ta bilen och åka iväg? Eller kommer dem verkligen hålla fast vid att man kommer bara sitta i olika bilar över hela storyn och köra?

Hoppas dem ändrar så man kan gå ur bilen och göra lite vad man vill. Menar hur kul skulle det vara egentligen att bara endast sitta i olika bilar genom en hel story? Och varken kommer få gå ur bilen eller gå runt staden man man nu känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Driver: San Francisco försenas!

"Tidigare november-aktuella Driver: San Francisco har numera fått sitt släppdatum framflyttat till någon gång 2011. Anledningen? Den tuffa konkurrensen kring jul, säger Ubisoft."

Blir inge köp för min del om man inte får gå ur bilen och gö lite som man vill som i tidigare Driver spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir inge köp för min del om man inte får gå ur bilen och gö lite som man vill som i tidigare Driver spelen.

Du menar de senaste ytterst medelmåttiga spelen?

Jag tycker att det är bra att man inte kan gå ur bilen. Det skulle dra fokus ifrån vad spelet verkligen handlar om. Jag föredrar Shift-funktionen.

This!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...

Den första Mars släpps det, är det någon som fortfarande är sugen på spelet?

När jag fick höra om det vart jag lite små hypad, men när dom la fram "shift" funktionen vart jag lite mer tillbakadragen, jag personligen ska vänta tills jag hört lite mer om spelet från spelare och läst lite recensioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den första Mars släpps det, är det någon som fortfarande är sugen på spelet?

När jag fick höra om det vart jag lite små hypad, men när dom la fram "shift" funktionen vart jag lite mer tillbakadragen, jag personligen ska vänta tills jag hört lite mer om spelet från spelare och läst lite recensioner.

Lika bra att inte hypa det alls, på så sätt blir du inte besviken!

Själv så förstör Shift allt för mig. Dock så gillar jag realistiska spel mest av allt.

Redigerad av simonracer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Demot är ute till PS3 och 360 nu, en vecka tidigare än lovat!

Första intrycken:

+ Bra körkänsla, till skillnad från många andra moderna körspel kan man faktiskt förlora kontrollen och få sladd

+ Shift-läget är roligt att leka med och känns fräscht

- Krockarna är alldeles klena, de saktar inte ned än tillräckligt mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Demot är ute till PS3 och 360 nu, en vecka tidigare än lovat!

Första intrycken:

+ Bra körkänsla, till skillnad från många andra moderna körspel kan man faktiskt förlora kontrollen och få sladd

+ Shift-läget är roligt att leka med och känns fräscht

- Krockarna är alldeles klena, de saktar inte ned än tillräckligt mycket

Många tack för Demotipset! Skall testa det nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag som väldigt bilintresserad finner spelet ganska tråkigt. Jag gillar att dom valt att använda sig av licensierade bilar. Ogillar att jag vart ikappkörd av en vanlig polisbil när jag gjorde 320 km/h.

+ Licensierade bilar.

+ POV.

+ Hur han rattar. Gillar det skarpt!

+ Får nog lägga körkänslan här också. godkänd.

+ Tror nog på att storyn kan va kul. (Förutom shift delen)

Lägger motorljudet på neutral. Mycket bättre ljud en Tex

- Krockarna. På tok för vekliga.

- Polisbilarnas mach1 farts bilar.

- Lägger shift här. Eftersom jag tröttnade på det efter ca 5 minuter.

- Gillade inte området särskilt mycket. Men detta var bara en liten del av hela spelet.

Summary: Kommer inte köpa det. Lite för.. Need for speedigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...