Jump to content

Driver: San Francisco


Cyper
 Share

Recommended Posts

Hade tydligen fått 100:- på Game när jag köpte LA Noire och förhandsbokat Driver, tur att dom ringde, hade förträngd det helt.

Nåja, har börjat lite smått, jag gillar det än så länge, tycker dom bevarat känslan från det allra första Driver men moderniserat det riktigt bra, gillar grafiken och körkänslan mycket, sen har dom fångat San Francisco som stad väldigt bra, eller så bra det går i ett spel.

Var till en början väldigt skeptisk till hela den här shiftdelen, det lät bara töntigt tyckte jag, passade inte alls in i Driver, och just Shift var en anledning för mig att kanske hoppa över det här spelet, men efter att ha lekt med det en stund så tycker jag det faktiskt är rätt skoj att använda sig av, i uppdrag eller bara att köra omkring, bra komplement till att inte behöva göra ett spel där man går ut ur bilen.

+Spelkänslan

+Musiken (bra blandning av gammal 70-tals funk som skriker San Francisco och ny musik)

+Alla små minispel man kan göra

+San Francisco som spelstad i ett bilspel.

-Krockarna (precis som Jacker och simonracer säger...på tog för klena!)

Fråga förövrigt....hur byter man till sina andra bilar man äger i garaget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag laddade nyligen ned demot och testade spelet.

Känslan när man för fordonen är verkligen på topp - det känns verkligen som det första Driver. Dessvärre är jag inte imponerad av skademodellerna på bilarna samt - som tidigare har nämnts - krockarna är inte riktigt som dom ska. Att krocka i Driver 3 var betydligt mycket mer förädiskt. Shiftfunktionen känns som en nödlösning till att ersätta möligheten att gå ut ur bilen; för att vara ärlig känns det rätt så löjligt att Tanner har möjligheten att teleportera sig in i andras huvuden och styra dem..shift funktionen känns även som ett ''extra liv'' ifall man kvaddar sin bil helt.

Känns inte alls som att det har något med Driver's rötter att göra.

Det är rätt så svårt att bedömma så mycket mer eftersom jag bara har spelat demot, men mitt sista intryck är att spelet verkar rätt så okej. Dock är det ingenting jag har någon större lust att betala dryga fyrahundra kronor för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Köpte spelet för en vecka sedan och har hunnit spela igenom storyn och en massa annat sedan dess. Allt jag kan säga nu är: köp skiten! Har aldrig haft så kul med ett arkadracing spel sedan NFS: Underground och det är 7-8 år sen! Trots vissa brister såsom de klena krockarna är både spelglädjen och körkänslan total. Inget bilspel har hittills levererat en så bra kombination av biljakter, stunts, racing och bilporr i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...