Jump to content

Jobba utomlands i allmänhet


Tweak
 Share

Recommended Posts

Vet, vi får ta det och hålla oss till hemmafester. Är väl mest skabbställen som har 18? Kan bli intressant.

Lyckades gå ut med syrran och hennes väninnor innan jag fyllt 20 och mja, skabbiga ska man väl inte säga. Dom ligger inte lika attraktivt och det säljs ingen starksprit, bara öl och cider. Det är mer Untz-Untz krog.

T: Hittade en rykande fräsch vindsvåning med typ 8 rum och kök. Synd att det enda som typ inte var tingat var det minsta rummet på 10 kvadrat. Är sjukt sugen på att dra, älskar Oslo men pallar inte dra upp själv. Har två kandidater som också är lite sugna, men det är just att dom ska bestämma sig. Får dra med dom upp i sommar så dom får ta pulsen, ska antagligen ändå upp i två veckor och vara manny till min systerdotter på dagarna (8-17) och fri på kvällarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hong Kong?

Om du menar Oslo, så tycker jag du borde läsa igenom tråden innan du ställer den frågan, då den här tråden till 99% handlar om just Oslo.

Hmm precis som du antagligen hade glömt bort mitt inlägg i vilket jag skrev att jag funderar på att dra till Oslo, hade jag glömt ditt inlägg där du skriver hur man hittar lägenheter. Lätt hänt mitt i natten. >_<

Tack för tipsen iafl!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Sweet, lycka till!

Tack, tack!

Jag måste fråga Karatemorfar eller någon annan som har koll, är 5000 nok för mycket i hyra om man vill spara pengar i Norge? Lite konstig fråga, men de billigaste alternativen jag har hittat ligger ungefär på det, och jag tycker att det låter lite dyrt.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack, tack!

Jag måste fråga Karatemorfar eller någon annan som har koll, är 5000 nok för mycket i hyra om man vill spara pengar i Norge? Lite konstig fråga, men de billigaste alternativen jag har hittat ligger ungefär på det, och jag tycker att det låter lite dyrt.

Det får du räkna med. Syrrans 3rok kostade 11000, nu har dom ynglat och skaffat en större för 15000.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Vart? Gick det bra? Vad tyckte du om Oslo? Bla bla.

Det gick bra! Nu har jag fixat jobb i Oslo. Jag vet inte riktigt hur mycket jag vill berätta, men det är i ett kök på en restaurang kan jag väl säga. Detta är inte i linje med vad jag har utbildat mig till, så jag känner mig hyfsat överkvalificerad till jobbet. Men ska ändå bli skoj med lite äventyr och en fin lön för ett halvår eller år typ.

Jag har varit i Oslo ganska många gånger, men mest på genomresa. Nu hade jag några timmar innan hemfärd så jag passade på att gå omkring lite. Jag gick givetvis upp på och in i operahuset vilket var coolt. Det är roligt att Oslo satsar lite och vågar bygga ganska coola byggnader, till skillnad från Stockholm som är helt livrädda för nytt. Tror jag kommer gilla staden, det enda dåliga är att hamburgarna är dyra och att kebaben är värdelös :P

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...