Jump to content

Unik kraft


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Tänk er följande.

En dag när ni är ute och plockar svamp hittar ni en mystisk lampa, nu menar jag inte en sånhär mystisk "sago lampa" som det bor en ande i utan en glödlampa.

Ni tar hem den och tänker att ni ska testa den!

När ni slår igång den så blir den större och större och en dvärg tar form framför er.

Dvärgen säger "Du har hittat den magiska glödlampan som Al Schazam skapade för 2000 år sedan, jag är den magiska glödlampans skyddsängel, jag ger dig en önskan men önskan måste vara en speciell sorts kraft som du kan använda. Vilken kraft vill du ha?"

Ni tänker efter ett tag "En speciell sorts kraft som jag kan ha, jag kan ju önska att jag kan flyga..... eller bli snabbare än ljusets hastighet.... eller så kan jag välja att bli kvinna när jag som helst vill"

Efter att ni har tänkt ett tag så säger ni "Jag har bestämt mig, kraften jag ska ha är.........."

Vilken kraft skulle du vilja ha?

Och varför?

Värt att notera. Det här är en speciell sorts kraft som endast du kommer kunna ha, du kan välja en, ENDAST en sorts kraft.

Kraften kan vara vad som helst, flyga, andas under vatten, klona dig själv hur du vill, !!!!!!SÅLÄNGE!!!!!!! kraften inte är till för att skada andra människor!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle valt att kunna flyga. Dels för att det skulle vara så häftigt och dels för att det är det enda som jag kan komma på, förutom att vara osynlig och sådant tjafs, men tänker man efter är osynlighet bara bra till att... sneaka in i omklädningsrum? :D

Så, att kunna flyga.

Blir ju väldigt kallt om man flyger högt.

Så man måste ju få med sig att kan man flyga så kan man motstå en väldig kyla samt ta upp mer syre ur luften man andas in.

Får man det är jag på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kraften att sno andras krafter genom att röra dem.

Genom att använda en kraft till att "sno" någon annans kraft försvinner din kraft att sno krafter. Also, du skadar personen du använder din kraft på eftersom kraften blir ett med dig själv och försvinner din kraft blir du automatiskt svagare, så det räknas som att göra illa någon!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beslutsångest.

Jag skulle nog välja odödlighet/evig ungdom. Alla säger att det hade varit förjävligt att vara odödlig, men jag tycker bara att det verkar festligt.

JAG VILL HINNA UPPLEVA ÄKTA VIRTUAL REALITY!

Tro mig, det funkar inte i verkligheten. Om du tänker jobba resten av ditt liv får du problem när du, trots att du känner dig/ser ung ut eftersom du kommer att tvingas att gå i pension. Förr eller senare tar pengarna slut. Evig ungdom funkar bara om andra vet att du har det, och om de vet det kommer hotbilden mot dig öka eftersom folk kommer vara intresserade eller avundsjuka. Forskare kommer vilja ta reda på vad som gör dig odödlig och kommer antagligen vilja dissikera dig. Vanligt folk kanske kommer se dig som en kändis, men annat folk kanske vill ta ditt liv för att du är speciell, precis som hotbilden är större för t.ex. Britney Spears än en vanlig Svensson. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro mig, det funkar inte i verkligheten. Om du tänker jobba resten av ditt liv får du problem när du, trots att du känner dig/ser ung ut eftersom du kommer att tvingas att gå i pension. Förr eller senare tar pengarna slut. Evig ungdom funkar bara om andra vet att du har det, och om de vet det kommer hotbilden mot dig öka eftersom folk kommer vara intresserade eller avundsjuka. Forskare kommer vilja ta reda på vad som gör dig odödlig och kommer antagligen vilja dissikera dig. Vanligt folk kanske kommer se dig som en kändis, men annat folk kanske vill ta ditt liv för att du är speciell, precis som hotbilden är större för t.ex. Britney Spears än en vanlig Svensson. :D

Tss. man behöver inte gå i pension. Det är ju bevisat i filmens värld. Bara att skaffa sig ett superhemligt yrke där alla vet om att du är ung för alltid och det är därför du är anställd eller så får man flytta runt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir ju väldigt kallt om man flyger högt.

Så man måste ju få med sig att kan man flyga så kan man motstå en väldig kyla samt ta upp mer syre ur luften man andas in.

Får man det är jag på.

Du behöver ju inte flyga på 10000 meters höjd, liksom.

Annars är nog en möjlighet att få en kraft att övertyga andra människor att tro på det jag säger och tycker. Jedi Mind Tricks, med andra ord.

Med tanke hur genomskinliga dina politiska argument är kan det behövas. HAY-OO! Hah, nej, förlåt, jag skojar bara. Jag skulle inte heller banga på Jedi mind tricks.

Annars skulle jag lätt ta kraften att direkt växa ett robust skepparskägg, med hjälp av tankekraft.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Genom att använda en kraft till att "sno" någon annans kraft försvinner din kraft att sno krafter. Also, du skadar personen du använder din kraft på eftersom kraften blir ett med dig själv och försvinner din kraft blir du automatiskt svagare, så det räknas som att göra illa någon!

:D

Okej då. Då vill jag ha kraften att transformera mig till vem som helst, när jag vill, utan att ha behövt träffa dem först!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver ju inte flyga på 10000 meters höjd, liksom.

.

Nej det är klart man inte måste. Men det kan ju vara ganska befriande att flyga högre än hus osv så att man slipper svänga o där blir det ju några grader kallare.

Sen finns ju frågan; Hur fort kan man flyga? Svävar man fram eller är det super sonic som det handlar om. Går det för fort blir man ju kall av det. Så att inte frysa är ju att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...