Jump to content

Är du ung och bor ensam hemma?


Gof
 Share

Recommended Posts

Jag gör ett reportage under min APU och behöver er, fellow forumiters, hjälp. Tydligen så är vårat underbara tema för veckan ungdomar som har flyttat hemifrån. Eller bor med en rumskompis, bara man inte bor hos sina föräldrar.

Om du bor ensam hemma så får du väldigt gärna hjälpa till; skriv ner vad du har förtärde förra veckan. Inga namn kommer att nämnas, så du förblir anonym. Tack, GTASajten. <3

Mån:

Tis:

Ons:

Tors:

Fre:

Lör:

Sön:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor med tjejen ibland, och då brukar det se ut så här.

Mån: Kyckling tikki masala

Tis: Enchiladas

Ons: Makaroner och köttbullar med brunsås

Tors: Lax och något till

Fre: Pizza

Lör: Pannkakor

Sön: minns inte..

Till frukost blir det oftast omelett, stekt ägg eller korv :D

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mån: Inget speciellt, mackor, filmjölk, nån frukt eller så

Tis: Fläskkotlett, vitlökspuré potatis&kålrot i ugnen

Ons: Mackor

Tors: Pasta med en vegetarisk sås som jag inte minns vad det var i

Fre: Olika pajer, kött och veggo. (hos en polare)

Lör: Varm sallad med bland annat rödbetor och Stiltonost i, nybakat surdesgbröd. (hos min syster)

Sön: Lasagne (infryst sen tidigare)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan logga den här veckan, och lägga upp resultaten. Hur pass detaljerad vill du att man ska vara?

Mån:

Frukost: Se tisdag frukost.

Middag: Samma spaghettirätt som tisdag lunch.

Tis:

Frukost: Skål med lättfil, müsli, kruskakli, russin, pekannötskärnor, kanel, honung. Stor kopp té.

Lunch: Spaghetti med en italiensk-asiatisk tomatsås av krossade tomater, mjölk, kidneybönor, fänkål, gul lök, vitlök, kummin, kardemumma, oregano.

Middag: Två avokadohalvor med keso, en "varma koppen" sparrissoppa, en skogaholmslimpskiva med smör och ost

Övrigt: Frukt. Två mandariner, en kiwi, en apelsin. En skål fil med müsli till mellanmål. En bit mörk choklad.

Ons:

Frukost: En skål havregrynsgröt med äppelmos, kopp té

Lunch: Snabbnudlar, en brödskiva, en morot

Fika: Två limpskivor med keso, några pekannötter

Middag: En macka, med smör och ost, ett äpple, några nötter

Tors:

Frukost: Fil, müsli, en macka, kopp té

Lunch: Nudelwok med broccoli, paprika

Middag: Spaghetti med italiensk-asiatisk tomatsås

Fre:

Frukost: Fil, flingor, té

Lunch: Spaghetti med italiensk-asiatisk tomatsås (aye, jag lagade en stor sats)

Lör:

Sön:

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar man bara en random vecka hos mig kan jag lova att det är väldigt enformigt. Jag gör nämligen alltid storkok som räcker en vecka och jag ser inga problem med att äta samma sak till lunch och middag en knapp vecka. Hell, är det nåt riktigt gott jag gjort kanske jag gör fler laddningar. Riktigt många till och med. Men jag byter alltid så att man har nåt annat efter en och en halv-två veckor som mest. De senaste laddningarna har bestått av köttfärssås med majs, kidneybönor, krossade tomater med franska örter samt chilikryddor till ris. Just nu äter jag korv stroganoff bestående av falukorv, wokgrönsaker, en stroganoff-creme fraiche (matlagningsgrädde? Vad heter de med kryddor i locket?) och tomatkross till ris.

Min frukost har alltid sett likadan ut och kommer nog alltid göra det också, med viss variation. Havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk, lingongrova med leverpastej, ibland med marmelad. Då och då äter jag även yoghurt (oftast Samoa eller jordgubb) samt frebaco fruktmüsli.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bor med sambo men..

Måndag: Grönsakswok med soyakött serverat med råris

Tisdag: Potatisgratäng med sojakött

Onsdag: Indisk cashewnötgryta med ris

Torsdag: Spaghetti med tomat och röda linser-sås

Fredag: Hemmagjord pizza

Mest jag som lagar maten, till frukost brukar jag äta egenbakat bröd med havregrynsgröt och kaffe!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...