Jump to content

Hur gör du när du går och lägger dig?


Tweak
 Share

Recommended Posts

Ni som kollar på serier, ligger ni med laptopen i sängen och somnar medan serien är igång?

Jag hatar ljud när jag ska sova. Jag brukar alltid lägga mig på sidan med en kudde över och en under huvudet. På senare tid har jag även börjat med öronproppar eftersom det är så mycket ljud i huset(men jag brukar dra ut dem om jag vaknar på natten). Det kan ta timmar för mig att somna men oftast 30- 60 min skulle jag gissa på. Då ligger jag och tänker eller halvdrömmer om vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar alltid någon macka, borstar tänderna, säger godnatt till min familj och går ner på mitt rum. När jag väl är nere har jag en konstig vana att alltid ta en snus, efter det att jag har borstat tänderna dvs. Spelar lite WoW eller surfar runt tills jag blir trött, då ringer jag flickvännen och pratar med henne under obegränsad tid. Det kan vara mellan 30 och 60 minuter. När samtalet är avslutat lägger jag mig alltid i sängen och somnar till en ljudbok på min iPod :)

Det lät som långa nattrutiner, när säger du gonatt och hur många timmar dröjer det innan du faktiskt somnar? Fyra? Och varför i all världen klämmer du in en prilla innan du ska somna, dessutom efter att du borstat tänderna? Det måste lukta död i ditt rum...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanligtvis tre scenarier:

1-Jag sitter vid datorn tills jag är dödstrött och stupar i säng.

2-Jag har en bra på bok på G och läser den i allt från 10 till 180 minuter (dvs tills jag blir trött) och somnar därefter.

3-Någon ladyfriend hälsar på, puss och kram, filosoferande, gonatt.

Jag försöker hålla sängen som en zon avsedd för tre aktiviteter: sömn, läsning, coitus. Att t.ex. använda laptopen i sängen är något jag strävar efter att undvika eftersom det stör sömnen och gör det överlag svårt att somna in.

Jag är förövrigt en person som MÅSTE ha ett glas vatten stående på nattduksbordet. Mobiltelefonen är vanligtvis helt avstängd nattetid. Och självklart ska rummet vara tyst och mörkt som i en grav.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag lägger mig, tänker "fan vad skönt det här är" och sedan totalslocknar jag på under tio sekunder.

Framför TV:n kan jag inte somna, och om jag läser böcker så blir jag pigg.

Edit: rullgardinen drar jag aldrig ner. Jag kan enkelt sova i ett fullt upplyst rum. Ljud som jag är ovan vid, läs datorsurr, stör mig emellertid lite. Men det är för att jag så sällan har den igång.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inge "runka, sen somnar jag"? Inge alls?

On a more serious note.

Jag brukar alltid sitta uppe för länge först och främst, känner hur jag är trött, sitter en liten stund till framför datorn och piggnar till lite då går jag och lägger mig, ligger och vrider och vänder på mig i sängen för att hitta en skön sovställning, precis innan jag somnar kommer jag på "ja just, måste ju göra xxxxx" alltid måste jag ha nånting igång på datorn under natten, ungefär som det nämndes tidigare, skönare med ett litet vurr från datorn när man ska sova, typ virusscan, nerladdning eller vad som helst.

Sen lägger jag mig igen, börjar tänka på vad som helst, kan inte sluta tänka, blir klarvaken, blir arg på mig själv, sätter mig upp i sängen och somnar!

Så ser mina nätter ut för det mesta!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förut somnade jag alltid med TVn igång, men eftersom min TV finns under min säng numera (har loftsäng) så fungerar inte det. Därför har jag börjat läsa en eller två timmar innan jag somnar. Innan jag somnar ligger jag alltid vaken och tänker... Bara tänker. Ibland kan det vara fruktansvärt frustrerande, och ibland väldigt givande och tillfredsställande.

En runk-innan-sömnen händer väl, men det är inget vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...