Jump to content

Vad är det i dina fickor?


Frusciante
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Parkas =

Vänster inne = plånka å ipod

höger uppe = nazil, tändare

vänster uppe = 2 st 1 korona, 1 paket tändstickor från hilton, alvedon, slemlösande tabletter

vänster nere = mobil ev. tom

höger nere tuggumi (ev. nycklar å lypsyl)

övriga jackor =

vänster = tom ev mobil

höger = tuggummi och lypsyl

Byxor=

vänster fram mobil (oftast)

höger lypsyl och nycklar (oftast)

vänster bak tom

höger bak, ibland plånka (beroende på jacka)

Redigerad av FerkurZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett gäng McDonald's-servetter och en del av en sida ur Aftonbladet (mailadressen dit man ska skicka lösningen på dagens korsord).

Nycklar, mp3-spelare, mobiltelefon och kortfack slänger jag alltid på sängen när jag kommer hem, sedan tar jag på mig mysbyxor.

I jackan har jag alltid näsdukar och Labello.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höger framficka: Mobil, 2 busskort.

Vänster framficka: Nycklar, headset, småpengar.

Höger bakficka: En lapp som skulle vara inlämnad i skolan för 2 veckor sedan (tack för att ni påminde mig, GS ^^).

Vänster bakficka: En annan lapp (jag har en tendens att stoppa lappar i bakfickan, och sedan glömma bort dem).

Lilla fickan innuti den högra framfickan: En krona!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter som parkas är ett självklart plagg att ha på sig på Mofaa och Ferkurz, men hallå det är ju vinter?!

Jag har nycklar höger fram, plånbok höger bak, mobil vänster fram (för det mesta) <- standardutrustningen.

Just nu ligger det en tändare i vänster fram samt nycklar till tvättstugan. I jackan finnes diverse lappar, tändsticksask, lipsyl, mynt och en penna. Mobilen och ipoden ligger rätt ofta i någon jackficka också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter som parkas är ett självklart plagg att ha på sig på Mofaa och Ferkurz, men hallå det är ju vinter?!

EY MANNEN, VAD DU SNACKA OM?

Nu kan det här låta som en överdrift, eller ett sätt att "sätta dit dig", men min parkas hade jag under tiden det var -25 grader i Oslo, och en t-shirt under. Jag frös INGET alls.

Här är den jag äger.

Composition: 65% Nylon, 35% Cotton

Lining body: Filt lining 65% Wool 35% Cotton,

Lining sleeves: 58% Viscose, 42% Polyester,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vänster fram: Nycklar och plåtplånbok.

Höger fram: Mobiltelefon - ibland när man har extrasaker med sig som man normalt sett inte har, till exempel lypsyl, tabletter, näsdukar, osv osv så hamnar dessa extratillbehör i mobilfickan.

Random jackficka/Tröjficka: iPod, har jag en tröja utan ficka, eller en T-shirt på mig så hamnar iPoden tillsammans med mobilen.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Höger byxficka fram: Plånbok, kamera

Vänster byxficka fram: Mobil

Höger byxficka bak: Nycklar, skräp

Vänster byxficka bak: Programblad

Höger byxbröstficka: Öronproppsfodral, viktiga papper/pass/övrigt

Mittenbyxbröstficka: Fickkniv

Vänster byxbröstficka: Diverse papper, penna, reservöronproppar, Ibumetin, tändare (av nån anledning)

Tumstocksficka: 4 trumstockar

Vänster knapphål: Programblad i snöre, LED-lyse, kapsylöppnare

Höger knapphål: Nycklar i kedja

Fäst i rockkragen: Näsflöjt

Höger rockficka: Jägermeistersjal, arbetshandskar, ev mössa

Vänster rockficka: Jägermeistersjal, ev vinterhandskar

Höger bröstficka: Tomt/reservficka

Vänster bröstficka: Tuggummi, liten gummiboll (av nån anledning)

Jag ska sy på minst två fickor till inuti rocken, troligen fyra eller ännu fler. Det väger en hel del, förstås, men det är inget mot de äldres rockar som säkert väger sju kilo.

post-4777-1264371637_thumb.png

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska sy på minst två fickor till inuti rocken, troligen fyra eller ännu fler. Det väger en hel del, förstås, men det är inget mot de äldres rockar som säkert väger sju kilo.

Är det en rock som används på samma sätt som studentoveraller? Eller har det med orkestern att göra förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en rock som används på samma sätt som studentoveraller? Eller har det med orkestern att göra förresten?

Den har enbart med orkestern att göra. Rocken får man ta av sig bäst man vill när man bara hänger omkring, men på spelningar ska den vara på. Byxorna är inte direkt lätta att ta av :lol:

Jag skulle säga att den är långt mer personlig än en overall, för mig iallafall. Varje medalj och varje märke syr jag dit med omtanke och struktur, det måste verkligen vara mitt favoritplagg nånsin. Jag har en overall också men overaller används bara på sup-och-spy-och-ragga-brudar-fester eller när man är fadder, och jag uppskattar inte direkt något av dem så jag har haft den på mig ~5 gånger på 3½ år medan uniformen/rocken använts bortåt fem gånger per månad. Ibland har jag varit på ställen i flera dagar utan några andra kläder med mig, till exempel under europaturnén och nu i helgen faktiskt. :doh:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den har enbart med orkestern att göra. Rocken får man ta av sig bäst man vill när man bara hänger omkring, men på spelningar ska den vara på. Byxorna är inte direkt lätta att ta av :lol:

Jag skulle säga att den är långt mer personlig än en overall, för mig iallafall. Varje medalj och varje märke syr jag dit med omtanke och struktur, det måste verkligen vara mitt favoritplagg nånsin. Jag har en overall också men overaller används bara på sup-och-spy-och-ragga-brudar-fester eller när man är fadder, och jag uppskattar inte direkt något av dem så jag har haft den på mig ~5 gånger på 3½ år medan uniformen/rocken använts bortåt fem gånger per månad, ibland har jag varit på ställen i flera dagar utan några andra kläder med mig. :doh:

Haha, ja, kul att du var inne på samma grej för det jag ville komma till att overallgrejen verkar så jävla skabbig och tattig. Så det lär ju helnice!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ja, kul att du var inne på samma grej för det jag ville komma till att overallgrejen verkar så jävla skabbig och tattig. Så det lär ju helnice!

Well, de häringa rockarna kan ju bli rätt skabbiga de också efter några år, och vi är inte direkt kända för att vara de o-sunkigaste i stan... :doh: Vi "får" iofs tvätta rock och byxor om vi så vill men oftast är det varken nån nytta med (eftersom den smutsas ned nästa gång), särksilt enkelt (pga medaljer och märken som inte tål maskintvätt) eller något man vill göra eftersom en gammal rock är en sliten och fin rock. Jag har lite diverse fläckar på min som jag inte riktigt kan förklara men jag vet att den är snyggare än när den var sprillans ny.

post-4777-1264374860_thumb.jpg

Kan lika gärna slänga in en bild på min overall också. Fråga mig inte om fickorna, det minns jag inte. Tuggummi och nån sångbok tror jag det finns. Till höger en skabbig rock, så pass trasig och sliten att den är översydd en vanlig köpt kavaj för att hålla den samman.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...