Jump to content

Metro 2033


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Ja jag ser fram emot att få läsa boken samt att även få testa spelet. Fick syn där bak att de skulle göra ett spel av boken så vart det vart ännu intressantare. Spelet har sin release 2010-03-19 ca två månader kvar tills dess.

Världen ligger i ruiner. Mänskligheten är nästan utrotad. På grund av höga nivåer av strålning går det inte att bo i städerna. Utanför städerna finns det enligt rykten bara utbrända öknar och muterade skogar. De överlevande kommer dock ihåg människans storhetstid. Men det som är kvar av civilizationen är snart bara minnen, vridna av historier för att sedan bli legender.

Om du planerar att åka tunnelbana i Moskva om 23 år bör du ha med dig följande: gasmask, säckvis med råttgift och gärna ett fulladdat vapen. Av de nya bilderna från Metro 2033 att döma är det vad som behövs för att överleva i tunnelsystemet som blev mänsklighetens räddning efter ett utbrett kärnvapenkrig.

Efter att ha sett trailern på spelet samt bilder så blir man lite hypad över det. Så vad tror ni om spelet?

Film går att se här:

Metro 2033

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Helt klart kommer det till PC.

Och annars hade jag lånat någon annans xbox, vare sig jag känner ägaren eller inte.

Jag är också väldigt sugen på spelet, men jag ska helt klart läsa klart boken först. Och sen börja söka när nästa bok kommer! (Ryktas om 2010)

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart kommer det till PC.

Och annars hade jag lånat någon annans xbox, vare sig jag känner ägaren eller inte.

Jag är också väldigt sugen på spelet, men jag ska helt klart läsa klart boken först. Och sen börja söka när nästa bok kommer! (Ryktas om 2010)

Vad heter den nya boken? Bäst att börja läsa boken fort som möjligt ifall att om det kommer ha nån påverkan av storyn. Är detta första spelet som är baserat på en bok eller finns det fler?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att Tweak will veta om spel baserad direkt på böcker och aldrig gått filmhållet, så att säga. :D

Dante's Inferno är väl den aktuellaste. Även då den storymässigt inte har mycket med Gudomliga Komedin att göra så ska väldigt mycket text därifrån vara med. Bara tolkad lite annorlunda.

Kommande Age of Pirates: Captain Blood är baserad på de klassiska Captain Blood böckerna.

Klassiska RPG Suikoden baserad på den berömda Japanska boken Shui Hu Zhuan (Water Margin).

Parasite Eve är visseligen en uppföljare till boken med samma namn.

The Hobbit är helt baserad på boken.

The Witcher är baserat på bokserien vid samma namn.

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl baserat på böckerna Roadside Picnic och Stalker.

Dracula: Origin är baserat på Dracula boken men är mycket bredare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att Tweak will veta om spel baserad direkt på böcker och aldrig gått filmhållet, så att säga. :D

Dante's Inferno är väl den aktuellaste. Även då den storymässigt inte har mycket med Gudomliga Komedin att göra så ska väldigt mycket text därifrån vara med. Bara tolkad lite annorlunda.

Kommande Age of Pirates: Captain Blood är baserad på de klassiska Captain Blood böckerna.

Klassiska RPG Suikoden baserad på den berömda Japanska boken Shui Hu Zhuan (Water Margin).

Parasite Eve är visseligen en uppföljare till boken med samma namn.

The Hobbit är helt baserad på boken.

The Witcher är baserat på bokserien vid samma namn.

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl baserat på böckerna Roadside Picnic och Stalker.

Dracula: Origin är baserat på Dracula boken men är mycket bredare.

Hur kan du glömma Dune? :C

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det en liten, pyttepytteliten chans att det kanske kommer till PS3 lite senare? Eller är det 360-exklusivt för all framtid?

Jag tror att det var så att från början utvecklades spelet till PS3 och PC, men nu har dom tydligen bytt ut det mot Xbox 360 och PC...

Det kanske låter konstigt, men det finns till och med förhandstittar för spelet på PlayStation 3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det var så att från början utvecklades spelet till PS3 och PC, men nu har dom tydligen bytt ut det mot Xbox 360 och PC...

Det kanske låter konstigt, men det finns till och med förhandstittar för spelet på PlayStation 3.

Enligt FZ så står det bara Xbox 360 och PC. Samt Game for Windows då vilket menar då det har nåt med M$ att gö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...