Jump to content

Metro 2033


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Början är inte speciellt lik, och dem hoppar över några människor man träffar och äventyrar med.

Ett helt folkslag när dem kommer till D6.

Dem rundar hörnen i storyn, för att spelet inte ska bli för långt, vilket jag gissat sen tidigare.

Men den röda linjen är väldigt lik boken, och slutklämmen är densamma, förutom några skillnader i

dödsfall.

Men jag tycker helt klart man ska läsa boken först. Man lär känna karaktärerna mer än spelet låter en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Början är inte speciellt lik, och dem hoppar över några människor man träffar och äventyrar med.

Ett helt folkslag när dem kommer till D6.

Dem rundar hörnen i storyn, för att spelet inte ska bli för långt, vilket jag gissat sen tidigare.

Men den röda linjen är väldigt lik boken, och slutklämmen är densamma, förutom några skillnader i

dödsfall.

Men jag tycker helt klart man ska läsa boken först. Man lär känna karaktärerna mer än spelet låter en.

Du som har spelat ut spelet kommer man träffa denna

Mikhail

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spela och se själv. :(

Jag vill inte förstöra för mycket >_<

Du jag skulle behöva hjälp på ett ställe spoilar det hela nu:

Jag har räddat ungen och kommit till Child och nu har jag lämnat den stationen och ska ut till outposten där nazisterna har tagit över. Men jag har kommit upp till den där byggnaden kollar på kompassen den visar att jag ska ta mig upp för den där trappan men jag kommer inge vart då den har rasat så den blockerar trappan. Har sprungit runt där men hittar inge annan väg och har följt kompassen men den visar hela tiden till den vägen. Har till och med gått tillbaks där man kommer ut och gått lite överallt men hittar ingen väg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du jag skulle behöva hjälp på ett ställe spoilar det hela nu:

Jag har räddat ungen och kommit till Child och nu har jag lämnat den stationen och ska ut till outposten där nazisterna har tagit över. Men jag har kommit upp till den där byggnaden kollar på kompassen den visar att jag ska ta mig upp för den där trappan men jag kommer inge vart då den har rasat så den blockerar trappan. Har sprungit runt där men hittar inge annan väg och har följt kompassen men den visar hela tiden till den vägen. Har till och med gått tillbaks där man kommer ut och gått lite överallt men hittar ingen väg.

Kan du ta några screenshots så jag kan friska upp minnet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Visste du att

Spelet har två olika slut:

ett som följer ”Metro 2033”-romanens bittra fullbordan, och ett lite mer upplyftande. Slutet bestäms av hur hjälpsam du varit mot karaktärer du mött under resans gång.

Just nu

På sin Facebooksida meddelar utvecklarna A4 att man precis börjat skapa nedladdningsbart material till spelet. Det är i nuläget oklart exakt vad det ska bestå av."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Är det bara jag som tycker att Chapter 3 : Khan är så jävla tråkig o seg?

Går fan inte att köra stealth eller skjuta sig förbi alla. Har bara 2 kast knivar, och ammo för att ta ner 3-4 pers. Så hur ska jag klara mig? TIPS PLZ, har nästan gett upp

Är du där i

ventilationen när Khan blir fånga tagen? Såfall började med att kasta två knivar mot de två vakter som går emot dig. En vakt går åt höger in i det där rummet och en framför dig så kasta en kniv i huvudet sen likadant på andra vakten. Se till att du aktar dig för granaterna och ladda om dina vapen innan du går in. Så skjuter du så många du kan och ta skydd samtidigt. Så ska det hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du där i

ventilationen när Khan blir fånga tagen? Såfall började med att kasta två knivar mot de två vakter som går emot dig. En vakt går åt höger in i det där rummet och en framför dig så kasta en kniv i huvudet sen likadant på andra vakten. Se till att du aktar dig för granaterna och ladda om dina vapen innan du går in. Så skjuter du så många du kan och ta skydd samtidigt. Så ska det hjälpa dig.

Har för lite skott för att skjuta mig till stället dom håller honom fånge. Kör på hardcore just nu , borde kanske sänka difficulty.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för lite skott för att skjuta mig till stället dom håller honom fånge. Kör på hardcore just nu , borde kanske sänka difficulty.

Om du har lyckats döda två tre spring och ta upp deras vapen fort eller plocka deras ammo om du har just det vapnet. Så bör du klara dig så upprepa det tills du klarar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har lyckats döda två tre spring och ta upp deras vapen fort eller plocka deras ammo om du har just det vapnet. Så bör du klara dig så upprepa det tills du klarar det.

Lyckades klara leveln genom att döda vakterna som patrullera uppe. Sedan så smög jag förbi mig genom alla andra och rushade i slutet.

Dock så var det väll

Bourbon som blev fångatagen och inte Khan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Jag har tänkt skaffa spelet och har ett par frågor:

1. Är det sant att händelserna i boken bara snabbt gås igenom i spelets böjan och att resten mer Är en uppgföljning?

2. Blev det någon DLC eller lades planerna på is nä de började på Metro 2034?

3. Är spelet lika bra som det ser ut?

1. Falskt. Har man läst boken så kan man känna igen sig i det mesta.

2. Ingen aning.

3. Har du läst boken så lär du uppskatta spelet, jag älskade det!

Men det kan nog vara lite genomskinligt om man inte läst boken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...