Jump to content

Metro 2033


SilentViper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo, det är så nu ja, men spelet har varit under utveckling ett bra tag. Från början var det PS3 istället för Xbox 360.

Tror spelet har vart under utveckling sen 06 men jag vet inte riktigt ska ta och kolla.

EDIT: Jepp spelet har vart under utveckling sen 2006 om man kollar på de första bilderna. Sen vet ju alla hur M$ är när det gäller till Xbox och PC när de kör alltid med Game for windows

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga om spelet läste till sidan 50 i boken och gillar boken jävligt mycket. Killen i boken som man läser om som heter

Artyom

eller vad han nu hette.

Och i boken läser man ju att han och två andra tar sig ut ur metro för att kolla hur det ser ute. Och på trailer så ser man att man är ute.

Så kan det betyda att man spelar som killen som i boken?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga om spelet läste till sidan 50 i boken och gillar boken jävligt mycket. Killen i boken som man läser om som heter

Artyom

eller vad han nu hette.

Och i boken läser man ju att han och två andra tar sig ut ur metro för att kolla hur det ser ute. Och på trailer så ser man att man är ute.

Så kan det betyda att man spelar som killen som i boken?

Jag har inte kollat trailern, mer än några sekunder. Vill få mig en egen bild av hur det ser ut. Annars fastnar jag i spelets syn.

Så jag kan inte svara på det. Men det hade vart coolt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag hoppas det är mycket rpg. Så man får välja hur han ser ut, om han är stark eller snabb osv.

Så det inte är slaviskt efter personen i boken :P

Håller med. Hoppas på det du säger att man kan ändra hur man ska se ut i spelet hoppas även att det är som S.T.A.L.K.E.R. att man kan köpa nya vapen och armor samt när man har klarat ut spelet så kan man fortsätta utforska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med. Hoppas på det du säger att man kan ändra hur man ska se ut i spelet hoppas även att det är som S.T.A.L.K.E.R. att man kan köpa nya vapen och armor samt när man har klarat ut spelet så kan man fortsätta utforska.

Helt klart. Det finns ju redan en valuta i boken, hoppas dem använder sig av den i spelet också!

Och hoppas det finns gott om kläder att välja på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

19 mars smäller det ^_^

THQ meddelar att deras postapokalyptiska Metro 2033: The Last Refuge släpps den 19 mars till Windows och Xbox 360. Spelet verkar bli lite av en blandning av Fallout 3 och Stalker: Shadow of Chernobyl, och titeln kommer sig av att spelarna får gå på djupet i Moskvas underjordiska tunnelbanesystem dit människorna tagit sin tillflykt efter att jordens yta blivit obeboelig.

Äventyret utvecklas av ukrainska 4A Games. En förhandstitt från då PC Gamer reste till Moskva kan du läsa här. I spelarkivet hittar du också mängder av bilder och filmer om ren och skär text inte är gott nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det hade vart coolt. Om man spelar som killen i boken.

Nu när jag läst ut boken så kollade jag den här trailern:

Och då säger han "my name is Atriom", så man kommer helt klart spela som personen i boken.

Det kommer dessutom inte finnas multiplayer, dem satsar helt och hållet på single player, och storyn kommer gå väldigt mycket som boken.

Och det kommer tyvärr inte finnas speciellt mycket rpg.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn hur många dagar tog det för dig att läsa? Samt hur många tim/sidor läste du? Läser boken i skolan så det blir snitt 10-20 sidor varierar på hur lång lektionen är.

Jag läser typ bara på kvällarna innan jag ska sova. Men på senaste har jag inte läst så mycket då jag suttit uppe långt in på natten.

Men nog plöjer man igenom en sån bok ganska snabbt :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läser typ bara på kvällarna innan jag ska sova. Men på senaste har jag inte läst så mycket då jag suttit uppe långt in på natten.

Men nog plöjer man igenom en sån bok ganska snabbt :)

Okej ska försöka läsa ut boken innan spelets release då mycket av spelet kommer handla om boken. Nån som vet vad systemkraven blir?

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...