Jump to content

Brink


Boomer
 Share

Recommended Posts

Vanligtvis skulle jag låta Crusader skapa en sån här tråd, men jag har inte sett till honom på ett tag, så jag gör det åt honom.

BRINK

Brink is a first person shooter which features SMART (Smooth Movement Across Random Terrain) Freerunning System. SMART lets you go all Mirror’s Edge, and maneuver around environments in dynamic and unique ways, all based on your position and immediate need. It has a story mode which can be played co-operatively online in 8-a-side missions. Players can create a custom character with additional rewards given with experience points. When joining a game, the player replaces an AI fighter.

Players are offered objectives that will award them with experience points if completed. When one player selects a particularly important objective, other team members are offered complementary objectives.

Officiella hemsidan

Ingame-video

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag har förstått det rätt så är det alltså möjligt att spela CO-OP, och man får EXP och levlar osv? I så fall ska jag helt klart pröva det! :(

Jag gillar när de visar hur mycket man kunde förändra sin karaktär, däremot känns det som att de älskar att skryta med SMART. Personligen är jag inte SÅ hypad inför det. Jag bryr mig inte så mycket om hur jag tar mig fram, ibland tycker jag det är skönt när det är linjärt också.

Om det hela resulterar i att man kan hitta på en massa balla sätt att överraska fienden genom att klättra upp och anfalla från sidan osv så är det väldigt nice. Om det däremot blir något slags pussel/plattformspel där man måste komma fram till hur fan man ska komma förbi ett kraschat flygplan så kommer jag nog att tröttna rätt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte att det såg idiotiskt dumt när han gick sakta, men gubben guppade med pistolen precis som när han gick i fulltakt. Såg ut som att han skuttade fram!

Förövrigt tycker jag att SMART verkar lite gay, som Mirror's Edge fast, inte lika bra!

Mjo, jag tycker också de verkar lite weird, och att de säkert blivit mycket inspirerade av parkouren i Mirrors Edge. Det kan nog vara spännande i ett FPS men problemet jag har är att det bara ser konstigt ut ibland när de gör sina moves. Inte lika väldesignat som mirrors edge obviously, eftersom att det fokuserar på det. Och att titta upp eller ner och sedan hoppa/ducka som det verkar vara för att parkourhoppa (typ wallrun eller whatevur) och glida verkar ju vara det som är grunden, och det är ju också i princip samma som den från Mirrors Edge.

Nu verkar det som att man inte ser händerna eller någonting under de tillfällen de använder smart i gameplayvideos. Ser ut som om man bara flyger fram när det nu gäller.

Lite Borderlands rip off ?

Tänkte lite samma. Lite liknande stil på vapnena (helt sjuka konstiga futuristiska vapen) och så lite cell-shading-liknande grafik och, bara över huvud taget så påminde det mycket om Borderlands.

Med tanke på att jag inte gillade hur Borderlands verkar vara, eller att det verkar vara en oslipad diamant när det gäller ett försök att som sagt överföra parkour-element i FPS så blir jag inte hajpad. Idén är skitbra, om att man ska kunna hoppa och liknande, som i Mirrors Edge, men att kunna behålla de klassiska shooter-kontrollerna.

Men det bara ser konstigt och lite b-igt ut när de använder det där SMART.

Jag vet inte. Jag bara inte gillar "den här typen" av spel. Det verkar ska vara så innovativt när det egentligen inte är speciellt innovativt alls. Och så är de de där helt sjuka vapnen som folk då ska tycka vara så coola. Det funkar inte på mig.

I dunno.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 1 year later...

Onlineläget verkar just nu inte speciellt bra, i och med att varenda människa som köpt spelet vill spela online. Så man bör vänta kanske en vecka åtminstone innan man börjar ge sig ut seriöst på onlineläget.

Annars ser spelet riktigt skoj ut, jag har kollat lite när Ons1augh7 och WingsofRedemption har spelat och det har övertygat mig om att jag åtminstone bör testa det.

Det ger ju helt klart lite Borderlandsvibbar och det är ett spel som jag älskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Onlineläget verkar just nu inte speciellt bra, i och med att varenda människa som köpt spelet vill spela online. Så man bör vänta kanske en vecka åtminstone innan man börjar ge sig ut seriöst på onlineläget.

Vilken version gäller det här? Antar att det inte är PC eftersom den versionen stödjer dedikerade servrar både från hosting-företag och verktyg för att hosta en egen. Vore väl i så fall om det är ont om servrar relativt till antalet spelare, men det jämnar nog ut sig rätt snabbt.

Samtidigt skulle jag nog avråda folk att köpa 360/ps3-versionen ett tag, ska tydligen vara rätt mycket buggar.

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken version gäller det här? Antar att det inte är PC eftersom den versionen stödjer dedikerade servrar både från hosting-företag och verktyg för att hosta en egen. Vore väl i så fall om det är ont om servrar relativt till antalet spelare, men det jämnar nog ut sig rätt snabbt.

Samtidigt skulle jag nog avråda folk att köpa 360/ps3-versionen ett tag, ska tydligen vara rätt mycket buggar.

Det är någon form av konsol, sedan om det är 360 eller PS3 jag kikat på vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är någon form av konsol, sedan om det är 360 eller PS3 jag kikat på vet jag inte.

Antar 360 då PSN (Tror jag) fortfarande är nere. ^_^

Har också hört att 360 haft lite rubber-banding problem osv, så kan nog vara bra att vänta på patch(er).

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...