Jump to content

Varför skrattar du åt metal?


Mark
 Share

Recommended Posts

Att säga att det inte finns skickliga metal-gitarrister är fel. Visst finns det gitarrister som bara spelar snabbt och tycker att de är asgrymma bara för det, men se bara på Dimebag Darrell, Paul Gilbert, Michael Angelo Batio och Yngwie Malmsteen. Där har ni ren och skär skicklighet.

Vem sa det? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

immortal_1136725_0.jpg

nitro512_1136725_2.jpg

Vad är där att INTE skratta åt?

Jag har visserligen långt hår, men det kan se normalt ut i vissa utstyrslar... Men bilderna ovan är bara skrattretande. Sen kanske banden inte är helt seriösa med sin image(Immortal/Manowar), men de lyckas få en himla massa folk att vika sig i skratt.

Edit: Glam kanske inte är så hemskt metal, men en skrattretande stil är det... Och det här är den närmsta tråden jag kan hitta där jag kan posta en bild på dem och skratta.

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hey, jag vet inte vilka det där är och förmodligen gör de värdelös skrikmetal, men på bilden tycker jag de såg rätt coola ut :) Åtminstone utstyrseln, jag tycker den var fräck. Att de sen säkert är världens töntar är en annan sak.

Ska se töntarna i mars! Yes!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metal är djävulsmusik. Hör inte ett skit de spelar i låtarna, troligen vet de inte ett piss om skalor, ackord och disten verkar alltid ligga på max?

BAD MUSIC KILLS GOOD SPEAKERS.

METAL KILLS GOOD SPEAKERS.

Lulz :confused:

Jag kan hålla med många om att Black Metal är en jävligt löjlig sub-genre som jag inte förstår mig på. När jag höll ett föredrag i skolan om metal (tro det eller ej guys :) ) så visade jag en bild på en black-metal kille i full stridsmundering och sa "det här är ett exempel på skrattretande metal".

EDIT: Här har vi den fule fan :)

black_metal_1136880_0.jpg

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metal är djävulsmusik. Hör inte ett skit de spelar i låtarna, troligen vet de inte ett piss om skalor, ackord och disten verkar alltid ligga på max?

BAD MUSIC KILLS GOOD SPEAKERS.

METAL KILLS GOOD SPEAKERS.

Du vet inte hur fel du har... Antar dock att du tänker på Black/Death Metal där du har mestadels rätt i det du skriver.

Lyssna på Dream Theater eller Nevermore. Kan de inte heller något om skalor & ackord? Gå och dö.

Förövrigt så förstår jag mig inte på det mesta inom Extrem Metal, om man nu kan kalla det för musik..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...