Jump to content

Google Wave


The Dude
 Share

Recommended Posts

http://wave.google.com/<<<

Wikipedia:

Google Wave is "a personal communication and collaboration tool" announced by Google at the Google I/O conference on May 27, 2009. It is a web-based service, computing platform, and communications protocol designed to merge e-mail, instant messaging, wikis, and social networking. It has a strong collaborative and real-time focus supported by extensions that can provide, for example, robust spelling/grammar checking, automated translation between 40 languages, and numerous other extensions.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Wave

Screenshot:

th_Google_Wave_snapshots_inbox_1132489_0.png

Lång demonstrationsvideo:

---

Många kanske redan känner till Google Wave för det var ett tag sen det announcades, men jag tycker det denna medietekniska innovation förtjänar en tråd! Så kan vi invita varandra också när någon lyckas lägga vantarna på ett konto. Jag tror att detta kommer bli sjukt användbart, vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 65
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Definitivt. Det här är googles försök till socialt community

Nja, ska man hårdra är 'socialt community' fel begrepp att använda, imo. Snarare ett oerhört omfattande kommunikationsmedel. Som de själv säger i filmen, har de när de skapade programmet utgått från hur e-mail skulle se ut om det uppfanns enligt dagens preferenser. Mina fem cent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du då förklara för oss som inte är så insatta i hela "de här företagen är onda"-fadderullan varför Google är ren ondska?

Alltså, Google tar ju över mer och mer av olika marknader och håller såldes på att få ett jättestort monopol! Redan idag samlar de ju massvis med information om kunder och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut som ytterligare en tidstjuv. Do not want!

Det är märkligt att massorna fortfarande ser Google som ett relativt snällt och trevligt företag och inte som det ondskans imperium och megalomaniska konglomerat som Google egentligen är. yes_1046272_0.gif

Må så vara, Google får "äga internet" om det är så, så länge som dom slänger ut bra produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är GTAsajten som har reklam, inte Google.

Det är google som "slängt dit reklamen".. Gmail har liknande och det är en produkt från google.

Nu säger jag inte att Googles reklam är dålig. Den är underbart mycket smidigare och lättare att ignorera än andra idiotsidors färgfyrverkerier..

Men reklam förser de oss med :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är google som "slängt dit reklamen".. Gmail har liknande och det är en produkt från google.

Nu säger jag inte att Googles reklam är dålig. Den är underbart mycket smidigare och lättare att ignorera än andra idiotsidors färgfyrverkerier..

Men reklam förser de oss med :)

Mitt Gmail är reklamfritt och det enda google gör i det här fallet är hjälper Hultenius att täcka en del av kostnaderna? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt Gmail är reklamfritt och det enda google gör i det här fallet är hjälper Hultenius att täcka en del av kostnaderna? :ermm:

^thumbnail^

orly?

Visas inte alltid, men oftast. Reklamen väljs ut beroende på av du får för mail, jag har nyligen fått några mails ang. gröna lasrar.

inte så jobbig reklam, märks knappt ^^

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

^thumbnail^

orly?

Visas inte alltid, men oftast. Reklamen väljs ut beroende på av du får för mail, jag har nyligen fått några mails ang. gröna lasrar.

inte så jobbig reklam, märks knappt ^^

Är inte där nu (uppdaterade sidan ~10 ggr för sakens skull) och har aldrig lagt märke till den. Finns den där så är den ju bevisligen allt annat än i vägen :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...