Jump to content

#GTASajten.com


Gof
 Share

Recommended Posts

Vi tyckte saffecool var dålig som op i #gtasajten så vi bytte helt enkelt kanal. Vill du gå in och snacka i #GTASajten.com så kan du göra på följande vis

Chatta med Firefox

Snott av The Dude

Så, loggade in i kanalen igen!

Gör en guide för dummies:

  1. Lägg till ChattZilla-pluginnet till Firefox, länk: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/16
  2. Starta klienten under Verktyg->ChatZilla
  3. I texten som kommer upp, klicka på quakenet efter "[iNFO] Available networks are..."
  4. skriv /nick dittnamn i textraden så vi kan känna igen dig
  5. skriv /join #GTASajten.com i samma textrad för att komma in i kanalen
Eller;

Ladda ner en standalone-klient (ex mIRC: http://www.mirc.org/home/)

Installera program, starta. I skrivfältet, skriv "/server -m port80.se.quakenet.org"

När meddelandet om att du har blivit uppkopplad kommit fram, skriv "/j GTASajten.com"

njoy

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är bara jag, gtajägaren, tossie och mcguigan (marquis tror jag) inne, så många är det väl inte. Men vadfan, irc är kul.:doh:

Inte jag, just nu iallafall. Gjorde ett tappert försök senast det var på tapeten, men det verkar som att gtasajtarna är för degiga för att hänga där i någon större utsträckning.. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är att folk på det här forumet beter sig för omoget för en irc-kanal. Det var roligt så länge folk uppförde sig ordentligt. Men så fort någon speciell kom in i kanalen så började det spammas och skrivas med caps hela tiden.

Jag står över den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är att folk på det här forumet beter sig för omoget för en irc-kanal. Det var roligt så länge folk uppförde sig ordentligt. Men så fort någon speciell kom in i kanalen så började det spammas och skrivas med caps hela tiden.

Jag står över den här gången.

Det är ju det som är det bästa med en irckanal, att det inte är så seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

-

Jag vill ha en seriösare kanal där inte du och alla andra som bara gillar att tramsa behöver hänga, har du svårt att acceptera att jag inte tycker om att umgås med barn? Och med seriösare menar jag verkligen inte tråkigare, men det blir bara så jäkla låg nivå på GTAsajtens IRC-kanaler och för mycket spam.

Edit: Jag tycker inte att vi ska göra två kanaler alltså, men jag tycker att den bör hålla högre standard. Perfekta vore om den var modererad av Stellhell och KalleR som det var förr i tiden (om jag minns rätt).

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...