Jump to content

Handstil


AngryAxel
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 47
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Fast i detta sammanhang så skrivs det så här;

Flygande bäckasiner söka hwila på mjuka tuvor.

För att försöka hindra en ev. dispyt - då poängen med meningen ju är att få in så många bokstäver som möjligt, och då det inte blir något skillnad i bokstavsantal om man använder "whila" respektive "hwila", tycker jag båda är giltiga. Men du har rätt i att hwila i grunden är ett ord, inte whila.

"The quick fox jumps over the lazy dog, then eats a räksmörgåsbord" är nästan ännu bättre.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att försöka hindra en ev. dispyt - då poängen med meningen ju är att få in så många bokstäver som möjligt, och då det inte blir något skillnad i bokstavsantal om man använder "whila" respektive "hwila", tycker jag båda är giltiga. Men du har rätt i att whila i grunden är ett ord, inte whila.

"The quick fox jumps over the lazy dog, then eats a räksmörgåsbord" är nästan ännu bättre.

Gick det lite fort nu? :(

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, misslyckat! Kul att se så många stilar, också! Är det någon som kör med skrivstil? Och varför har tjejer snyggare handstil än killar?

Förmodligen en social konstruktion. Tjejer belönas/uppmuntras mer under sin skoltid för att skriva snyggt, killar har inget intresse av det eftersom man inte vill verka tjejig.

Min gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, misslyckat! Kul att se så många stilar, också! Är det någon som kör med skrivstil? Och varför har tjejer snyggare handstil än killar?

Tjejer har mycket finare finmotorik och killar har då mycket grövre finmotofrik. Med detta finner jag följade slutsats: Ju fulare handstil desto mer man :(

Får se om jag orkar skriva lite och post här...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...