Jump to content

Har youtube börjat hålla koll på upphovsrätt? O.o


Vice.
 Share

Recommended Posts

Dom har väl hållit på med det i en månad eller så. Jobbigt, men rätt ska vara rätt - även om det ibland missbrukas. :ph34r:

Hahahhaha detta är så j*vla absurt att jag inte vet om jag skall skratta elelr gråta...

Så snart skall google börja vika sig med. de censurerar ju hela nätet, SER inte folk det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Youtube står i direkt kontakt med de flesta stora skiv- och filmproduktionsbolagen och har stenhård koll på upphovsrättsbrott nuförtiden. Detta beror på att youtube just nu håller på att övergå till att bli en nästan helt kommercionell sida.. med andra ord en stor reklampelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Youtube står i direkt kontakt med de flesta stora skiv- och filmproduktionsbolagen och har stenhård koll på upphovsrättsbrott nuförtiden. Detta beror på att youtube just nu håller på att övergå till att bli en nästan helt kommercionell sida.. med andra ord en stor reklampelare.

Konstigt. Jag får "An error has occured, Please try again later" på den videon.

De senaste två dagarna har jag fått det på massvis med videos från Youtube some jag i vanliga fall kan kolla på.

Någon som vet varför?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Youtube står i direkt kontakt med de flesta stora skiv- och filmproduktionsbolagen och har stenhård koll på upphovsrättsbrott nuförtiden. Detta beror på att youtube just nu håller på att övergå till att bli en nästan helt kommercionell sida.. med andra ord en stor reklampelare.

Bra, nån som vet hur det ligger till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick se detta precis. och det är något som förvånar mig? Har det funnits länge eller kom det nu, nyligen?

http://www.youtube.com/watch?v=ykpRruJzClg

"Denna video kommer med ljudspår som inte har godkänts av WMG. Ljudet är avstängt. Mer information om upphovsrätt"

Det är bättre än för i alla fall, förut så togs alla filmer som innehöll upphovsrätts skyddatmaterial bort, nu är de i alla fall kvar..

Google nästa?

Du vet att Google har köpt upp Youtube? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ett sätt kan man ju förstå att det är extremt dyra kostnader för att kunna hålla uppe såna rejäla servrar som YouTube faktiskt har, så det är klart att man vill dra in pengar... Men de drar säkerligen in betydligt mer än serverkostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ett sätt kan man ju förstå att det är extremt dyra kostnader för att kunna hålla uppe såna rejäla servrar som YouTube faktiskt har, så det är klart att man vill dra in pengar... Men de drar säkerligen in betydligt mer än serverkostnaden.

jo, och dom har hela google bakom sig också så det borde inte vara några problem på den ekonomiska fronten :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ett sätt kan man ju förstå att det är extremt dyra kostnader för att kunna hålla uppe såna rejäla servrar som YouTube faktiskt har, så det är klart att man vill dra in pengar... Men de drar säkerligen in betydligt mer än serverkostnaden.

Google köpte upp YouTube för 1 600 000 000 dollar och har en årlig inkomst på runt 3 000 000 000.. det är inte så att de behöver mer pengar, de vill helt enkelt bara ha mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahhaha detta är så j*vla absurt att jag inte vet om jag skall skratta elelr gråta...

Så snart skall google börja vika sig med. de censurerar ju hela nätet, SER inte folk det?

censu´r, förhandsgranskning av innehållet i kommunikationskanaler som t.ex. tidningar, böcker, filmer, radio- och TV-program. Censur har normalt utövats av statliga myndigheter för att hindra spridning av sakuppgifter och synpunkter som enligt de styrande inte bör komma till allmän kännedom.

Knappast censur...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Upptäckte det där som du skrev om i första posten för någon månad sen när jag skulle ladda upp en av mina Pivot filmer. Nähä, Joe Walsh fick inte sjunga i min film tydligen :whistling:. Konstigt att en av mina filmer har en Metallica låt som får spelas hur mycket som helst då. Något som YT missat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahhaha detta är så j*vla absurt att jag inte vet om jag skall skratta elelr gråta...

Så snart skall google börja vika sig med. de censurerar ju hela nätet, SER inte folk det?

Varför skulle youtube olovligt få publicera upphovsrättskyddat material på sina servrar när ingen annan får det? Om youtube inte hade börjat ta till åtgärder/samarbeta med skiv- och filmproduktionsbolagen så hade de väl inte ens få vara kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry, var bara tvungen att avreagera mig. Jag blir bara så förbannad på sånt här. Vad är det för mening med att skapa musik om ingen får lyssna på den? Svar:

Money, money, money

Vi får lyssna på precis hur mycket musik vi vill, bara vi betalar för den. Jag ser det som en självklarhet att den som lagt ned tid och arbete på att skapa musiken självklart ska få något för det, eller skulle du kunna arbeta på ett vanligt jobb utan lön och ändå inte klaga?

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...