Jump to content

Slopa inriktningen på Grand Theft Auto-spel


minigun
 Share

  

71 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

GTAsajten finns inte längre och forumet är inte mycket till GTA-forum längre, det är "bara" ett vanligt forum numera. Men ett trevligt sådant och folk verkar ju trivas och snacka om allt mellan himmel och jord, men inte särskilt mkt om GTA. Tror inte heller att det är många nya som kommer hit p.g.a GTA längre.

Så mitt förslag är att inriktiningen på GTA-spel slopas helt!

I framtiden får man diskutera GTA-spelen i SPEL-forumet precis som med alla andra spel. Blir bara löjligt om man ska försöka hålla fast vid att vara ett GTA-forum.

Lyft istället fram de mer allmäna forum som är det som gör forumet till vad det är idag och som gör att folk återvänder hit varje dag!

Nu har jag bara sagt vad jag tycker, vilket är min rättighet.

Nu vill jag veta vad ni andra tycker.

Gjorde en poll också bara för överskådlighetens skull. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lösning: Minimera GTA-forumen. Klick, och så var problemen ur världen.

Varför ska vi klämma in 17 forum till ett och samma, bara för att du inte gillar att bläddra förbi dem varje dag, eller att du inte gillar namnet på sajten? Vad är det som är så illa med att forumet har GTA-inriktning? Tar vi bort GTA-inriktningen blir vi just another random skitforum där folk råkar ha samlats en gång i tiden. GTAsajten är ett GTA-forum, utan spelserien är vi bara en noname i forumvärlden. Varför skulle folk välja oss? "Joina GTAsajten! Vi är ett gäng sköna snubbar! Vi har inget speciellt att erbjuda, men kom in i värmen! Vi diskuterar Allmänt, små teknikproblem, lite musik och så spel! YAY! Vi är SÅ mycket bättre än flashback, Sweclockers och fragbite!" :naughty: Det är GTA som gör oss unikt, för tusan. Jag säger inte att vi inte vore någonting utan GTA, men hur ska vi locka nya medlemmar om inte med GTA? Jag tror att en extremt övervägande majoritet av oss joinade GTAsajten efter en GTA-googling och stannade kvar även efter GTA-intresset på grund av Allmänt-delarna. Men nya medlemmar då? "Google search results for 'Swedish forum with funny people and good guys': GTAsajten.com/forum."

Ska inte säga för mycket, men en omstrukturering av sajten har varit på tal länge. Eftersom inget blivit hugget i sten säger jag inte mer än så tills vidare.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jag ser det inte som ett problem att GTA-delen är där längst upp och det gör mig inget att man måste scrolla förbi.

Tycker bara det är onödigt med den strukturen när GTA-delen ändå används förhållandevis lite.

Varför inte flytta GTA-forumen och göra dem till underforum i SPEL då?

Som sagt bara mina förslag på förbättring, för som det är nu är inte bra på något sätt. Ingen katastrof heller för den delen. Men varför ha kvar?

GTAsajtens forum kommer alltid vara GTAsajtens forum även om man tar bort fokus på GTA-spelen, så där ser jag inget problem.

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Varför inte, om det nu inte ens är scrollningen som är problemet?

Därför att det är inte snyggt. Jag är vän av ordning. Tycker att det är en bättre strukturell lösning, och som jag sa i första inlägget:

Hålla fast vid fokus på GTA blir bara löjligt.

Vi är ett gäng sköna snubbar! Vi har inget speciellt att erbjuda, men kom in i värmen!

Det är ju just DET som är GTASAJTEN. Vi kan väl lyfta fram det för oss själva?

Varför sträva mot "rekrytering" av nya medlemmar? Ingen mening med det. Vill man joina så får man det men annars har vi det bra som det är!

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför att det är inte snyggt. Jag är vän av ordning. Tycker att det är en bättre strukturell lösning, och som jag sa i första inlägget:

Hålla fast vid fokus på GTA blir bara löjligt.

Det enda som är löjligt är att argumentera för forumsjälvmord utan argument. Och vaddå ordning förresten? Vill jag kolla nåt om senaste expansionen till GTA IV är iallafall JAG den som inte tycker att det är smidigt att gå in i Spel -> GTA-spel -> GTA IV -> TLAD. Eftersom GTAsajten från början enbart handlade om GTA borde istället Spel ligga i GTA -> Allmänt spelsnack, och inte att hela forumets ursprung ska knökas in i ett subforum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch ge bara upp. Det är GTAsajtens forum. Alltså kommer det fortsätta vara fokus på GTA så länge GTA är aktuellt alls.

När GTA försvunnit och intresset svalnat så kommer förmodligen intresset för att driva forumet också att försvinna och detsamma läggas ner.

För att slippa se skiten så kan du göra som jag och en hel del andra förminska GTA-delen och bara förstora den när man känner att man vill in där och skriva.

Jag måste ju bara fråga:

Vad fick dig att komma hit från första början?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Henkibojj! Utan GTA skulle vi bara vara ett forum i mängden, och dom flesta nya medlemmarna kommer ju hit för att snacka om GTA-spelen, för att sedan upptäcka Allmänt och Loungen. Men om vi tar bort GTA-forumet så kommer vi inte få lika många nya medlemmar längre, eftersom det är ganska svårt att komma in i "gänget".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Äsch ge bara upp. Det är GTAsajtens forum. Alltså kommer det fortsätta vara fokus på GTA så länge GTA är aktuellt alls.

När GTA försvunnit och intresset svalnat så kommer förmodligen intresset för att driva forumet också att försvinna och detsamma läggas

Du har ju helt missat min poäng. :naughty: GTA är inte särskilt "hett" längre, men intresset för forumet har inte dött för det!

Vad fick dig att komma hit från första början?

GTA faktiskt. Men vad som fick mig att komma hit och vad som får mig att stanna är två vitt skilda ting. Inte fan är det då GTA-delen.

Jag vill fråga dig (och alla andra):

Vad är det som får dig att stanna kvar på forumet?

GTA-delen? Nä, det är ju det jag säger... ;P

Håller med Henkibojj! Utan GTA skulle vi bara vara ett forum i mängden, och dom flesta nya medlemmarna kommer ju hit för att snacka om GTA-spelen, för att sedan upptäcka Allmänt och Loungen. Men om vi tar bort GTA-forumet så kommer vi inte få lika många nya medlemmar längre, eftersom det är ganska svårt att komma in i "gänget".

Nej nej nej! Det är människorna som gör forumet. Inte några halv-inaktiva forumdelar som fokuserar på en enskild spelserie...

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ju helt missat min poäng. :naughty: GTA är inte särskilt "hett" längre, men intresset för forumet har inte dött för det!

GTA faktiskt. Men vad som fick mig att komma hit och vad som får mig att stanna är två vitt skilda ting. Inte fan är det då GTA-delen.

Jag vill fråga dig (och alla andra):

Vad är det som får dig att stanna kvar på forumet?

GTA-delen? Nä, det är ju det jag säger.

Och du missade helt och hållet texten i mitt inlägg.

Det som får mig att stanna kvar på forumet är precis vad som fick mig att komma hit = Allmäntdelen.

GTA ÄR tro det eller ej fortfarande hett bland en hel del människor. Bara för att du inte är intresserad längre betyder inte det att ingen annan är det.

Och ärligt talat, hur kul hade vi haft det om det varit du och 5 till på forumet för att det inte fanns någonting som drog hit nya medlemmar. Näe att tjata om att GTA-delen ska försvinna är nog dödfött redan från början.

That's that!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du missade helt och hållet texten i mitt inlägg.

Det som får mig att stanna kvar på forumet är precis vad som fick mig att komma hit = Allmäntdelen.

GTA ÄR tro det eller ej fortfarande hett bland en hel del människor. Bara för att du inte är intresserad längre betyder inte det att ingen annan är det.

Och ärligt talat, hur kul hade vi haft det om det varit du och 5 till på forumet för att det inte fanns någonting som drog hit nya medlemmar. Näe att tjata om att GTA-delen ska försvinna är nog dödfött redan från början.

That's that!

Missade lite där det medges. Men att du och många andra har den delen dold talar ju för sig självt. Den är bara ivägen.

Tror nog att det skulle tillkomma nya medlemmar ändå. Vad vi däremot skulle slippa är medlemmar som registrerar sig för att fråga en sak typ sen aldrig loggar in igen. De gör väl ingen skada, men vi lär inte märka att vi förlorar dem.

Vi har inget att förlora på det anser jag.

Tråkigt att ni är så rädda för förändringar. Ville som sagt bara ventilera min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Att ta bort GTA-delen från GTAsajten kommer ge oss en lika stor vinst som för Sverige att gräva bort Skåne.

Gräva bort skåne vore ju bra för sverige :naughty:

Lite svårare att genomföra än en omstrukturering av forumet dock...

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA faktiskt. Men vad som fick mig att komma hit och vad som får mig att stanna är två vitt skilda ting. Inte fan är det då GTA-delen.

Slipp då. Du får gärna registrera dig på Flashback och komma bort från allt vad GTA heter.

Jag vill fråga dig (och alla andra):

Vad är det som får dig att stanna kvar på forumet?

GTA-delen? Nä, det är ju det jag säger... :naughty:

Vi har antagligen ett hundratal medlemmar som kommit hit för GTA-delen och aldrig gått in i Allmänt. Men visst, GTA-delen är kanske inte den starkaste delen av forumet men definitivt en av de nödvändigaste.

Nej nej nej! Det är människorna som gör forumet. Inte några halv-inaktiva forumdelar som fokuserar på en enskild spelserie...

För varje nytt GTA-spel blir ytterligare ett GTA-subforum inaktivt. Det är bara naturligt. För att se nya och fräscha ansikten här måste det finnas nåt som lockar hit dem, och det är allt som oftast det senaste spelet i serien. Se bara på San Andreas, vi fick troligen runt 200 nya (aktiva) medlemmar som stannade i åtminstone några månader. En del stack för att komma tillbaka igen med LCS/VCS/GTA IV, en del stack och kom aldrig tillbaka, men en majoritet av dem hoppade in i Allmänt-delarna.

Oavsett om gamlingar gillar GTA eller inte kommer de nån gång att tröttna på forumet, både som GTA-forum och Allmänt-delen. Det är enkel populationsdynamik: Folk dör (lämnar), folk föds (nyrekryteringar) och det är så populationen hålls på en stabil nivå. Men grattis då, om det nu visar sig vara du, StellHell, P-C och The Dude som är de enda kvar här år 2018. All hail the GTA-lynchning!

Missade lite där det medges. Men att du och många andra har den delen dold talar ju för sig självt. Den är bara ivägen.

Tror nog att det skulle tillkomma nya medlemmar ändå. Vad vi däremot skulle slippa är medlemmar som registrerar sig för att fråga en sak typ sen aldrig loggar in igen. De gör väl ingen skada, men vi lär inte märka att vi förlorar dem.

Vi har inget att förlora på det anser jag.

Tråkigt att ni är så rädda för förändringar. Ville som sagt bara ventilera min åsikt.

Vi är inte rädda för förändringar. Den tid du var inaktiv fick vi både Dator & Teknik, omflyttning av GTA-liknande spel och sedan en utspädning av det till Spel, vi har fått en Lounge, ett nytt GTA-forum, två nya subforum i GTA IV och två extra GTA-forum, plus GTA: Chinatown Wars. Det vi är rädda för är att forumet för ut pga för få nyrekryteringar. Ditt förslag är samma sak som att sätta sig i en sportbil och lägga cementblock på gaspedalen. Vad gör det för skada? Sportbilar är ju till för att åka fort.

Och kom inte och säg att GTA IV är inaktuellt.

http://ir.take2games.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=370041[/url'>]Business Highlights

Among the significant recent business developments, Take-Two noted the following:

* Over 13 million units of Rockstar Games' Grand Theft Auto IV have been shipped as of January 31, 2009.

och...

http://ps3.qj.net/Pachter-s-crys...g/49/aid/129319]Total sales for GTA IV on the PS3 and Xbox 360 currently amount to 12 million units so far. That's 40% of the 30 million projected installed base of the PS3 and Xbox 360 combined in Europe and North America. (In short, of all the people who have a PS3 or 360 in the west, 40% of them bought GTA IV).
Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligt talat så skulle jag inte direkt bli ledsen om det här blev ett allmänt forum. Jag behöver inte ens scrolla förbi GTA-forumen då jag sedan några år tillbaka har flikar direkt in i allmänt, D&T, Spel, MF&G, Loungen samt GTAsajten-forumet. Så jag skulle förmodligen inte ens märka att GTA-delarna togs bort förutom att Hultan skulle skriva det här någonstans.

Det jag tycker: Det spelar ingen roll, jag märker inte av den delen av forumet ändå. Men visst är det lockande att omvandla forumet till ett allmänt forum. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Det kan hända att GTA-delen inte är så använd som den en gång var MEN den används fortfarande och då finns det ingen anledning att ta bort den. Dessutom är det GTA-profilieringen som gör det här forumet speciellt (+Alle & agenten) och det finns redan för många forum som handlar om allt och ingenting.

TS är ett välkänt troll btw.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Det kan hända att GTA-delen inte är så använd som den en gång var MEN den används fortfarande och då finns det ingen anledning att ta bort den. Dessutom är det GTA-profilieringen som gör det här forumet speciellt (+Alle & agenten) och det finns redan för många forum som handlar om allt och ingenting.

TS är ett välkänt troll btw.

essutom är det GTA-profilieringen som gör det här forumet speciellt (+Alle & agenten)

Vad menar du med det :naughty:

---

Jag håller med er förutom minigun då jag aldrig har gillat han och hans åsikter speciellt när vi argumenterade sims 2 pets eller vad det nu var eller om det var nu om barnen i GTA IV. Nån får rätta mig om jag har fel.

Det är GTA delarna samt den allmänna delen som gör att jag är kvar på detta forum. Och om vi nu tog bort eller ens flyttade på GTA delarna till spel avdelningen här på forumet så skulle detta bli som vilket forum som helst.

Då blir vi bara ett random forum som Flashback etc. Och nu när det kommer ett nytt GTA spel om det nu kommer nåt så kommer vi säkert få 100-200 medlemmar igen. Som SimonJ och Adrian_G och m.fl kom ju nån vecka eller månad efter att vi hade gjort IV forumet eller när IV släpptes och dom har nu stannat kvar här sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som SimonJ och Adrian_G och m.fl kom ju nån vecka eller månad efter att vi hade gjort IV forumet eller när IV släpptes och dom har nu stannat kvar här sen dess.

Jag kom inte hit för GTA IV, men jag kom självklart hit för att snacka GTA (i början), nu är jag mest i Allmänt, Loungen och Spel.

Men jag tror att det är just GTA som gör att vi får nya medlemmar! :confused:

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk såhär:

Om man gör en jämförelse, forumet är t.ex. en liten by i bergen någonstans. Byn utgör Allmänt, Spel, MF&G, D&T o.s.v.

GTA-Sektionen är flaggstången med forumets flagga, det som gör att folk upptäcker forumet, kanske kommer in i byn och förhoppningsvis stannar kanske p.g.a. just forumets allmänna sub-forum.

Tar vi nu bort GTA-Sektionen, tar vi ju bort flaggan som gör att folk upptäcker forumet.

Då är vi bara en liten by ute i bergen, som ingen upptäcker och därmed inte ansluter sig till.

Redigerad av Bebben
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...