Jump to content

Studenttråden!


Siana
 Share

Recommended Posts

Hela min studentdag kommer gå ut på att INTE bli så full så himla fort. Jag kan inte förstå att folk (inklusive de som vanligtvis är ordningssamma) pratar om hur jävla dyngade de ska vara på flaket. Jag menar, man har ju HELA jävla kvällen på sig att vara sådär full, finns ingen anledning till att ta slut på krafterna klockan 12 på dagen... Plus att man ska hem och äta middag med släkten och skit. Nej, jag kommer verkligen göra mitt bästa för att hålla mig på en bra nivå mellan "varm i kläderna" och "salongs".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela min studentdag kommer gå ut på att INTE bli så full så himla fort. Jag kan inte förstå att folk (inklusive de som vanligtvis är ordningssamma) pratar om hur jävla dyngade de ska vara på flaket. Jag menar, man har ju HELA jävla kvällen på sig att vara sådär full, finns ingen anledning till att ta slut på krafterna klockan 12 på dagen... Plus att man ska hem och äta middag med släkten och skit. Nej, jag kommer verkligen göra mitt bästa för att hålla mig på en bra nivå mellan "varm i kläderna" och "salongs".

Vi är två!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är tre! Förhoppningsvis ska det gå bra.

Studenten är INTE en kväll man vill minnas som den kvällen då man låg och spydde i en buske hela natten och förstörde sina finkläder, eller rent utav inte mindes ett skit av kvällen alls.

Bli salongs, mingla runt och ha kvällen i våran liv, lagom aprak och glad, men ändå minnas i stort sett hela kvällen! :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hela min studentdag kommer gå ut på att INTE bli så full så himla fort. Jag kan inte förstå att folk (inklusive de som vanligtvis är ordningssamma) pratar om hur jävla dyngade de ska vara på flaket. Jag menar, man har ju HELA jävla kvällen på sig att vara sådär full, finns ingen anledning till att ta slut på krafterna klockan 12 på dagen... Plus att man ska hem och äta middag med släkten och skit. Nej, jag kommer verkligen göra mitt bästa för att hålla mig på en bra nivå mellan "varm i kläderna" och "salongs".

Det är sant iofs. Jag vart bara lite lulig efter champagnefrukosten, men det gick över rätt fort. Dock luktade jag visst sprit när mina föräldrar och släkt tog emot mig. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sant iofs. Jag vart bara lite lulig efter champagnefrukosten, men det gick över rätt fort. Dock luktade jag visst sprit när mina föräldrar och släkt tog emot mig. :confused:

Det hör ju till. ;)

Mitt studentdag kommer se ut som följande:

10:00 champagnefrukost

13:00 utspring

13:00 - 15:00 flakåkning

15:00 - 18:00 studentmottagning

18:00 - ??? POOLPARTY FUCK YEAH! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, studenten. Fortfarande ett år kvar, men jävlar va härligt det kommer bli! Pågår redan en vild diskussion i klassen om vilken låt som ska spelas när vi springer ut.

(Dock känns det inte alls lika upphetsande när jag lyssnar på Mannen i den vita hatten (16 år senare), om ni förstår vad jag menar. :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser inte fram emot studenten. Skitjobbigt att veta att 3 år har gått, och jag har inte blivit nå' visare. Att veta att jag har noll chans till jobb efter skolan, och måste förmodligen plugga mer efter gymnasiet är ännu mer deprimerande. Jag vill inte plugga mer. Om jag fick välja skulle jag gå på soc i trettio-tusen-år och glida omkring hemma i kalsonger och sjunga på "Highway to the Dangerzone".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Bumpar denna tråden!

Imorgon är det dags för student! På schemat står det att vi samlas i Lunds stadspark vid tio-tiden för att dricka öl och champagne, sen vet jag inte riktigt vad som händer. Det blir kanske att dra till en fin restaurang och dricka lite mer öl, sen tillbaks till skolan. Utspark, flakåk, åka hem, mingla med gäster där hemma, och sen kröka loss med klasskamrater och annat slödder!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nästa fredag är det dags för mig, och jag längtar så sjukt mycket!

Problemet är..... min klass suger rätt stenhårt och vill inte planera ett skit, vi har inte ens ett flak att åka, ingen är sugen på att hitta på nått, ingen är sugen på att dra på krogen eller nånting.

Vi får se hur dagen blir!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Balen i torsdags var en av mina bästa kvällar någonsin. Så magiskt. Och efterfesten på det var sjuuuukt kul!

Studentbrännbollen i fredags förmiddag gick väl sisådär för vår klass. Inte många som dök upp så vi fick ett klent lag och vann endast en av våra tre kvalmatcher.

Jag gillar studenttider, fester och allmänt chillerillrelaxande varvar varandra och livet leker. Igår och idag fick jag dessvärre tacka nej till utgång och vårda min hals. Den ska nog vara frisk till imorgon kväll. Eller jag hoppas då verkligen det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, studentperioden är över för min del nu. Har varit på alla mottagningar och jag känner ingen som går ut nästa år. Det är lite sorgligt, har ju haft det så jäkla roligt..

Edit: Men heck, vilken avslutning det blev med sex stycken mottagningar på en dag och i stort sett varit berusad varje dag sedan jag gick ut den 27e. Jag vill göra om allting!

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...