Jump to content

Piratpartiet.se


Vice.
 Share

Piratpartiet.se  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi ska slopa upphovsrätten...?

Bör gras om i alla fall.

Om piratpartiet skulle komma in i riksdagen, så skulle det ge nys till andra länder, skulle bli en global katastrof, det skulle vara slutet för filmindustrin, musikindustrin, ljudbokindustrin, serieindustrin, rörmokarna och djuraktivisterna. (OBS. De sista två är 100% certifierade musiker till viss grad, vetenskapligt bevisat av mig.) Och då skulle många gå arbetslösa, det skulle bli krig och i slutändan skulle maskinerna ta över och vi blev slavar tills Mad Max hjälper oss.

Dvs. Piratpartiet är dåligt.

Eh, ja...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nästan pinsamt hur oinsatt jag (och massor av andra) är i EU-valet. Jag vet inte ens hur man röstar, får man ingen valsedel hemskickad?

Jag skulle kunna tänka mig att rösta på PP till EU för att höja opinionen och eftersom jag ändå inte har en aning om vad röster på andra partier i det valet innebär, men jag skulle aldrig rösta på dem till Riksdagsvalet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nästan pinsamt hur oinsatt jag (och massor av andra) är i EU-valet. Jag vet inte ens hur man röstar, får man ingen valsedel hemskickad?

Egentligen är det väl inte så konstigt. Tror inte många svenskar egentligen är särskilt intresserade av eu-frågor, och därmed oinsatta. Sverige är väl det mest EU-skeptiska medlemslandet?

Edit: Snygg signatur förresten!

För att svara på det tråden handlade om blir svaret nej på båda frågor. Själva sakfrågan är högintressant, men jag tror knappast detta piratparti kommer kunna göra något som påverkar, känns som en plojgrej.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige, brukar tillsammans med Finland, Irland och Österrike, räknas till de EU-neutrala länderna. Mest EU-skeptiska är britterna och danskarna.

Stämmer bra, danskarna lär också sälja snus öppet i butiker, fast det är förbjudet :D

Finlands riksdag och ministrar är emot finlands folks tycke när det gäller EU-frågor.

Finländare är emot EU, och riksdagen för EU. Skulle det bli omröstning skulle

det bli ett ganska säkert "nej".

I finland fick vi inte som i sverige rösta om den gemensamma valutan, å nej, här valde riksdagen in Euron. :mf_doof:

Finlands folk ville att snus skulle fortsätta vara lagligt, men Finlands riksdag blundade för snusfrågan

och nu är riksdagen helt emot snus. Så gick hälften av alla snusare över till de farligare cigaretterna

och andra halvan började köpa illegal snus.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...