Jump to content

Piratpartiet.se


Vice.
 Share

Piratpartiet.se  

52 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

7 Juni 2009 är det EU-val och PP ställer upp i valet. Tänker ni rösta på dem, stödjer ni dem på något sätt? Är fildelning och den personliga integriteten viktiga frågor för er?

Hur ser ni på PP ochd eras politik?

Först var jag osäker på hur pass seriöst detta var, men ju mer jag har läst på desto säkrare har jag blivit på att det är just det. Och frågan med fildelningar blivit allt mer viktig tycker jag. Speciellt nu när IPRED-lagen blev godkänd och träder i kraft 1 April. Detta måste till varje pris stoppas.

Som sagt, lufta gärna era åsikter om partiet och deras ideologi, här.

Ni som tycker att Ipred och fildelning är viktiga frågor bör registrera er på deras hemsida. Kostar inget, och det finns inga förpliktelser. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Tja, man kan ju alltid se vad som händer när man reggar sig. Jag stödjer PP, men jag har inte vågat regga mig förut. Ni tror väl inte att anti-piratbyrån kollar vilka som är reggade och då genast misstänker att man är fildelare? Konspirationsteori :naughty:

En vanlig rädsla. Jag tänkte oxå så i början. Men detta är som vilket parti som helst. Finns ingen som helst registrering. Och bara för att man stödjer ett parti och dess politik, innebär inte det att man själv fildelar.

Det är inte farligare än att registrera sig hos moderaternas ungdomsförbund.

Vad är du räddast för, ett krav på 300 tusen för en nedladdad film, eller att antipiratbyrån knackar på frågar om du fildelar pga ditt medlemskap i Piratpartiet?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En vanlig rädsla. Jag tänkte oxå så i början. Men detta är som vilket parti som helst. Finns ingen som helst registrering. Och bara för att man stödjer ett parti och dess politik, innebär inte det att man själv fildelar.

Det är inte farligare än att registrera sig hos moderaternas ungdomsförbund.

What Vice says, goes :naughty:. Ska kolla länkarna du postade.

EDIT: Såg just att UP är det näst största ungdomspartiet. Holy macaroni :naughty:

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det bara jag, eller är " Ja jag är Partimedlem!", "Ja, jag är ungpirat!" och "Ja, jag är aktevist!" ungefär samma svarsalternativ?

Vote: "Nej, det är jag inte!" och "Nej!"

Bli medlem! Medlemmar i partiet är en av de viktigaste resurserna vi har. Dels sänder ett stort medlemsantal en väldigt stark signal till media (och då är vi ändå redan större än befintliga riksdagspartier), och dels innebär ett stort medlemsantal i ungdomsförbundet Ung Pirat att förbundet får finansiella resurser att driva kampanj med.

Bli medlem genom att klicka här.

Vill du ha en blankett att skriva ut och skicka in så finns det här.

Bli aktivist! Få utskick via e-post och/eller sms om aktuella event där vi behöver praktisk hjälp i ditt närområde. Både medlemmar och icke-medlemmar kan bli aktivister. Aktivister kan vara anonyma.

Bli aktivist genom att klicka här.

Jag är under 26, och vill gå med i Ung Pirat (och Piratpartiet), kostnadsfritt.

För att undvika att man får absurda kravbrev i brevlådan så får man antingen totalt sluta med fildelning, eller kämpa för att få det helt lagligt. Och för att få det helt lagligt måste någon stå upp och kämpa. Därför skall man stötta partiet.

Känns fel att bara lägga sig ner och låta upphovsskyddslobbyn våldsföra sig på en...Bli medlem

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vote: Nej, nej. Lite befängt att rösta på dem "bara för att". Men nu är väl inte fallet så.

Detta är nått som berör de flesta. Förstår du vad IPRED innebär?

Bolagen kan gå förbi hela rättsprocessen och bara skicka en feting räkning till dig. Helt utan vidare. Det räcker med att de själva har bevis för att du fildelat. De behöver inte ens visa bevisen i domstol. De kollar att ditt ip fildelat, sedan skickar de en räkning. Betalar du inte tar de dig till domstol.

Det skall väl i alla fall vara så att de måste vinna ett mål innan de kan kräva dig på skadestånd...

@Renard: Nix. Du får, om du vill nyhetsbrev.

Anledningen till att man måste ange ett nummer är för att det skall vara "riktiga" medlemmar tror jag. Det står någonstans på sidan tror jag.

Det är nått med att när ett antal medlemmar uppnåtts så har man rätt till nått.

Någon som vet närmare? Skall dock kolla upp detta. Brb

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska vara ganska naiv och ha mycket smala politiska preferenser för att rösta på Piratpartiet. PP kommer aldrig att nå maktställning eftersom väljarkretsen är så begränsad och eftersom partiet bara gör klara ställningstaganden i några enstaka frågor varav många är sådana som inte ens handhas av EU-parlamentet. Partiet kan säkert fungera som en diskussionsarena för folk med åsikter om integritetsfrågor men som politiskt parti är det ett stort skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska vara ganska naiv och ha mycket smala politiska preferenser för att rösta på Piratpartiet. PP kommer aldrig att nå maktställning eftersom väljarkretsen är så begränsad och eftersom partiet bara gör klara ställningstaganden i några enstaka frågor varav många är sådana som inte ens handhas av EU-parlamentet. Partiet kan säkert fungera som en diskussionsarena för folk med åsikter om integritetsfrågor men som politiskt parti är det ett stort skämt.

Konstigt då att PP har fler medlemar än V och MP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är nått som berör de flesta. Förstår du vad IPRED innebär?

Bolagen kan gå förbi hela rättsprocessen och bara skicka en feting räkning till dig. Helt utan vidare. Det räcker med att de själva har bevis för att du fildelat. De behöver inte ens visa bevisen i domstol. De kollar att ditt ip fildelat, sedan skickar de en räkning. Betalar du inte tar de dig till domstol.

Det skall väl i alla fall vara så att de måste vinna ett mål innan de kan kräva dig på skadestånd...

@Renard: Nix. Du får, om du vill nyhetsbrev.

Anledningen till att man måste ange ett nummer är för att det skall vara "riktiga" medlemmar tror jag. Det står någonstans på sidan tror jag.

Det är nått med att när ett antal medlemmar uppnåtts så har man rätt till nått.

Någon som vet närmare? Skall dock kolla upp detta. Brb

Jag vet vad IPRED innebär. Har gjort lite research på grund av att jag är "för fildelning" i en debatt som jag ska vara delaktig i. Ja, jag har till och med läst om personer i Danmark som tagit självmord efter att dem fått hem brev där dem blivit hotade att betala en summa för att inte skivbolag/företag skulle ta detta till rättegång. Men om något sådant skulle hända så skulle det ske under svensk lag om olaga utpressning - " 4 § Den som medelst olaga tvång förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den tvungne eller någon i vars ställe denne är, dömes, om ej brottet är att anse såsom rån eller grovt rån, för utpressning till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter" - Brottsbalken (1962:700) 9 kap. 4§

Jag skulle då inte tveka att göra en polisanmälan och låta det gå till rättegång. Men nu handlar det inte bara om mig, men det är åtminstone vad jag skulle göra.

Varför jag inte tycker PP är ett bra parti och varför jag inte tänker rösta på dem? Det har redan blivit besvarat av Umberto:

Man ska vara ganska naiv och ha mycket smala politiska preferenser för att rösta på Piratpartiet. PP kommer aldrig att nå maktställning eftersom väljarkretsen är så begränsad och eftersom partiet bara gör klara ställningstaganden i några enstaka frågor varav många är sådana som inte ens handhas av EU-parlamentet. Partiet kan säkert fungera som en diskussionsarena för folk med åsikter om integritetsfrågor men som politiskt parti är det ett stort skämt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska vara ganska naiv och ha mycket smala politiska preferenser för att rösta på Piratpartiet. PP kommer aldrig att nå maktställning eftersom väljarkretsen är så begränsad och eftersom partiet bara gör klara ställningstaganden i några enstaka frågor varav många är sådana som inte ens handhas av EU-parlamentet. Partiet kan säkert fungera som en diskussionsarena för folk med åsikter om integritetsfrågor men som politiskt parti är det ett stort skämt.

Behöver inte ha majoritet för att kunna påverka.

Att de är ett parti som endast har en fråga är inte heller ett hinder. De kan och bör komma in i riksdagen och kämpa för en sak som är självklar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt då att PP har fler medlemar än V och MP.

Vet inte vilken politisk lärobok du har läst men senast jag kollade var det i alla fall mängden röster som avgjorde vem som fick mandat i parlamenten inte antalet partimedlemmar. Partimedlemmarnas numerär betyder absolut ingenting i dagens politiska värld. Partimedlemskap hör till det förflutna, den moderna väjaren är flexibel och det är nuförtiden snarare regel än undantag att man är beredd att byta parti från val till val - förutsatt att ens politiska hjärtefrågor är fler än två eller tre...

Behöver inte ha majoritet för att kunna påverka.

Att de är ett parti som endast har en fråga är inte heller ett hinder. De kan och bör komma in i riksdagen och kämpa för en sak som är självklar!

De kommer aldrig att komma in i riksdagen eftersom de, som sagt, inte har en tillräckligt stor väljarbas. Vem röstar på dem? Jo, unga män och förstagångsväljare med dålig insyn i politiken.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att undvika att man får absurda kravbrev i brevlådan så får man antingen totalt sluta med fildelning, eller kämpa för att få det helt lagligt. Och för att få det helt lagligt måste någon stå upp och kämpa. Därför skall man stötta partiet.

Känns fel att bara lägga sig ner och låta upphovsskyddslobbyn våldsföra sig på en...Bli medlem

Vi ska slopa upphovsrätten...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om piratpartiet skulle komma in i riksdagen, så skulle det ge nys till andra länder, skulle bli en global katastrof, det skulle vara slutet för filmindustrin, musikindustrin, ljudbokindustrin, serieindustrin, rörmokarna och djuraktivisterna. (OBS. De sista två är 100% certifierade musiker till viss grad, vetenskapligt bevisat av mig.) Och då skulle många gå arbetslösa, det skulle bli krig och i slutändan skulle maskinerna ta över och vi blev slavar tills Mad Max hjälper oss.

Dvs. Piratpartiet är dåligt.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...