Jump to content

Mass Effect 2


Boomer
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 143
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag försöker använda dem lite eftersom jag ju faktiskt har betalt för dem. Men jag kommer nog också köra med standard sen.

Efter att ha shoppat lite på

The Citadel

och

Omega

så är min vanliga armor bättre än Terminus... DLC was total CRAP. ^_^

Kan tillägga att man kan komma åt båda ställena direkt efter

man får kontroll över Normandy SR2

, alltså runt 1½ timme in i spelet...

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade precis av huvudstoryn.. och wow! Ja, jag vet inte alls vad jag ska säga.

Lite fun-facts:

Skaffade 'Loyal' med alla i laget, även med DLC-snubben. Sexade med Tali - just cus'. Jacob och Grunt dog i slutet, och kissade nästan på mig när Mega-Terminator hoppade på mig.

Skrev faktiskt lite smått i bloggen.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär. Igår räddade jag Archangel. Det var en riktigt rolig fight! Mer av sånt och mindre Vorchas! Jag gillade också hur lite smågrejer som man kunde göra i uppdraget spelade en roll i hur det spelades ut sen.

Förstöde en Mech. Sen tror jag att dödandet av teknikern som höll på med flygfarkosten skapade en delay...

. Det var också kul att uppdraget spelas annorlunda beroende på vem man tar med i sitt squad. Jag hade med

Zaeed och Miranda,

och gissa om jag blev förvånad när jag skulle bli bortmotad av ett gäng tills

gängledaren såg Zaeed. De kände tydligen varandra från tidigare och jag belönades med en frågestund!

:D

Planetscanning tycker jag är ganska kul. Jag har nog skickat iväg runt 150 probes eller så. Det var inte direkt svårt att få materials... nu sitter jag på runt 40 000 i alla mats förutom Element Zero som ligger på runt 30 000. Kan tillägga att jag uppgraderat allt jag kan hittils. Kul grej! I like it! :D

Väldigt avslappnande. Kan tänka mig att göra det istället för Plants vs. Zombies.

Jag har passat på att göra lite sidouppdrag och jag är nöjd med dem! De verkar vara väldigt olika. Man slipper springa genom samma likadana lagerhus eller gruvschackt som i ME1. Nu verkar det vara mycket mer varierat.

Det ska bli riktigt spännande att se hur galaxen förändras! Särskilt då jag har märkt att det inte alltid är bäst att vara helt Paragon, utan att man ibland måste vara ond för att det ska bli bättre. Till exempel med en dialog jag hade med en i mitt squad på Normandy. Personen blev sur när jag valde Paragon. Jag testade att reload:a och valde Renagade som gjorde att personen gillade mig bättre. Allt är inte svart eller vitt nu. Det finns mycket grått. Good job Bioware! :D

8 timmar in i spelet. Nu börjar det bli bättre. De första fem timmarna var bara tråkiga...

edit: fler spolertaggar

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bör man spela ettan innan man tar sig itu med Mass Effect 2?

Jag tycker det. Du missar en del av storyn om du inte gör det. Sen missar du också alla val du får göra i ettan. Jag höjer dock ett varningens finger åt att ettan är mycket tråkigare så om du spelar ettan och tröttnar kanske du inte vill spela tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slängt in DLC; ett gäng armors (dock fulla armors man inte kan ta bort delar av :unsure: ), ett par googles, Zaeed och hans quest (nya följeslagaren) lite vapen och questet att utforska Normandy crash site.

Spelar inte så ofta nuförtiden, men här är min soldier, BARA renegade på den här snubben. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det. Du missar en del av storyn om du inte gör det. Sen missar du också alla val du får göra i ettan. Jag höjer dock ett varningens finger åt att ettan är mycket tråkigare så om du spelar ettan och tröttnar kanske du inte vill spela tvåan.

Jag tycker tvärt om, hade mer skoj med ettan. Inte för att något av dem var tråkigt alls, men helt ärligt gillar man inte ettan så är det ju nästan ingen idé att spela 2an, så stora skillnader är det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det. Du missar en del av storyn om du inte gör det. Sen missar du också alla val du får göra i ettan. Jag höjer dock ett varningens finger åt att ettan är mycket tråkigare så om du spelar ettan och tröttnar kanske du inte vill spela tvåan.

Fast samtidigt är handlingen bättre i ettan IMO och mycket mer episk. Slutet ger mig rysningar bara jag tänker på det. :unsure: Dessutom saknar jag ens team från ettan.

Men visst, annars är det tråkigare. Det är roligast om man skiter i de flesta side quest och bara gör main quest. Fast samtidigt har flera side quest påvärkan på 2:an.

En sak jag verkligen älskar med 2:an är mellansekvenserna och samtalen man har. De är inte stela som i ettan och mycket mer underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker tvärt om, hade mer skoj med ettan. Inte för att något av dem var tråkigt alls, men helt ärligt gillar man inte ettan så är det ju nästan ingen idé att spela 2an, så stora skillnader är det ju inte.

Jag tycker det är väldigt stor skillnad.

RPG är nästan bortblåst i ME2. Man har 5 skills?

Inventory management är borta.

ME2 känns mer som en shooter än ME1.

Fast samtidigt är handlingen bättre i ettan IMO och mycket mer episk. Slutet ger mig rysningar bara jag tänker på det. :unsure: Dessutom saknar jag ens team från ettan.

Men visst, annars är det tråkigare. Det är roligast om man skiter i de flesta side quest och bara gör main quest. Fast samtidigt har flera side quest påvärkan på 2:an.

En sak jag verkligen älskar med 2:an är mellansekvenserna och samtalen man har. De är inte stela som i ettan och mycket mer underhållande.

Storyn i ettan var nog bättre. Som du säger var det väldigt episkt.

Jag gillade dock inte första halvan av spelet. Det var först Virmire och framåt som det blev kul.

Dialogerna är dock mycket mycket bättre i ME2. Side missions också.

Det känns fortfarande som de båda spelen har väldigt olika fokus. ME1 handlar mer om RP och ME2 mer om att skjuta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är väldigt stor skillnad.

RPG är nästan bortblåst i ME2. Man har 5 skills?

Inventory management är borta.

ME2 känns mer som en shooter än ME1.

Storyn i ettan var nog bättre. Som du säger var det väldigt episkt.

Jag gillade dock inte första halvan av spelet. Det var först Virmire och framåt som det blev kul.

Dialogerna är dock mycket mycket bättre i ME2. Side missions också.

Det känns fortfarande som de båda spelen har väldigt olika fokus. ME1 handlar mer om RP och ME2 mer om att skjuta.

Att de har förenklat tvåan, och tagit bort en del irritationsmoment gör det inte mindre till ett RPG.

:unsure:

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går rykten om att spelet ska komma till PS3, det vore inte så pjåkigt.

Ryktet uppstod när man hittade följande rader i spelets källkod:

[sFXGame.BioSFHandler_CharacterR? Ecord2]

m_nMaxRenegade=1900 m_nMaxRenegade = 1900

m_nMaxParagon=1957 m_nMaxParagon = 1957

m_srXPFormat=340881 m_srXPFormat = 340,881

m_srSpendTalentPointsMessageXBox?=348754 m_srSpendTalentPointsMessageXBox? = 348,754

m_srParagonRenegadeMessageXBox=3?48755 m_srParagonRenegadeMessageXBox = 3? 48,755

m_srSpendTalentPointsMessagePC=3?48753 m_srSpendTalentPointsMessagePC = 3? 48,753

m_srParagonRenegadeMessagePC=348?755 m_srParagonRenegadeMessagePC = 348? 755

m_srSpendTalentPointsMessagePS3=?348755m_srSpendTalentPointsMessagePS3 =? 348,755

m_srParagonRenegadeMessagePS3=15?3007m_srParagonRenegadeMessagePS3 = 15? 3007

ME2 verkar vara ett kul spel och efterssom jag har en dator från -02 så skulle det vara grymt om det kom till PS3. Fast det känns inte så troligt. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går rykten om att spelet ska komma till PS3, det vore inte så pjåkigt.

Ryktet uppstod när man hittade följande rader i spelets källkod:

[sFXGame.BioSFHandler_CharacterR? Ecord2]

m_nMaxRenegade=1900 m_nMaxRenegade = 1900

m_nMaxParagon=1957 m_nMaxParagon = 1957

m_srXPFormat=340881 m_srXPFormat = 340,881

m_srSpendTalentPointsMessageXBox?=348754 m_srSpendTalentPointsMessageXBox? = 348,754

m_srParagonRenegadeMessageXBox=3?48755 m_srParagonRenegadeMessageXBox = 3? 48,755

m_srSpendTalentPointsMessagePC=3?48753 m_srSpendTalentPointsMessagePC = 3? 48,753

m_srParagonRenegadeMessagePC=348?755 m_srParagonRenegadeMessagePC = 348? 755

m_srSpendTalentPointsMessagePS3=?348755m_srSpendTalentPointsMessagePS3 =? 348,755

m_srParagonRenegadeMessagePS3=15?3007m_srParagonRenegadeMessagePS3 = 15? 3007

ME2 verkar vara ett kul spel och efterssom jag har en dator från -02 så skulle det vara grymt om det kom till PS3. Fast det känns inte så troligt. :mellow:

Det kommer vara många år innan det händer. Microsoft har Mass Effect by the balls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...