Jump to content

Mass Effect 2


Boomer
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Inlägg 143
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 2 months later...

Klarade spelet igår. Slutet för mig...:

Spoiler
Hela min enhet var lojal och jag hade alla sköld och vapenuppgraderingar till skeppet. Jag valde Thane som speciallist, Miranda som ledare för den andra gruppen och jag tog med mig Garrus och Samara. Sedan valde jag Jack som sköldbärare, Garrus som ledare för distraktionsgruppen, Legion som eskort samt Grunt och Samara åt mig själv. Sist, men inte minst, tog jag med mig Garrus och Miranda till slutstriden. Thane dog när han hjälpte med att stänga porten efter första delen och Morind överlevde inte försvaret på slutet. Blev speciellt ledsen över att Morind dog. :( Sedan sprängde jag hela basen.

Slutbossen var tusan i mig skrämmande - tappade hakan när det avslöjades vad det var för något! Dock var den ganska lätt och jag besegrade den på första försöket (trots att jag körde på Veteran). Men faktumet att den var vad det var och att ME trots allt är ett mer storybaserat spel, där jag anser lägre svårighet var acceptabelt, gör den nog ändå till ett av de största spelögonblicken för mig.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag köpte nyligen hela Mass Effect-trilogin till PC eftersom att jag älskar spelen och äntligen har en PC att spela på. Ettan hade några problem med att det frös emellanåt, vilket verkar vara ett vanligt problem. Men jag tog mig trots det igenom spelet utan problem. Såg fram emot att starta tvåan bara för att slippa randomfrysningar (och för att jag älskar spelet så klart..) men efter 10-15 minuter så blev bilden helt grå och ett hemskt ljud kom ur högtalarna. Jag rebootade datorn, och efter det så kraschar det direkt då jag försöker starta spelet.

Jag har hittills testat:

- Installera om spelet (och Origin)

- Rensat windowsregistret (formaterade nyligen om så det kändes onödigt, men någon guide föreslog det)

- Installerat om .Net Frameworks

- Nedgraderat Frameworks från 4,5 till 4,0 (om det är något man lärt sig av datorer så fungerar oftast aningens äldre saker bäst)

- Kört som admin samt i kompatibilitetsläge (XP SP3) (både origin och spelet i sig)

- Stängt av alla sorters förbättringar för ljudet i ljudhanteraren.

- Uppgradera drivrutiner för moderkort och grafikkort (ljudet är inbyggt i moderkortet)

Datorn består av:

- I5 3570k (klockad till 4,2Ghz)

- Samsung 840 SSD (vet inte om det kan spela någon roll)

- ASUS GeForce GTX 660Ti DirectCUII

- Corsair Vengeance 2x8gb 1600Mhz

- Realtek HD Audio

Temperaturer ska inte vara något problem, GPUn ligger på 32-34 idle och kämpade på strax över 40 medan jag spelade ME1. CPUn ligger på liknande siffror. Datorn i sig fungerar väldigt normalt, har inte testat några andra spel sen formateringen däremot.

Har någon en vettig lösning för det här? Jag är ganska less på att inte få spela Mass Effect nu när jag verkligen tagit mig in i storyn igen.

Edit: Lite mer tid på google och jag hittade en konstig lösning: Ta bort savefilen. Det funkade superbt! Det var tur att jag inte tagit mig längre in i spelet innan det började krascha.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...