Jump to content

Mass Effect 2


Boomer
 Share

Recommended Posts

Det går rykten om att spelet ska komma till PS3, det vore inte så pjåkigt.

Ryktet uppstod när man hittade följande rader i spelets källkod:

[sFXGame.BioSFHandler_CharacterR? Ecord2]

m_nMaxRenegade=1900 m_nMaxRenegade = 1900

m_nMaxParagon=1957 m_nMaxParagon = 1957

m_srXPFormat=340881 m_srXPFormat = 340,881

m_srSpendTalentPointsMessageXBox?=348754 m_srSpendTalentPointsMessageXBox? = 348,754

m_srParagonRenegadeMessageXBox=3?48755 m_srParagonRenegadeMessageXBox = 3? 48,755

m_srSpendTalentPointsMessagePC=3?48753 m_srSpendTalentPointsMessagePC = 3? 48,753

m_srParagonRenegadeMessagePC=348?755 m_srParagonRenegadeMessagePC = 348? 755

m_srSpendTalentPointsMessagePS3=?348755m_srSpendTalentPointsMessagePS3 =? 348,755

m_srParagonRenegadeMessagePS3=15?3007m_srParagonRenegadeMessagePS3 = 15? 3007

ME2 verkar vara ett kul spel och efterssom jag har en dator från -02 så skulle det vara grymt om det kom till PS3. Fast det känns inte så troligt. :mellow:

Kan ju vara ifall att. Det var ju samma med ett annat spel(minns inte namnet). Rätt så känt och fanns bara till PC, men i käll koden fanns det kod som pekade på PS2 (tror jag) men som försvar sa dom att det först var tänkt till både PC och PS2 men det bestämdes att det enbart skulle släppas till PC.

EDIT: NYYYYyYYYyY SIIIDDDAAAaaaa FUCK YEA!

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 143
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är Reapers bara skepp med inbyggd AI? För om de ska vara varelser så hur kan de samtidigt vara skepp? :doh:

MAJOR Plot twist i ME3! Normandy SR2 goes Rouge and becomes a Reaper :)

Reapers är inte skepp med AI, utan AI med skepp. :unsure:

Men on a more serious note,

så är de som Geth. Men, istället för att de har en quarian-liknande kroppar, så har de gigantiska bläckfiskar.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De är inte skepp. De är gigantiska maskiner. Vi antar bara att de är skepp för att framstår som skepp, och interiorn är egentligen inte byggd för att vara ett skepp - men givetvis liknar det ju ett skepp för att vi ska kunna spela i det. Men, reapers är varken skepp eller AIs. De är den mest perfekta formen av maskin som finns i hela galaxen. Det var ingen som byggde dem (såvitt vi vet) och det är ingen som har kontroll över dem. De bara är där. Och de har sin uppgift.

Spoiler,

Och förövrigt så är nog 'bläckfisk' utseendet det generella. Beroende på hur det blir i ME3, så får man nog se en hel del andra skepp också. Eftersom de säger innan sista bossen, 'they take the shape of the things they feed off.' dvs, vi kommer förmodligen få se en hel del olika Reapers eftersom de har funnits sedan tidernas begynnelse såvitt vi vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaret!

Nästa fråga; Hur långt av spelet har jag kvar?

Jag har fått en ny lista på personer till mitt squad av Illusive Man. Tali, Samara och Thane. Jag har precis plockat upp Tali och gjort Jacobs sidemission.

Totalt har jag snart spelat 20 timmar!

Du har ändå rätt mycket kvar, om du gör side-missions också.

älskar det här spelet :o klarade det nyss..

Har dom sagt något om nåt datum för ME3?

Bara att det ska komma ut i den här konsoll-generationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur mycket missar man av spelet om man inte har spelat ettan? :confused:

Mycket.

--------------

Klarade spelet för bara några minuter sedan, och måste bara säga... wow. Mass Effect-serien har de överlägset coolaste, mest adrenalinpumpade och sinnessjuktjävlabraa 'sluten' någonsin. Satt som på nålar under det sista uppdraget och med en haka som slog i pungen i datorstolen.

Är abnormt taggad på ME3 och vetskapen om att det är så pass lång tid kvar innan man får sätta tänderna i det gör tomhetskänslan som infann sig när man väl klarat spelet än större... :o

Men om jag någonsin skulle tvingas välja världens bästa spel så står tamejfan Mass Effect 2 på toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ny DLC armor incoming och DLC-shotgun. Gratis.

http://www.gametrailers.com/news/free-mass...c-detailed/1812

Kul att se att Bioware ger sina spelare lite gratisgrejer, men ändå, armordelar, både gratis och pay-versioner är otroligt begränsade då de endast är hela armorsets! Man vill ju för fan kunna ändra de olika delarna för sig som de man hittar i olika shops i spelet. Det finns ju endast 2-3 delar för varje del; huvud, chest osv.

Men i alla fall, stort pluspoäng till att ett så stort och framgångsrikt spel släpper gratis content. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...