Jump to content

Mass Effect 2


Boomer
 Share

Recommended Posts

Tycker det är grymt att om man har en tränad gubbe i Mass Effect så kan man återanvända den i Mass Effect 2. Slippa alla åter lvling. YESS!

Vill inte krossa dina drömmar här, Alle. Men, allt du tar med dig från din föregående karaktär är utseende och utförda uppdrag och sådant. T.ex. om du

dödade rex

så kommer du inte

att träffa han i tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 143
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vill inte krossa dina drömmar här, Alle. Men, allt du tar med dig från din föregående karaktär är utseende och utförda uppdrag och sådant. T.ex. om du

dödade rex

så kommer du inte

att träffa han i tvåan.

Sant, men om jag ny luckades få den squad som jag ville så är det ju ingen fara :lol:

Det hade jag tänkt på innan, men jag har inte gjort något jag ångrar så mycket. Dock återstår det väl att se i ME2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Måste" man ha spelat första spelet för att verkligen uppskatta Mass Effect 2?

Det beror på hur du ser det. Har du inte spelat första spelet så får du en genomgång av vad som hände samt göra vissa val när du börjar i 2:an. Men det hela blir mycket roligare om du själv spelat igenom ettan eftersom alla val du gjorde i första spelet har effekt på händelser i 2:an. Vem som överlevde, vem som dog, vem du räddade, vem du bedrog osv.

Jag skulle rekomendera att du iallafall spelade igenom Main Quest delen i ettan för att få hela Mass Effect känslan som den är menad men det är absolut inget du behöver för att kunna spela 2:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Måste" man ha spelat första spelet för att verkligen uppskatta Mass Effect 2?

Det är väl ungefär som vid alla andra uppföljare. Finns väl några hål om hur vissa karaktärer kom till, men annars så brukar ju det mesta fyllas i ganska snabbt. Men, du bör definitivt testa Mass Effect, då det är ett riktigt bra spel om man har orken att sätta sig in i det. Så, innan du på något vis införskaffar ME2, så tvingar jag dig att testa första spelet.

Boom

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ME2 är ett jävligt slipat spel. Jag har nött spelet i över 10 timmar, ( :rolleyes: ) och har fortfarande knappt kommit halvvägs på huvudstoryn. Gameplayet generellt sätt känns mer slipat. Fighterna känns mer detaljerade och med mer djup, och skjutandet känns mycket mer tillfredsställande. Storyn är bra, dialogsystemet lika bra som i ettan... Listan är lång!

Något jag saknat skulle väl att kunna importera min profil från ettan... Men den ligger på 360n. :P

Min Shepard. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:D

@Pani

Har du märkt något ställe där du tror besluten från ME1 spelar roll? T.ex. Har du mött the Council eller stött på Rachni? Hört något från/om Ashley/Kaidan?

Nu hade jag ingen personlig sparning att efterträda i tvåan liksom, men ja, många val från ettan förs över. Man träffar nästan hela förra besättningen i tvåan, även Ashley/Kaidan. En del när jag skulle till Council spelade nog ett val ganska stor roll. *Spoiler från slutet i ettan*

Default är att man insatte ett mänskligt råd och lät det gamla dö i slutet av ettan, så det gav mig en liten tvist när jag skulle söka upp dem sen i tvåan.

Men sen får man tänka på att det här är tvåan, uppföjlaren. Det är inte direkt som så att man rekryterar alla gamla och sen så kör man som den gamla goda tiden. Man har varit borta en lång tid, så de flesta har förändrats på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu hade jag ingen personlig sparning att efterträda i tvåan liksom, men ja, många val från ettan förs över. Man träffar nästan hela förra besättningen i tvåan, även Ashley/Kaidan. En del när jag skulle till Council spelade nog ett val ganska stor roll. *Spoiler från slutet i ettan*

Default är att man insatte ett mänskligt råd och lät det gamla dö i slutet av ettan, så det gav mig en liten tvist när jag skulle söka upp dem sen i tvåan.

Men sen får man tänka på att det här är tvåan, uppföjlaren. Det är inte direkt som så att man rekryterar alla gamla och sen så kör man som den gamla goda tiden. Man har varit borta en lång tid, så de flesta har förändrats på ett eller annat sätt.

Hur tror du att det påverkar spelet att

the Council är bara människor; alltså att man lät the Council dö.

Har någon reagerat på det?

Har du stött på eller hört något om Rachni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...