Jump to content

Mitt skrivspråk


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Nu är det så att jag känner att ja måste få skriva detta till er så ni förstår varför. Detta har inte varit lätt för mig heller att tala om denna personliga sak men känner att ja måste ta detta steg nu för att ni alla ska förstå. Endast få känner till denna historia och jag börjar nu bli trött på detta hackan det. Och detta är inte lätt för mig nu heller då jag har svårt att berätta om detta. Och jag har funderat på detta länge att tala om för er om mitt problem och är nu glad att det blir av.

------------------

Okej som ni säkert vet så har ja problem med svenskan och själva stavningen ska börja nu hur det gick till.

När jag var liten så hade ja inte en bra uppväxt och därför hade jag svårt att förstå saker och ting även hade svårigheter som gjorde att jag fick problem. Senare tid fick jag börja på särskola pga mina svårigheter då ja hade läs och skriv svårigheter ett ganska bra tag innan ja kunde läsa ordentligt. Även det på verkade mig under i skolan för varje år som gick i skolan gjorde allt blev ett helvete för mig.

Hade samma lärare i 6 år i skolan innan ja böt skola i 7:an när ja började i 3:an så blev det lite allt mer svårare för mig i skolan pga min lärare sen för dessa år jag gick på denna skola så blev det allt värre med läraren. Och det gjorde att jag inte ville gå till skolan längre att jag ville hoppa av men tack till mina föräldrar som har stöttat mig under denna svåra tid ja hade. 6:an var ett jävla helvete med lärarna de gjorde saker och ting utan att kontakta mig först de började klaga och ringa hem bara för ett par trasiga byxor ja hade eller ja det var inte så trasiga.

Och sen blev det att ja hade problem med denna lärare och först nu upptäckte mina föräldrar att nåt inte stämde. Och sen slutade med att ja slutade gå på dessa samtal vi hade utan att det blev miin mamma som fick gå på dom istället sen slutade det hela med att både mamma och pappa tröttnade på denna lärare då de skrev till dom. Om det är nåt ni vill eller klaga över så får ni fan ringa hem här med så kommer vi inte komma mer på dessa samtal. Då sista samtalet mamma gick på så talade hon om hur ja tyckte och tänkte om henne.

Och i 7:an då ja fick byta skola och denna lärare var inte heller så bra hon var ett helvete men inte som min förra lärare var. Sen i 8:an och 9:an fick ja nya lärare nu som stöttade mig och först då började ja se fram imot att få gå till skolan och lära mig saker och ting som ja inte fick under mina 6 år. De hjälpte mig i vått och torrt.

Sen i 9:an skilldes mina föräldrar då jag fick det svårare i skolan satt och tänkte och var orolig på lektioner och detta oro gick över till lärare och andra elever samt kamrater i klassen. Lärarna började misstänka då vad som hade hänt med mig då satte jag mig ner och pratade om för mina lärare om detta då som började hjälpa mig att det skulle gå bra de sista veckorna i skolan. Och ja jag har gått i särskolan en ganska lång tid och gör det fortfarande på grund av dessa svårigheter jag har. Jag har fortfarande problem med att läsa och skriva men det är iallafall bättre nu än vad det var då.

Och detta har då gjort att jag har haft problem med svenskan att forma texter och så. Fick sitta med program i skolan för att jag skulle bli bättre på svenska och detta har även gjort att min engelska inte är bra heller. Nu vet ni mitt problem eller om man ska säga handikapp jag har, har även svårt att förstå ibland då det händer att jag frågar saker som ja borde veta. Detta var inte lätt att skriva och har vart nära på att avbryta detta skrivandet för det har känt jobbigt för mig att tala om detta.

Men jag har nu börjat inte orka med eller stå ut med detta hackandet som en del av er har gjort på mig och nu kände jag mig att var tvungen att säga detta. Vill säga ett stort tack till er som har hjälp och stöttat mig när de har huggit på mig creds till er :confused:

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, okej. Jo. Det var ju tråkigt, fast det visste vi ju. De som klagar på felstavningar och gramatikfel är oftast ínte heller så duktiga på ordebehandling. Det är lättare för någon som kan behärska språket att förstå någon som inte kan det. Att rätta ett litet antal bokstäver hjälper ju knappast i ditt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De som klagar på felstavningar och gramatikfel är oftast ínte heller så duktiga på ordebehandling. Det är lättare för någon som kan behärska språket att förstå någon som inte kan det. Att rätta ett litet antal bokstäver hjälper ju knappast i ditt fall.

:confused:

Edit: :unsure: x2

-------

Du borde inte låta några få osäkra individer lyckas med att få dig att lämna forumet, Agenten. Du är starkare än det!

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra jobbat. :unsure: Tycker det är starkt av dig att göra den här tråden, jag förstår att det inte var lätt. Men jag är säker på att detta kommer leda till ett bättre och mognare uppförande hos forumiterna. Och om det inte gör det så får de med mig att göra. :confused:
Shit, det här visste jag inte. Sorry om jag hackat på dig kompis -_-
Vad de sade! Jag känner inte direkt att jag har rackat ned på dig, men jag kan ha märkt ord någon gång, och well - ledsen om du tog illa upp!

Snackar du normalt med oljat munläder IRL?
Det är väl inte direkt vad du frågade, men det är så sjukt mycket lättare att behärska talspråk än skriftspråk.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:confused:

Edit: :unsure: x2

-------

Du borde inte låta några få osäkra individer lyckas med att få dig att lämna forumet, Agenten. Du är starkare än det!

Jag har inte tänkt att lämna forumet ville bara tacka för denna tid ja har haft än så länge och hoppas den blir längre -_-

Tack till er alla som har gett mig stöd sen bett om en ursäkt ^_^

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Mordos sade.

En mildare grad Dyslexi eller bara allmänna problem med svenskan?

Och förlåt om jag har hackat på dig tidigare. Hoppas det är lungt?

Ja det är lugnt ja lugnar mig rätt så snabbt ändå. Jag tror det är en form av Dyslexi jag har då jag har problem med att stava en del ord då ja blir osäker. Sen kan det vara svårt ibland för mig att uttala ord med. Sen att jag har ett problem med att ja har svårt att förstå vissa betydelser då jag får slå upp det. Eller höra med nån vad det betyder. Så ja vet inte vad ja ska kalla detta problem för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...