Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Nån får rätta mig om jag har fel!

Ingen kikare finns tror jag, dock kan man få en sniper.

I mina stats står det: "time used binoculars - 0"

Funderade på just det för ett par dagar sedan. De måste ju finnas. Och efter lite googlande precis, hittar jag info om att man får dem i ett uppdrag i west elisabeth =)

Men man kan ju köpa hästar som är skitdåliga. Och så kan man ge hästen ett äpple så den får fullt liv?

Ja, men de blir inte snabbare för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, kan du ta reda på mer om det första. Hade varit bra att veta vilken trofee det är.

Det andra kan du göra när som helst. Bara gå till options och ändra siktet till expert, skjut nån stackare i skallen, så får du trofen. Kan ändra tillbaka sen.

Nån som vet om detta fungerar? Vill ta trofen men fan, det verkar ju svårt. Har nån av er den?

Här har du: http://www.youtube.com/watch?v=o3t972YR5pQ :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte byta kameravinkel?

Vad är det för mening med att köpa en häst då man får en nya bara genom att vissla(vilket jag tycker är jättedåligt)

Hur ser man hur mycket liv man har. Det röda när man blir skadad försvinner jättesnabbt, så det känns inte som om det är någon mening med medicin.

Tja, inte direkt, du kan flytta kameran lite snett åt höger eller vänster när du rider, annars går det inte.

Du får inte en "ny" häst varje gång du visslar, den hästen som kommer till dig är din häst, det vill säga en häst som du någon gång bundit till en påle utanför exempelvis ett save house. Varför man kan köpa nya hästar är på grund av att de har olika hastigheter (maxhastighet men också hur länge de orkar sprinta) samt olika färger.

Livet hos John går inte att se, desto rödare skärmen blir när man blir träffad av skott desto närmare döden är man, medicinen återställer ditt liv och färgen på skärmen (gömmer man sig från kulorna under en längre stund så blir man också helt återställd). Det som syns på HUD:en är, till vänster, hästens stamina (som ändrar färg beroende på om det är dag eller natt) och till höger, som Pixie sa, Dead Eye-mätaren.

Och så kan man ge hästen ett äpple så den får fullt liv?

Nej, hästens liv går som sagt inte att se, ett äpple återställer hästens stamina.

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som skulle kunna hjälpa mig med detta?

"

1.Start a Private Match with a friend and go to El Presidio in mexico.

2.Shoot some soldiers in the fortress to get bounty and use the machine gun.

3.The other player need's to stand on the location shown in the video without a bounty, this will prevent enemy's getting stuck.

4.The one who is blocking the enemy can do some other stuff and don't have to worry of getting killed while the other one makes all the kills with the machien gun.

5.about 20-30 min later, the achiev will pop, time te switch roles

(this can be a good way to be a public enemy for 10 min, but you need to play on public so I do not advise it)"

Kan alltså göra det 2 ggr så att båda får trofeen.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs om du klarat spelet, undrar en sak.

Nu spelar jag som sonen Jack, är spelet slut eller? kom inte upp någon eftertext som det brukar, stod att en outfits meny uppdaterats "find all us marshals gang hideout", är det en del av storyn? som en sista hämnd typ?

Det finns ett bonusuppdrag att hämta i Blackwater, "Remember My Family", som går ut på att döda Edgar Ross. Efter det uppdraget rullar eftertexterna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry, men det låter inte så kul att stå och mejja ner fiender i 30 minuter och sen byta roller.

Du!

Du kanske inte vill ha trofeen? Om du vill ha den så är du mer eller mindre tvungen att göta det med nån annan, annars får du stå på taket själv, och då tar det TIMMAR! (Vilket jag kommer få göra om ingen hjälper mig. Snälla snälla hjälp mig! :mellow: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som spelar RDR och som skulle vilja plocka några trofeer online med mig?

Skriv i tråden när ni kan och vilka ni vill ta så kan vi hjälpas åt.

Jag hjälper gärna till men med tanke på jobbet så är det svårt för mig att veta exakt när jag kan. Skulle kunna lägga till dig på msn eller något så att jag kan höra av mig de gånger jag kan :blink:.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hjälper gärna till men med tanke på jobbet så är det svårt för mig att veta exakt när jag kan. Skulle kunna lägga till dig på msn eller något så att jag kan höra av mig de gånger jag kan :blink:.

Japp.

victor_conca@hotmail.com

Kan inte idag? Jag har fixat alla hideouts, men vi kan ta dem igen om du vill.

Bättre du addar på psn, inte ute så ofta på msn.

vice_c bara säg till där när du kan och vad du vill ta.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp.

victor_conca@hotmail.com

Kan inte idag? Jag har fixat alla hideouts, men vi kan ta dem igen om du vill.

Bättre du addar på psn, inte ute så ofta på msn.

vice_c bara säg till där när du kan och vad du vill ta.

Jag hade dig visst redan på både psn och msn haha. Freddna <--!

--

Hur som helst, vad var det för uppdrag/achievement man var tvungen att göra innan storyn tog slut? har för mig att jag läst något om det här i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade dig visst redan på både psn och msn haha. Freddna <--!

--

Hur som helst, vad var det för uppdrag/achievement man var tvungen att göra innan storyn tog slut? har för mig att jag läst något om det här i tråden.

Finns inget uppdrag man MÅSTE göra innan storyn tar slut?

Kolla här vilka du gjort. =)

http://socialclub.rockstargames.com/games/rdr/checklist.html

Jag vill göra, "Get 10 assists in a single Hideout in a public Free Roam session." "Maintain a max wanted level for 10 minutes and escape alive in a public Free Roam session."

Att börja med.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...