Jump to content

Red Dead Redemption


SimonJ
 Share

Recommended Posts

Herrejävlar vad rädd jag blev precis.

Var uppe i Tall Trees och letade efter björnar, just idag fann jag inte en endaste jävel, så jag tog fram ett bete och placerade det. Jag satte mig och väntade och tänkte att snart kommer nog en stor björn. Men ut ur ingenstans flyger en jävla puma på mig, och vrålar svinhögt. Var inte berädd på det för fem öre. Otroligt otäckt!

Haha! :naughty:

På tal om det:

Idag besökte jag Tumbleweed för första gången.

Gick runt lite i de små husen men fick sedan syn på herrgården, så jag började sakta gå mot den.

Jag kom nog inte längre än två meter in genom ytterdörren förens jag sprang där ifrån visslandes

Riktigt obehagligt. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, en fråga till: Nån som vet om man kan se om man klarat minispelen? Alltså vunnit på poker mm?

Man skall klara alla spelen, alltså ha vunnit nån gång, för 100%

Det jag undrar över är om det där knivspelet räknas om man förlorar en omgång? För man börjar inte från början, man början med samma person med samma svårighetsgrad, om man sätter sig ner efter man förlorat en omgång. Och när man slår sista personen reser man sig och det sparas själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, en fråga till: Nån som vet om man kan se om man klarat minispelen? Alltså vunnit på poker mm?

Man skall klara alla spelen, alltså ha vunnit nån gång, för 100%

Det jag undrar över är om det där knivspelet räknas om man förlorar en omgång? För man börjar inte från början, man början med samma person med samma svårighetsgrad, om man sätter sig ner efter man förlorat en omgång. Och när man slår sista personen reser man sig och det sparas själv.

Borde väl gå att hitta bland stats. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Googlar du något innan du ställer dina frågor? :naughty:

Liten spoilervarning dock, men men står hur du kommer dit iallafall :(.

http://www.wegame.com/faqs/how-do-i-get-to-torquemada/

Nja, oftast. men hittar det inte ibland och då blir jag ivrig och vill ha svar snabbt så då frågar jag er.

men jag hittade på YT nån min efter frågan. tack ändå. =))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, två gånger har jag varit till Tumbleweeds kyrka och skjutit på ljuskronan, lämnat kyrkan och sedan kommit tillbaka och se kronan ligga på golvet.

Jag har alltså stått och skjutit på den typ 20 gånger och siktat på olika spots, men inget har hänt. Men sen när man kommer tillbaka så ligger den på golvet...

Någon mer som varit med om det här?

Jag kan inte låta bli att tänka på det här. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså för att få kläder så kan man ju göra en massa saker eller köpa dom, jag har köpt dom som jag kan köpa än så länge, men när jag ska byta kläder så finns dom inte, varför är det så?

Går väl inte att köpa outfits, förutom Elegant Suit?

Däremot så kräver vissa att man köper något material.

Om du går in på Outfits i pausmenyn så står det ju vad du behöver göra för att låsa upp outfiten.

Edit: :rant:

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte köpa kläder. För att låsa upp en outfit måste du klara av ett antal mål: till vissa av kläderna ingår det där att köpa en del till outfiten, du måste dock även klara av de andra uppsatta målen för att få tillgång till outfiten.

Går väl inte att köpa outfits, förutom Elegant Suit?

Däremot så kräver vissa att man köper något material.

Om du går in på Outfits i pausmenyn så står det ju vad du behöver göra för att låsa upp outfiten.

Edit: :rant:

Jaha, eftersom det står purchase the suit at blabla så trodde jag att man slapp göra dom sakerna, aja, tack då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon av er sett filmen The outlaw Josey Wales? Jag lade märkte till något; Nigel West Dickens påminner starkt om en man i filmen som står vid ett stort bord med flaskor fyllda med medicin som enligt honom själv skall kunna bota nästan allt. I själva verket är det typ vanlig whisky. Jag hittade inte just detta klipp på youtube men jag hittade ett annat.

http://www.youtube.com/watch?v=2sh0wr7HH8Y

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste tipsa om detta.

Ni vet achievementet High Roller:

10_1173681_0.jpg

"Win over 2000 chips in a hand of Poker"

Trodde aldrig jag skulle fixa det då jag inte kan poker alls. Men alltså, tips på att fixa detta lätt (om ni nu inte känenr till det.

Ladda uppdraget, "Lucky in Love" och gör som i YT-filmen här nedan:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste tipsa om detta.

Ni vet achievementet High Roller:

10_1173681_0.jpg

"Win over 2000 chips in a hand of Poker"

Trodde aldrig jag skulle fixa det då jag inte kan poker alls. Men alltså, tips på att fixa detta lätt (om ni nu inte känenr till det.

Ladda uppdraget, "Lucky in Love" och gör som i YT-filmen här nedan:

kym6CPRrcUY

Går att fixa 2 andra achievments på det uppdraget, minns inte riktigt vad de heter men ena är att man ska klara ett uppdrag och få guldmedalj och den andra är att man ska klara något med expert-sikte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går att fixa 2 andra achievments på det uppdraget, minns inte riktigt vad de heter men ena är att man ska klara ett uppdrag och få guldmedalj och den andra är att man ska klara något med expert-sikte.

Hmm, kan du ta reda på mer om det första. Hade varit bra att veta vilken trofee det är.

Det andra kan du göra när som helst. Bara gå till options och ändra siktet till expert, skjut nån stackare i skallen, så får du trofen. Kan ändra tillbaka sen.

Nån som vet om detta fungerar? Vill ta trofen men fan, det verkar ju svårt. Har nån av er den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte limited för någon vecka sedan och är väldigt nöjd med spelet. Jag har inte tittat i så mycket i tråden då jag är rädd för

spoilers

och har inte kommit så långt i spelet. Det är några småsaker som jag undrar över:

Kan man inte byta kameravinkel?

Finns det kikare?

Vad är det för mening med att köpa en häst då man får en nya bara genom att vissla(vilket jag tycker är jättedåligt)

Hur ser man hur mycket liv man har. Det röda när man blir skadad försvinner jättesnabbt, så det känns inte som om det är någon mening med medicin.

Hur ser man hur mycket liv hästen har?

Jag hade gärna sett lite större byar. Jag har sett på kartan att det finns en större, men har inte kommit dit ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte limited för någon vecka sedan och är väldigt nöjd med spelet. Jag har inte tittat i så mycket i tråden då jag är rädd för

spoilers

och har inte kommit så långt i spelet. Det är några småsaker som jag undrar över:

Kan man inte byta kameravinkel?

Finns det kikare?

Vad är det för mening med att köpa en häst då man får en nya bara genom att vissla(vilket jag tycker är jättedåligt)

Hur ser man hur mycket liv man har. Det röda när man blir skadad försvinner jättesnabbt, så det känns inte som om det är någon mening med medicin.

Hur ser man hur mycket liv hästen har?

Jag hade gärna sett lite större byar. Jag har sett på kartan att det finns en större, men har inte kommit dit ännu.

Nån får rätta mig om jag har fel!

Ingen kikare finns tror jag, dock kan man få en sniper.

Livet är brevid den lilla kartan där nere i hörnet. Som i GTA IV.

Ang hästar så finns det hästar som är mycket snabbare osv

Man kan inte se hästens liv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån får rätta mig om jag har fel!

Ingen kikare finns tror jag, dock kan man få en sniper.

Livet är brevid den lilla kartan där nere i hörnet. Som i GTA IV.

Ang hästar så finns det hästar som är mycket snabbare osv

Man kan inte se hästens liv

Men man kan ju köpa hästar som är skitdåliga. Och så kan man ge hästen ett äpple så den får fullt liv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...