Jump to content

10 sekunders frihet


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

10 SEKUNDERS FRIHET

Hokay, det här kan bli en väldigt rolig men också väldigt sjuk tråd. Det beror på vad ni väljer och vad ni svarar.

Föreställ dig att du är i en stor hall. Framför dig har du en väldigt stor låda (3x3x3 meter, men vad spelar det för roll egentligen) med en person i. Du vet inte vem personen är förrän lådan öppnas, och den stängs igen efter tio sekunder. Du har alltså tio korta sekunder på dig att göra vad du vill med denna person. Låtsas att ingen någonsin kommer få reda på vad du gjorde, att personen ifråga inte kommer minnas något endaste dugg av händelsen och att du aldrig någonsin kommer straffas för vad du gjort (varken rättsligt eller i form av smälek) eller för den delen att du har någon som helst hämningar. (Låtsas också att du kan spawna fram vadhelst du vill ha. Tillhyggen, en säng, pistoler eller vad du nu vill ha.)

Kort sagt, du får tio sekunder på dig att göra exakt det som faller dig in, så fort du ser den här personen. Redan nu kan jag tänka mig att ni fått upp en del konstiga (:naughty:) bilder i huvudet, men det kan givetvis också vara nånting du väldigt gärna vill säga till personen men inte vågar eller får. Till exempel kanske du fruktansvärt gärna skulle vilja säga sanningen till en person du gillar, ogillar, eller som du gjort ledsen. (Exempel: "Det var jag. Förlåt.", "Du är så jävla ful, alla tycker det men säger inget", "Jag tycker om dig *kram* ", *Slår blodig*, *[CENSUR]* etc etc etc.)

Kom med egna förslag på personer. Döda/ofödda personer samt fantasifoster är tillåtna. Här är en lista med kändisar och folk i din närhet.

OBS: Du behöver inte välja EN person. Träffa de du vill, men du får (helst) bara 10 sekunder på dig att göra eller säga det du vill.

SLÄKTINGAR (Inklusive döda)

Syrran

Brorsan

Mamma

Pappa

Faster/Moster

Farbror/Morbror

Farfar/Morfar

Farmor/Mormor

Kusin

Son/dotter (även ofödda sådana)

FOLK DU KÄNNER

Din bästa kompis

Din bästa kompis från förr

Tjejen/killen du gillar

Pojkvän/flickvän

Ditt ex

Din första kärlek

Mobboffret i klassen

Din mobbare/rival

Klassens populäraste kille

Klassens populäraste tjej

Favoritläraren

Hatläraren

Rektorn

POLITIKER

Hitler

Stalin

Lenin

Mao Tse Tung

Mussolini

George Washington

George Bush

Fredrik Reinfeldt

Göran Persson

Hans Blix

Nelson Mandela

Che Guevara

Marthin Luther King

KÄNDISAR

Jesus

Gud

Döden

Tomten

Arne Weisse

Jonas Gardell

Mark Levengood

Carl-Jan Grankvist

Kristian Luuk

Johan Rheborg

Henrik Schyffert

Sissela Kühle

Robert Gustavsson

Filip & Fredrik

Ingvar Oldsberg

SKÅDISAR

Scarlett Johansson

Jessica Simpson

Pierce Brosnan

Tom Hanks

Tom Cruise

Pamela Andersson

Jenna Jameson

Brad Pitt

Angelina Jolie

Anthony Hopkins

Jack Black

Sean Penn

ARTISTER

Elvis

Curt Cobain

John Lennon

Johnny Cash

Magnus Uggla

Björn Skiffs

Britney Spears

Stravinsky/Beethoven/Schubert/Mozart

Bob Dylan

"MEDIAKÄNDISAR"

"2 girls 1 cup"-brudarna

BlondinBella

Linda Rosing

Numa Numa-killen

[insert youtube-kändis]

FANTASIFIGURER

Kalle Anka/Annan Disneyfigur

Fantomen

Wolverine, Magneto eller någon annan ur X-men

G-man

Gordon Freeman

Niko Bellic

Tommy Vercetti

Carl Johnson

Claude Speed

[insert GTA-karaktär]

Mario

Zelda

Link

Stålmannen

Spindelmannen

FORUMITER (Obs! Keep it clean och skriv inte för elakt eller saker som kan uppfattas som hot. Även internet följer Svea Rikes Lag.)

StellHell

KalleR

Hultenius

Kebab

eXotic

Jacker

Umberto

Siana

Henkibojj

P-C

Vice.

Maimstream

Kattälskaren

vicecitylife

ERROLS_TRUMMA

Alle90

Agenten/Tikki

_________

Hur skulle DU göra? Tiden kan ökas till kanske tre minuter, men syftet är att du i samma sekund du ser personen ska göra exakt vad din första tanke är. Ju mer tid, desto mindre intressant reaktion (man får dessutom tid att vela. Här är det GO FOR IT NAO! som gäller.). Om du har intressanta svar men begränsas av de tio sekunderna, skit i den regeln då. Det är intressanta svar jag vill ha :naughty:

Tack till Jacker och Siana för kändistips.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man få chansen flera gånger?

Henrik Schyffert, fyfan. Jag skulle säga att jag älskar allt han gjort i medieväg. Så grymt roligt. Schysst verkar han också.

Niko Bellic. Jag älskar han också. Skulle vilja bli hans vän, oavsätt hur många han dödat. Han verkar också schysst, och cool.

Man skulle ju inte hinna göra mycket sexuella aktiviteter på 10 sekunder ändå heller så. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@VickeX: Mja, men du hinner gott och väl kasta dig in i bysten på Scarlett Johansson, eller slita av kläderna och ta en bild. Och givetvis sälja dyrt :naughty:

Må vara för att jag är trött, men jag förstår inte. Ska man skriva vad man skulle göra med en viss person under 10 sekunder om vad som helst var tillåtet.

Ja. Men om du inte kommer på nåt bara för att det är 10 sekunder, skit i det då och skriv vad du skulle göra om du fick ~1 timme på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud kanske... Fast jag har bara en fråga - skulle sanningen visa sig, eller är det så att jag skulle typ, halucinera? Å' andra sidan så har vi ju kalle anka på samma sätt. hmm.. nae det blir inte gud. Inte värt tiden.

Mig själv, 20 år äldre. Jag skulle fråga hur läget var.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte värt tiden.

Tror du missförstår. Du får träffa alla personer om du så vill.

Ett alternativt scenario (som skulle rättfärdiga de tio sekunder man får) är att samtliga personer i [ditt inlägg] står på ett rullband. Du ser inte någon av dem förrän de rullat fram till dig och en dörr öppnas, varpå du får kliva fram och träffa personen ifråga. När sekunderna har gått kastas du ut och står bredvid rullbandet igen, som nu har forslat iväg den första personen och ska just presentera nästa person bakom den stängda dörren.

Det blir i princip samma sak förstås, men det är inte så att du får tio sekunder att spendera på EN av alla snubbar i listan. Det är bara ett sätt att visa dig att du aldrig kommer få chansen igen, så gör exakt det du vill göra mer än allt annat. Ungefär som att säga det du alltid velat säga till någon som antingen just ska dö (typ falla nerför en klippa/slå sitt sista hjärtslag) eller någon som åker iväg med ett tåg för att aldrig komma tillbaka, du springer efter på perrongen och har tio sekunder kvar att säga ...vad?, innan du aldrig får träffa honom/henne igen. Här passar väl trevliga saker in att säga, men sätt personen i ett annat scenario så du får säga nåt riktigt elakt om du så hellre önskar. Du kommer ändå aldrig straffas för det på nåt sätt.

Jag själv är mer intresserad av personliga svar, till exempel vad folk skulle säga till den personen de gillar. Men jag vet att folk inte riktigt skulle vilja öppna sig så, så kändisarna är väl mer till för att folk ska skriva nåt över huvud taget. Och for the lulz.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du missförstår. Du får träffa alla personer om du så vill.

Åhfan, ajja, som någon sa tidigare så hinner man inte med någon sädfördelning. Så... ja, man får väl klämma tutte på alla fina tjejer man vet existerar. (Ja, ja börjar bli trött och känner mig inte så kreativ och originell)

Jag skulle gå enraged på min EL-lärare också..

Edit: Ajuste fan, personen är ju vid medvetande o grejjer (rape lol), aee då blire inge boobs då.. erhm.. ja, jag gör väl som AngryAxel - träffar en massa kända personer vars verk man uppskattat på ett eller annat sätt.

Edit: Men... Jag tror inte jag hade gjort det i vilket fall som helst. :naughty:

afk sova. bye.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SLÄKTINGAR (Inklusive döda)

Till de flesta i min familj skulle jag säga att jag bryr mig om dem allihopa, väldigt mycket. Mot någon annan hade jag nog bankat vett i skallen.

FOLK DU KÄNNER

Din bästa kompis - Vete tusan, en grabbig kram och några fina ord hade väl suttit på plats.

Tjejen du gillar - Gud, på tio sekunder skulle jag aldrig hinna förklara mig och fråga om ett ärligt svar på vad hon tycker om mig. Jag hade nog bara sagt som det är, hur mycket jag tycker om henne och därefter omfamnat och kysst henne långsamt. Wubbie-wub.

Mobboffret i klassen - Jag hade nog sagt några riktigt elaka men sanna saker och varit väldigt tillfreds med det.

Din mobbare/rival - Vore skönt att slå ihjäl någon nån gång. Undrar ifall man hinner på tio sekunder.

Favoritläraren - Jag skulle ta ett rejält handtag, dunka honom i ryggen och säga att han är en förbannat hyvens karl.

Hatläraren - En dropkick skulle sitta fint.

POLITIKER

Hitler - Jag hade försökt lära mig hans retorik och krigsplaner. På tio sekunder är det inte lönt att slå ihjäl nåt sånt snille (tolka RÄTT nu för GUDS SKULL) utan istället försöka lära mig allt han kan. Sen skratta åt hur kort han faktiskt var. :naughty:

George Bush - En dansk skalle, en dropkick, en spikpåk och en spark i magen. Mmmm. Vet inte varför, men det skulle kännas så skönt.

KÄNDISAR

Jesus - Lär mig gå på vatten, gör så att jag aldrig blir sjuk och en himla massa andra mirakel. Sen hade jag frågat om evolutionen.

Döden - Fråga om han kommit för att hämta mig. Haha. Nä, jag vet inte. Men att sno hans lie vore grymt.

Tomten - Stjäla hans släde och kolla om skägget sitter fast.

Arne Weisse - Jag hade bett honom ställa upp som julvärd ända tills han dör. Och därefter också.

SKÅDISAR

Scarlett Johansson - Ojoj, censur egentligen. Men det hade varit mycket naket, så mycket kan jag säga.

Tom Hanks - Jag hade bett honom säga "Why don't you love me, Jenny?" precis som i Forest Gump, förmodligen den mest gripande filmrepliken jag vet.

Pamela Andersson - Bläh, skabbig kärring. Hade väl gjort nåt smått oanständigt men jag är inte så säker på att jag hade gillat det. =P

Jenna Jameson - Samma här, fast i yngre år var hon bra snygg.

Angelina Jolie - Hon är faktiskt inte så snygg egentligen, men bara för att det är priceless hade jag gjort liknande saker som med Scarlett.

ARTISTER

Elvis - Bett honom framföra nåt och sen skriva på en skiva, som jag säljer dyrt.

Curt Cobain - Fråga om han visste att Red Hot Chili Peppers dedikerat en sång åt honom, spelat det om jag hann (vilket jag egentligen inte gör) och sen frågat vad han tyckte om den.

Britney Spears - Vad tror du? :naughty: Fast vid närmare eftertanke, hon är faktiskt heller inte så jäkla snygg.

Stravinsky/Beethoven/Schubert/Mozart - Mozart hade säkert hunnit knåpa ihop starten på ett mästerverk jag själv sedan utvecklade vidare.

"MEDIAKÄNDISAR"

BlondinBella - KILL IT! KILL IT WITH FIRE!!

Linda Rosing - KILL IT! KILL IT WITH FIRE!!

FANTASIFIGURER

Wolverine - Jag hade bett honom dra fram sina knivar, sen hade jag stått och gapat av awesomeness resten av den tid jag har kvar. :(

G-man - Jag hade frågat vad fan som pågår, och vem hans "benefactors" är.

Gordon Freeman - Jag hade lätt stulit hans HEVsuit.

Tommy Vercetti - Jag hade bett honom lära mig aaaallt han kan om att ta över en stads kriminella värld.

Carl Johnson - Bitchslap och en rak höger. Världens tönt.

Spindelmannen - Jag hade bett honom bita mig så jag fick hans powers. (Det hade väl funkat? En spindel bet ju honom, då borde han kunna bita mig.) Speciellt sugen är jag såklart på att kunna skjuta ut ett nät från handleden.

FORUMITER

Till samtliga forumiter hade jag nog sagt precis vad jag sagt i "vad tycker du om andra medlemmar?". Vet inte att jag vill någon nåt speciellt.

Det finns inget sexigt i att göra det mot någons vilja, oavsett om de minns det eller inte. Och, tio sekunder? :/

Indeed not, men om det var MED deras vilja då?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag paradoxa tråden med fantasin.

10 sekunder - 0.2 sekunder att spawna en fullt fungerande tidsmaskin = 9.8 sekunder

- 0.5 sekunder att öppna lådan = 9.3 sekunder.

- 7 sekunder to do my business med personen i fråga = 2.3 sekunder

- 1.8 sekunder att sätta sig i tidsmaskinen och dra tillbaka tiden innan man öppnade lådan, men efter man spawnade tidsmaskinen = 0,5 sekunder (0.8 mindre efter första gången, då tiden redan är inställd.)

- 0.5 sekunder att trycka på knappen för att gå tillbaka i tiden.

=

Oändlig tid med personen man vill.

=

Elisha Cuthbert. 8===D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...