Jump to content

Om du fick leva i en fantasivärld, vilken skulle det vara?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Tänkte säga Pokemon, men sen kom jag på hur läskiga alla pokemons skulle se ut i verkligheten. :(

Hear hear! Brukade springa på åkern utanför när jag var sjutt liten och hoppades att jag skulle se en Wild Caterpie, eller något. Annars var Hogwarts ett grymt förslag!

Jag ändrar mig inte, dock. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 60
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men Den Oändliga Historien är en saga, och en fantastiskt vacker och gripande saga också. Är ni det minsta intresserade av fantasy, sagor eller ens science fiction så måste ni läsa den här boken. Den är alldeles underbar.

Fotnot: Se för fan inte någon av filmerna.

neverending-story-the-early-years1_1064338_0.jpg

:P

--------------

[nördigaste-inlägget-jag-gjort]Star Wars, lätt. Första gången jag spelade Knights of the Old Republic började jag att skaka av inlevelse, och blev totalt frälst. Hade inte alls haft något emot att vara en smugglare eller droid shop-keeper i Old Republic-eran. :( [/nördigaste-inlägget-jag-gjort]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte säga Pokemon, men sen kom jag på hur läskiga alla pokemons skulle se ut i verkligheten. :P

Så jag säger nog...Harry Potter. Det är liksom..magiskt. :P

Först tänkte jag lite på det.

(fast å andra sidan lär ju alla monster och sånt från HP vara några snäpp läskigare)

Ett ord på den! Skulle nog dock lika gärna leva i Final Fantasy IX-världen. Tänk att få hänga med Zidane, Dagger och Vivi på en massa äventyr. :P

Detta var också riktigt bra!

Lätt Kalle Anka för min del! :(

Allt är så lättsamt och ingen blir skadad...

Eller denna...

Grejen med alla fantasyvärldar är ju att det nästan alltid finns monster i dom, och det skulle inte vara kul att ha IRL!

Men helst så skulle det nog vara i någon anime/manga jag sett/läst...

Kanske i Death Note (som är typ som dagens värld, fast i Japan) eller kanske Naruto eller Love Hina.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först tänkte jag lite på det.

(fast å andra sidan lär ju alla monster och sånt från HP vara några snäpp läskigare)

Detta var också riktigt bra!

Eller denna...

Grejen med alla fantasyvärldar är ju att det nästan alltid finns monster i dom, och det skulle inte vara kul att ha IRL!

Men helst så skulle det nog vara i någon anime/manga jag sett/läst...

Kanske i Death Note (som är typ som dagens värld, fast i Japan) eller kanske Naruto eller Love Hina.

Finns det monster i Kalle Anka? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklara för en oförstående?

Expecto Patronum är en försvarsformel man använder sig av mot Dementors, spökliknande figurer som för det mesta hålls i schack av regeringen. De är fängelsevakter på Azkaban, trollkarlsfängelset. De ger en känsla av tomhet inombords, en form av djup depression, "som om man aldrig skulle kunna bli lycklig igen". Deras värsta "vapen" är Dödskyssen, som suger ut själen hos offret. Resultatet är värre än döden, sägs det.

[youtube-old]YmD4jcjYXvc[/youtube-old]

Se de första två minuterna, om du vill. Resten orkade jag inte med ATM.

Avada Kedavra = "Mordförbannelsen". En av de tre oförlåtliga besvärjelserna, där de två resterande är "Crucio" (tortyr, skapar oerhört smärtsamma epileptiska anfall) och "Imperio" ("Mind Control", man kontrollerar någon annan genom att beordra dem med sin egna inre monolog. Är man tillräckligt stark kan man stå emot befallelserna, men det är tungt och smärtsamt på ett visst sätt. Inte många lyckas med det, för att de inte ens försöker.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...