Jump to content

IPRED


Zack
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 408
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nuremberg var det visst.

Nejmen det var mest Rickard Falkvinge som skrämde mig. Hans retorik kändes alltför bekant och han kunde i princip säga vadsomhelst och alla förvirrade ungdomar i massan hurrade som galningar.

Han gör i alla fall något konkret mot lagen.

Tycker du själv inte att ipred är för jävlig? Det måste ju stoppas!

Det är dessutom snack om att internet skall abonnemangiseras (Kan man säga så?) Att alla sidor borsett från vissa standard sidor tex Eniro, ams.se, skatteverket.se mfl är blockerade. Och du får betala för de sidor som du vill komma in på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Telia gör samma sak, BBB kan jag inte svara för med troligtvis följer de efter de med.

Ursprungligen inskrivet av TeliaKundservice

Telia loggar ip-nummer. Vi lämnar ut ip-nummer endast på begäran av en domstol. Vi lagrar inte längre än vi bedömer som nödvändigt för att leva upp till de krav som ställs på oss av kunder, operatörer och PTS. Telia kommer att se över om det går att begränsa lagringen i tid och omfattning, men det får inte ske på bekostnad av säkerhet eller trygghet för våra kunder.

Karin Nordlund

Telia gör inte samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men man kan väl tanka patcher och spel från piratebay nu menar ja typ gratis MMO spel och så som finns att ladda ner från deras sidor. Typ som Perfect World får ja väl ladda ner från piratebay utan att man får kravbrev hem eller? Asså menar man borde väl få tanka typ plugin/mods/spel/patcher från piratebay om dom lägger upp för det kan ju knappast vara olagligt att tanka om det är gratis spel som sagt och andra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han gör i alla fall något konkret mot lagen.

Tycker du själv inte att ipred är för jävlig? Det måste ju stoppas!

Det är dessutom snack om att internet skall abonnemangiseras (Kan man säga så?) Att alla sidor borsett från vissa standard sidor tex Eniro, ams.se, skatteverket.se mfl är blockerade. Och du får betala för de sidor som du vill komma in på.

Det är ju bara trams och kommer aldrig att hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dude.. Det dom gör är att dom sitter och seedar en viss film och ser vilka det är som tankar. Så, agenten, vad skulle dom tjäna på att kolla på folk som tankar gratismaterial?

Ja vet inte ja satt och funderade på det ett tag och vart osäker därför ställde ja just frågan.

@Kicken och Vice syftar ni på detta? 138:an telekompaktet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suttit och läst lite i tråden, men jag lär mig fan inte vad den här lagen handlar om.

Nån snäll person som kan förklara lite kort?

Första inlägget?

IPRED i korthet handlar om följande:

* Film- och skivbolagen får rätt att begära ut namnet bakom ip-adressen om de anser att någon fildelar olagligt.

* Internetleverantörerna måste lämna ut namnet, annars får de böter.

* Film- och skivbolagen får rätt att bygga personregister med ip-nummer och namn för att kunna administrera hotbrev och stämningar i stora mängder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara få en sak klargjord. Är det olagligt att ladda ned FLVs och MP4:or från youtube som är upphovsrättsskyddade, men lagligt att streama dem?

Ganska säker att samma regler gäller som för tv/radio. Du får göra kopior för eget bruk. (och dela med familj och några vänner)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag har fattat detta med nerladdningen man tankar mer säkert från utländska torrent sidor både om det är open eller closed tracker right? Men om man tankar från svenska trackers som är open eller closed så är man lite mer säkrare på closed tracker än open om man tankar från svenska trackers som är öppna. Hoppas ni fattar mig är lite små trött. Men rätta mig om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...