Jump to content

Vinterkräksjukan!


Vice.
 Share

Vinterkräksjukan!  

58 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vinterkräksjuka, eller Norwalkinfektion, är en infektionssjukdom som orsakas av virus och innebär en akut mag- och tarminflammation, viral gastroenterit. Symptomen är diarré, kräkningar, muskelvärk och feber. Efter inkubationstiden på 12–48 timmar kommer symptomen mycket hastigt, ofta så fort så att den drabbade inte hinner dra sig undan, vilket ökar risken för smittspridning. Symptomen varar oftast 24 till 60 timmar och vanligen blir man fullt återställd.

Vintertiden börjar närma sig och med den, vinterkräksjukan!

Hur löser du detta?

Vi blev erbjudna vaccin på jobbet men pallade inte ta det.

Vote: Nej. Jag får aldrig det.

Vote: Inget. Vaccin och piller är för sissies!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nej. Jag får aldrig det.

Vote: Inget. Vaccin och piller är för sissies!

Vote samma. varken jag eller någon i min närmaste krets har fått det någonsin, vad ska jag vara orolig över. Tycker allt detta hype om vinterkräksjukan är så överdrivet. Jag menar ju, jag vet INGEN som fått det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Nja, har inte funderat på det där.

Vote2:Inget. Vaccin och piller är för sissies!

Har aldrig fått det så har ehller ingen rädsla för det, men andra i familjen har inte lika tur.

Själv går man runt i jeans, t-shirt och skjorta på dagen och en lite tjockare tröja på kvällen. :whistling:

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig kräkts sen jag var spädbarn, så nej.

Är det sant?

Jag skulle nästan tycka att det var lite läskigt att INTE har gjort det; tänk om dina kräkreflexer är trasiga och sen äter du något giftigt och DÖR?!

---

Jag har aldrig åkt på vinterkräksjukan vad jag vet, men får ändå lite rysningar när jag läser om den sen magsjukan jag hade för några månader sen. Höll bara i sig i en dag men det var massa jobbiga omständigheter. Bodde hos mina kusiner för tillfället men flyttade till min egna lägenhet just den här dagen, föräldrarna var här och hjälpte till så det funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...