Jump to content

Star Wars: The Old Republic


Boomer
 Share

Recommended Posts

Det är knappast nödvändigt men har man möjlighet tycker jag absolut att man ska lira KotOR 1 och 2 innan man börjar med SWTOR. Förutom att de båda spelen är helt fantastiskt roliga så ger de en bra inblick i en hel del moment som tas upp i SWTOR. Att sedan en hel del kuriosa från de gamla KotOR-spelen dyker upp uppskattas givetvis än mer för en som vet vad det handlar om... :D

Spelet är äckligt bra förresten så du gör nog rätt i att låta bli om du inte vill fastna.

Hörru gubben, vilken server lirar du på och vilka lirar du med?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Från FZ:s förtitt...

"The Old Republic har dock två stora problem. Det första är att det följer en viss formel som den håller sig till slaviskt. Du landar på en planet med en story-baserad quest. Den för dig till ett visst område av planeten och oftast befinner sig målet längst inne i det området. På vägen dit plockar du upp ett par extra quests, inklusive en quest avsedd för flera spelare, och utför dem medan du tar dig mot ditt story-objektiv. På vägen tillbaka lämnar du in dina avslutade uppdrag och tar dig till nästa område, där formeln börjar om igen. Story-quest, två-tre extra quests, en “heroic” quest. Repeat ad nauseum. De enda avbrott är de du antingen tar dig (genom exempelvis PvP eller rymd-uppdrag) eller ett par dialoger här och där. Du får dina belöningar, dina erfarenhetspoäng, och så är det bara att dra vidare.

The Old Republics planeter består i princip enbart av rum och korridorer, även om du är utomhus. Känslan av att befinna sig i en värld är inte alls lika påtaglig som i World of Warcraft, EverQuest II, Final Fantasy XI eller (det just bortgångna) Star Wars Galaxies. Det finns ett klart spår som du är tänkt att följa. Dessutom är uppdragen ofta klassiska MMO-uppdrag där det gäller att döda X antal fiender, prata med en viss person eller leverera något."

--

Håller ni med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en viss formel som den håller sig till slaviskt

Story-quest, två-tre extra quests, en “heroic” quest. Repeat ad nauseum.

Ja, men ser inte nackdelen i det.

planeter består i princip enbart av rum och korridorer, även om du är utomhus

--

Håller ni med?

Nej, det stämmer för de 2-3 första planeterna kanske. Men Taris (lvl 17 ungefär som republic) är förhållandevis öppen och Tatooine är mer öppen än någon av de WoW-zoner som fanns när jag spelade. Har hört att Hoth ska vara ännu värre dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörru gubben, vilken server lirar du på och vilka lirar du med?

Spelar på Bloodworthy, och kön till servern har blivit väldigt mycket bättre nu förresten. Behövde vänta runt fem minuter tidigare idag och just nu är det inte någon kö alls. Lirar solo i dagsläget, men Boomer håller på och fixar spelet och ska lira med mig. Joina du med! :naughty:

Från FZ:s förtitt...

"The Old Republic har dock två stora problem. Det första är att det följer en viss formel som den håller sig till slaviskt. Du landar på en planet med en story-baserad quest. Den för dig till ett visst område av planeten och oftast befinner sig målet längst inne i det området. På vägen dit plockar du upp ett par extra quests, inklusive en quest avsedd för flera spelare, och utför dem medan du tar dig mot ditt story-objektiv. På vägen tillbaka lämnar du in dina avslutade uppdrag och tar dig till nästa område, där formeln börjar om igen. Story-quest, två-tre extra quests, en “heroic” quest. Repeat ad nauseum. De enda avbrott är de du antingen tar dig (genom exempelvis PvP eller rymd-uppdrag) eller ett par dialoger här och där. Du får dina belöningar, dina erfarenhetspoäng, och så är det bara att dra vidare.

The Old Republics planeter består i princip enbart av rum och korridorer, även om du är utomhus. Känslan av att befinna sig i en värld är inte alls lika påtaglig som i World of Warcraft, EverQuest II, Final Fantasy XI eller (det just bortgångna) Star Wars Galaxies. Det finns ett klart spår som du är tänkt att följa. Dessutom är uppdragen ofta klassiska MMO-uppdrag där det gäller att döda X antal fiender, prata med en viss person eller leverera något."

--

Håller ni med?

Tyckte den där artikeln var rätt märklig. Förstår inte riktigt vad personen som skrev artikeln hade förväntat sig om jag ska vara ärlig, och jag vet inte vad spelet med dess grundläggande inriktning skulle kunna göra annorlunda för att uppfylla de krav han tydligen har.

Kängan om att världen inte är lika öppen som i andra MMO:s är felaktig, och även om vissa uppdrag kan vara linjära och bestå av mycket korridorer så har det under den tid jag spelat aldrig varit en nedslående faktor. Flera av uppdragen (speciellt klass-uppdragen) är snarare så fantastiskt uppbyggda att man inte kan vänta på att få borda det där skeppet och komma till korridorens ände.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh sorry läste fel ställde även samma fråga på FZ så jag blandade ihop med timecarden för 200kr från webhallen. Mja det var ändå inte så farligt med 120kr månaden. Fast dem kanske borde göra så man betalar varannan såfall så som med WoW.

Du kan välja om du vill betala varje, var tredje eller var sjätte månad.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo... det är det jag är rädd för.

Swtor som är så bra förtjänar inte att dö ut så snart

Faktiskt så tror jag nästan att swtor och GW2 kommer bli bra konkurrenter. Båda kommer fånga två helt olika sorters fanbases så att säga!

Rollspelarna kommer definitivt stanna kvar i swtor, det vet jag säkert.

Och jag småtestade det här lite mer under tiden jag hade betan, jag var för snabb för att sätta mitt ord på det, jag drog lvl 10 som en sith warrior och jag måste säga att det var rätt underhållande på sitt sätt ändå.

Det var dock en del flaws i det, för spelet enligt mig kändes inte så öppet som jag hade hoppats på, det var väldigt linjärt med "do this, do that" och sen var man klar.

Jag kommer helt klart hoppa in i GW2 och spela skiten ur det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...