Jump to content

First details emerge of GTA IV PC


Illousion
 Share

Recommended Posts

Fan vad nice :P

Btw har dom inte sagt nåt vad dom kommer använda för slags security så som starforce etc och om man kommer vara tvungen att använda cd key till detta.

Låt mig svara på din fråga. 1. Nej dom har inte sagt nåt om starfoce eller liknande skydd (jag tror då att det inte kommer bli aktuellt). 2. Dom kommer garanterat ha en cdkey. Så försök inte ens ladda ner det. Ge rockstar sina pengar, det har dom för helsike förtjänat.

Redigerad av Fargo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt mig svara på din fråga. 1. Nej dom har inte sagt nåt om starfoce eller liknande skydd (jag tror då att det inte kommer bli aktuellt). 2. Dom kommer garanterat ha en cdkey. Så försök inte ens ladda ner det. Ge rockstar sina pengar, det har dom för helsike förtjänat.

Jag ställde inte den frågan för att ladda ner spelet. Skulle inte ens tänka tanken att ladda ner GTA IV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar att han tänker som jag, att han INTE vill att folk ska tanka spelet utan köpa det och stödja Rockstar och deras framtida spel, som förhoppningsvis fortsätter släppas till PC.

Precis menade så. Vill inte att folk ska sitta ladda ner ett spel som IV. Detta kanske är sista chansen vi får se ett GTA spel till PC igen. Så därför vill ja att folk ska köpa detta och stödja så vi kan få flera spel av R*. Visst ja sitter och laddar ner spel men skulle aldrig ladda ner IV!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis menade så. Vill inte att folk ska sitta ladda ner ett spel som IV. Detta kanske är sista chansen vi får se ett GTA spel till PC igen. Så därför vill ja att folk ska köpa detta och stödja så vi kan få flera spel av R*. Visst ja sitter och laddar ner spel men skulle aldrig ladda ner IV!

Varför denna tankegång nu när det utannonserats? Var ju precis samma sak med till exempel San Andreas, Playstation 2-användarna fick det mer än ett halvår före Xbox och PC-användarna, skillnaden den här gånger var ju bara att Microsoft ville vara med och dela på GTA-kakan. Det är ju inte som om man slutade transportera varor via båt när piraterna härjade som mest, det var ju fortfarande lönsamt...

Men visst, klart att man ska köpa spelet, inte minst för multiplayerfunktionen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gött som fan att Replay-funktionen kommer tillbaka.

När var den borta?

Låt mig svara på din fråga. 1. Nej dom har inte sagt nåt om starfoce eller liknande skydd (jag tror då att det inte kommer bli aktuellt). 2. Dom kommer garanterat ha en cdkey. Så försök inte ens ladda ner det. Ge rockstar sina pengar, det har dom för helsike förtjänat.

Bara för att det brukar vara ett hinder för piratkopiering.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att det brukar vara ett hinder för piratkopiering.

Helt ärligt, nej. CD-keys är aldrig ett hinder för piratkopieringen egentligen, numera är det mest för att hindra fusk (vem vill få sin cd-key bannad?) skulle jag säga... Men även kanske för att hundra folk som inte köpt spelet att spela multiplayer. Eller tja, ett litet hinder för piratkopieringen är det ju men hur lång tid tar det för scenen att knäcka koden? Vanligtvis händer det innan spelet släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...