Jump to content

Highscore


Maimstream
 Share

Recommended Posts

Haha ^_^

Fast detta spelet verkar ju mest random. Fattar inte hur jag kom upp i de summorna, har inte varit i närheten efteråt.

ja de verkar grovt random

Men iaf, 3.28256967394537e+20 fick inte plats i spelet så man fick dra med musen över scooren så den flyttades, svårt att ta screen ;)

kan man förresten räkna ut på nått sätt vad de talet blir? om det där e+20 är nån sorts förkortning?

edit: fick ett rekord som man kan räkna nu iaf, 68 630 377 425 100

fick inte heller plats ;)

jobbigt med ett spel som buggar sådär :naughty:

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 245
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

E+20 betyder en exponent upphöjt till 20, alltså står det <din score> * 10^20, med andra ord din score med 20 nollor efter sig. Starkt jobbat! ^_^

Edit:

Låt oss bara säga att jag kom på hur man får hög combo. :naughty: Från där var det inte särskilt svårt att nå löjligt hög score.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja de verkar grovt random

Men iaf, 3.28256967394537e+20 fick inte plats i spelet så man fick dra med musen över scooren så den flyttades, svårt att ta screen ^_^

kan man förresten räkna ut på nått sätt vad de talet blir? om det där e+20 är nån sorts förkortning?

edit: fick ett rekord som man kan räkna nu iaf, 68 630 377 425 100

HAHA! Nu fick jag allt högre!..Om man bortser från den andra scoren.

68 630 392 255 468

Kan slänga upp bild också

Det är ju inte särsillt svårt att göra kombo, bara lsaä i instruktioner.

post-6197-1225188564_thumb.jpg

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

E+20 betyder en exponent upphöjt till 20, alltså står det <din score> * 10^20, med andra ord din score med 20 nollor efter sig. Starkt jobbat! ^_^

så typ.. 328 256 967 394 537 000 000 ? :naughty:

2 153 693 963 075 560 000 000 000

...finns de nån annan sorts score vi kan gå efter? högst combo? ;)

vad betyder den siffran uppe till vänster?

edit: aha, siffran visar hur lång tid det har gått ^^

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.07752636643058e+41

:P

107 752 636 643 058 000 000 000 000 000 000 000 000 000

och jag blev ganska nöjd med 14 100 i början :/

Vad sägs om...

:mf_doof:

Tycker självklart att någon som klarat spelet bör ligga 1:a, följd efter den som klarat spelet med mindre poäng, följd efter den med högst poäng men inte klarat spelet osv... Att få hög poäng är enkelt, att klara spelet är jäkligt jobbigt däremot.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Maimstream, får jag fråga hur i hela friden du räknar poängen i Tower Bloxx poängen? Har du spelat spelet ens en gång?

Det finns två spellägen: \"Quick Game\" och \"Build City\". Den poängen du räknar på vissa, t.ex. eXotics som fick 722 poäng är i Build City-läget och det du kallar hans slutgiltiga poäng är bara den byggnad han har markerad. Siffran under på hans bild (557) visar vad byggnaden hade innan. Det har alltså INGENTING alls med den totala poängen att göra, det kan till och med finnas hus i hans spel som har betydligt fler invånare. Hans totala poäng i spelet blev totalt 12 237 och det är den du ska räkna om du ska räkna någonting.

Som du ser så fick GiZmo 421 poäng (invånare) på Quick Game. Och jag fick 7575. Det låter helt rätt, eller? iweX fick 1065.

Antigen gör du så att du gör två underrubriker för Tower Bloxx-high score:et: en för de som spelar Quick Game och en för de som spelar Build City. Build City är som ett karriärläge. Eller så får du helt enkelt bestämma dig för om det är Quick Game eller Build City som gäller; väljer man Build City-läget så får man betydligt fler poäng än om man kör Quick Game och därför är det väldigt missvisande att ha båda under en och samma rubrik.

Förslagsvis (lite eftersom det var jag som postade det första Tower Bloxx-rekordet): från och med nu gäller endast "Quick Game"-läget. Poängen man räknar är "population", d.v.s. hur många invånare man får i huset. Vill ni slå rekord skall ni alltså välja Quick Game och ingenting annat.

Spela spelet så förstår du bättre vad jag menar.

Här är min poäng förresten, om du inte hittar bilden (total poäng (invånare i huset jag byggde): 7575. Antal våningar på huset (136). Största kombo (så många gånger i rad som man träffar våningen exakt på den under) 11):

Tower Bloxx: 1065(?)

Vilken scor är det som räknas egentligen?? Är ju annars ett jättelätt spel.

Tower Bloxx (Quick Game)

421

Vad fan, man väljer alternativet thumbnail, och så är de inte ens klickbara. Det tar man ju för givet.

http://i404.photobucket.com/albums/pp125/e...png\"]http://i404.photobucket.com/albums/pp125/e.../Towerbloxx.png

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är min poäng förresten, om du inte hittar bilden (total poäng (invånare i huset jag byggde): 7575. Antal våningar på huset (136). Största kombo (så många gånger i rad som man träffar våningen exakt på den under) 11):

Spela på datorn med.. För det kan vara lättare med mobil, tycker jag. Annars känns det lite .. ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...