Jump to content

LEK: Game Game


Umberto
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Uhmm, okej, Henkibojj ska ut och leka skogsbrand men han skickade den här bilden till mig, så here goes:

gamegameHenki_1213155_0.png

1.

2.

3. Death Rally (Siana)

4. Chip's Challenge (Siana)

5.

6. Home Alone (Kebab)

7. Red Baron (Umberto)

8. Lost Vikings (Vice.)

9.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cheater!

Why you impudent little whippersnapper! How DARE you question my honor and integrity?!! rant_1206837_0.gif:evil:

---

Jaha, då ska vi se...

3. Death Rally

4. Chip's Challenge

Båda två asbra jävla spel som jag nötte som satan.

Rätt x 2! Bra, Siana!

8 var mitt favoritspel när jag var liten. Det var tider det, spelade det på SNES.

Lost Wikings alltså.

Rätt! Bra, Vice.!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Why you impudent little whippersnapper! How DARE you question my honor and integrity?!! rant_1206837_0.gif:evil:

Infidel! You are a traitor to both of your nations! Behold thee mysterious spells I will cast upon you, you finish li'l twat! Finland hasn't had an honest man since Mannerheim! All you have is vodka and knife fights! You are nowhere near Churchills legendary wit! You've brought shame on him, yourself, and your entire nation!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Infidel! You are a traitor to both of your nations! Behold thee mysterious spells I will cast upon you, you finish li'l twat! Finland hasn't had an honest man since Mannerheim! All you have is vodka and knife fights! You are nowhere near Churchills legendary wit! You've brought shame on him, yourself, and your entire nation!

How vulgar! I've never been so disgusted in all my life!! You sir, are a pathetic mockery of a loggerheaded foul-smelling baboon! I implore you to halt this tomfoolery forthwith!

Nu räcker det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kollar jag på svaren för att kunna ge er ledtrådar, därmed gissar jag härefter inte själv.

Eftersom jag inte spelat spelen måste jag improvisera:

1. Svensk översättning: "Rövens Tid".

2. Spelets namn för tankarna till herrar som Patrick Stewart, Ben Kingsley, Vin Diesel, Moby m.fl.

5. Går tydligen ut på att flyga taxi på stenåldern.

6. Spelet bygger på en av 90-talets mest sedda komedier.

9. Svenskt textäventyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kollar jag på svaren för att kunna ge er ledtrådar, därmed gissar jag härefter inte själv.

Eftersom jag inte spelat spelen måste jag improvisera:

1. Svensk översättning: "Rövens Tid".

2. Spelets namn för tankarna till herrar som Patrick Stewart, Ben Kingsley, Vin Diesel, Moby m.fl.

5. Går tydligen ut på att flyga taxi på stenåldern.

6. Spelet bygger på en av 90-talets mest sedda komedier.

9. Svenskt textäventyr.

1. Time of the Ass

2. Bald

5. The Flying Taxis of the Stoneage

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej! :) Ska upp skittidigt igen och är just hemkommen men här är en liten ledtråd till:

Ettan är ett modernt spel till skillnad från alla andra. Bilden föreställer en vattenruta, vilket är till stor del spelets spelplan...

Och sexan är rätt, Kebab. :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vafalls? Inga gissningar?

1. Ett spel som till 100% utspelar sig till havs. Påminner om brädspelet Settlers.

2. Tidigare gissning (Bald) är väldigt nära det rätta svaret. Spelet har element såsom skunkfällor utanför fiendens hus och olika arbetsklasser.

5. Spelets namn är kort, då det är en interjektion. Tänk Bubba i Ducktales.

9. Svenskt textbaserat rollspel. Först i världen med att göras på ett annat språk än engelska. Skrevs av två tioåringar och en elvaåring. Innehåller 10 000 rader kod, skriver i BAT-format. En av skaparna är nu professor i datorteknik (eller liknande) på ett svenskt universitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...