Jump to content

Vilken är din favoritfilm scen?


Tux
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Åh, glömde bort scenen ur Resident Evil: Apocalypse typ i början när Umbrella Corporation ska evakuera sina anställda. Jag vet inte, jag blir helt till mig av den scenen. Tio svarta skåpbilar på rad, killar i kostym och solglasögon. Åh!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Warriors

[youtube-old]8buq78XJXn4[/youtube-old]

Skönaste scenen och skönaste repliken i hela filmen. För er som inte fattar:

Snubben i scenen (Ajax) står framför ledaren för the Baseball Furies som står och hotar honom med sitt baseballträ (bat). Då säger han "I'm gonna shove that bat up your ass and turn you into a popsicle (slickepinne). Anledningen till varför han säger popsicle är för att den andra killen har målat sig svart och gul i ansiktet.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[youtube-old]hpxdWollqSA[/youtube-old]

Slutscenen i Rear Window. Titta inte på klippet om ni inte har sett filmen (vilket förvisso kanske gör den här videon poänglös).

[youtube-old]I6pOXjQLh7Y[/youtube-old]

Dansen i Bande à part. Så söt så.

[youtube-old]NHpMAvy71rA[/youtube-old]

Drömsekvensen i Spellbound... dubbad till italienska. Salvador Dalí hade åtminstone ett finger med i spelet.

[youtube-old]OpIYz8tfGjY[/youtube-old]

"If life were only like this" - Annie Hall.

Sedan finns det ett flertal som jag inte hittade på YouTube, däribland Glorias introduktion i 8½, festen i Mulholland Dr. och Lemmy Cautions flykt från Alpha 60 i Alphaville.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, glömde bort scenen ur Resident Evil: Apocalypse typ i början när Umbrella Corporation ska evakuera sina anställda. Jag vet inte, jag blir helt till mig av den scenen. Tio svarta skåpbilar på rad, killar i kostym och solglasögon. Åh!

Håller med!! Resident Evil: Extinction, när kråkorna anfaller! Mäktig scen! Och när Alice kommer och räddar alla, vinkeln underifrån när hela himlen brinner! DET i HD! Mums!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scenen då dom hittar den döda kroppen i Stand By Me

[youtube-old]7U2I8tyXt8E[/youtube-old]

------

On a more serious note. Jag älskar scener som skrämmer skiten ur mig, ger mig den största tänktbara klumpen i halsen och gråten i tårkanalen eller gör mig riktigt förbannad inombords.

En UNDERBAR scen är John Coffeys avrättning i Den gröna milen. Tror det är den mest känsloladdade scen jag vet i sitt sammanhang.

[youtube-old]whPJwFBfSdU&NR[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scenen då dom hittar den döda kroppen i Stand By Me

[youtube-old]7U2I8tyXt8E[/youtube-old]

------

On a more serious note. Jag älskar scener som skrämmer skiten ur mig, ger mig den största tänktbara klumpen i halsen och gråten i tårkanalen eller gör mig riktigt förbannad inombords.

Jävlar vad jag skvatt! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En UNDERBAR scen är John Coffeys avrättning i Den gröna milen. Tror det är den mest känsloladdade scen jag vet i sitt sammanhang.

[youtube-old]whPJwFBfSdU&NR[/youtube-old]

Den scenen (och filmen) är skitbra! Tänkte ta någon scen därifrån i min första post, men visste inte vilken jag skulle välja.

En annan film som jag verkligen gillar är Gladiator, och detta är en utav de mer utstående scenerna från den filmen. ^_^

[youtube-old]jkN8Yx7p9H8[/youtube-old]

En annan scen från en annan kanonrulle, Forrest Gump, är denna. Måste erkänna att den här scenen fick en att bli lite ledsen i ögat första gången man såg den, stark scen tycker jag. :P

[youtube-old]_fBYLlmycQ0[/youtube-old]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...