Jump to content

Grafiken hinner inte med?


Frittes
 Share

Recommended Posts

Är det någon som har samma problem med att grafiken i spelet inte hinner med ?

T.ex så tar det en stund innan husen blir skarpa och man ser alla detaljer eller

så tror man att man kan gena på vissa ställen men icke där står nåt som

inte har hunnit ritats upp....

Även att asfalten försvinner då, då och Bilen "svävar" :mf_doof:

Lite slumpvis.

Fan älskar ju GTA ....

(Xbox360 kör jag med)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har samma problem med att grafiken i spelet inte hinner med ?

T.ex så tar det en stund innan husen blir skarpa och man ser alla detaljer eller

så tror man att man kan gena på vissa ställen men icke där står nåt som

inte har hunnit ritats upp....

Även att asfalten försvinner då, då och Bilen "svävar" :mf_doof:

Lite slumpvis.

Fan älskar ju GTA ....

(Xbox360 kör jag med)

Så är det i alla GTA spel jag kört. Tror bestämt att det har ett namn, typ "pop-up" eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon som har samma problem med att grafiken i spelet inte hinner med ?

T.ex så tar det en stund innan husen blir skarpa och man ser alla detaljer eller

så tror man att man kan gena på vissa ställen men icke där står nåt som

inte har hunnit ritats upp....

Även att asfalten försvinner då, då och Bilen "svävar" :mf_doof:

Lite slumpvis.

Fan älskar ju GTA ....

(Xbox360 kör jag med)

Repor på skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör på 360, och ja, det händer. Speciellt om man kör snabbt/byter miljö snabbt. T.ex. händer det att safehouse-rummen (de utan laddningstid via hiss t.ex.) är helt tomma i nån sekund innan allt ploppar upp, men allt som oftast är det inte så. Händer även ibland när man kör in i nån gränd i 180 km/h att papperskorgar och containrar bara ploppar upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst att spelet är uppbyggt så att grejjerna inte hela tiden är framme för att spara ram minne de fattar jag, men jag fick tanken att eftersom de flesta verka uppleva de olika mycket så tänkte jag om de kan ha något med Tv:n att göra? Jag kör 360 med nån samsung hd ready inställd på game mode och jag får likt de flesta med "poo-up" grejjer, men kan de då ha något med om man har hög ms att göra? Bara rena spekulationer... (Tog reda på nu att de va 8 ms på tv:n vilken är jävligt högt? ^_^)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag har också samma problem med att grafiken inte hänger med, speciellt när man kör fort osv. som ni andra beskriver det.

Jag har en nästan ny xbox (senaste versionen) skivan är inte det minsta repig men ändå så buggar det.

Jag kör utan hårddisk, kan det ha nått med det att göra eller är det något annat? Jag har haft alla GTA spel som har kommit ut och har aldrig varit med om så här mycket buggande i grafiken. Har en jobbarkompis som också har xbox en äldre version och han säger att det funkar perfekt för han, buggar inte alls!?! Har tillockmed provat med hans skiva men det är samma sak för mig.

Hjälp? Vill ju spela GTA IV!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också samma problem med att grafiken inte hänger med, speciellt när man kör fort osv. som ni andra beskriver det.

Jag har en nästan ny xbox (senaste versionen) skivan är inte det minsta repig men ändå så buggar det.

Jag kör utan hårddisk, kan det ha nått med det att göra eller är det något annat? Jag har haft alla GTA spel som har kommit ut och har aldrig varit med om så här mycket buggande i grafiken. Har en jobbarkompis som också har xbox en äldre version och han säger att det funkar perfekt för han, buggar inte alls!?! Har tillockmed provat med hans skiva men det är samma sak för mig.

Hjälp? Vill ju spela GTA IV!

Hårddisken lär nog vara den största orsaken. Men jag kan uppleva problem (trots att jag har en hårddisk) ibland. Känns som det blivit mer och mer ju längre spelet går. Eller så kanske man uppmärksammar det mer nu än i början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360-versionen har problem med sånt, det beror antingen på att hårdvaran inte pallar trycket (men det tror jag inte), eller att 360 måste läsa allt från skiva. PS3 har istället ~3400 MB förinstallerad data som går snabbare att komma åt än från skiva.

Ps3 har också problem med sånt, tänk dig GTA IV på Ps3 utan förinstallation, lite sämst det skulle vara.

Jag kör på Xbox 360 och har inte haft några problem alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...