Jump to content

Bra ätbarheter att ha under spelandet?


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag funderar lite på vad som är bra respektive dåligt godis/snack/mat att ha när man nöter GTA IV. När det kommer till godis tror jag att saker som vinigummin, bilar, polkagrisar, osv är rätt bra. Det får inte kladda eller smula, och inte heller vara sockrigt eller salt så man får det på händerna. Chips och annat snacks brukar dessvärre nästan alltid vara smuligt, men någon kanske har alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Jag funderar lite på vad som är bra respektive dåligt godis/snack/mat att ha när man nöter GTA IV. När det kommer till godis tror jag att saker som vinigummin, bilar, polkagrisar, osv är rätt bra. Det får inte kladda eller smula, och inte heller vara sockrigt eller salt så man får det på händerna. Chips och annat snacks brukar dessvärre nästan alltid vara smuligt, men någon kanske har alternativ?

Man kan ju faktiskt äta chips med diverse verktyg... gaffel eller sked bör väl fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Premiärdagen: Mindre kladdig Pizza (troligen liknande Amerikansk Peperoni), 6-Pack Coca Cola i glasflaskor, en Burk Pringles, blandat smågodis & Chocklad... möjligen även en Öl.

Efter det, blandat smågodis och Coca Cola i burkar. Möjligen en Öl någon dag också.

Jag ska äta choklad, men jag får se till att vara kall om händerna. Är det 33 grader som choklad smälter vid?

Jag brukar själv försöka undvika att röra Chockladen. När jag t ex har en Marabou-chockladkaka så brukar jag dela den i bitar när den fortfarande är i förpackningen och sedan öppna ena änden så det blir som en påse ochn sedan hälla i mig ett par bitar från den direkt. Inget kladd. Eller när jag har t ex Plopp så delar jag den i förväg och sedan knuffar bitarna i munnen med min tumnagel.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar själv försöka undvika att röra Chockladen. När jag t ex har en Marabou-chockladkaka så brukar jag dela den i bitar när den fortfarande är i förpackningen och sedan öppna ena änden så det blir som en påse ochn sedan hälla i mig ett par bitar från den direkt. Inget kladd. Eller när jag har t ex Plopp så delar jag den i förväg och sedan knuffar bitarna i munnen med min tumnagel.

Damn, här har vi en taktiker! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn, här har vi en taktiker! :D

Haha, dagens!

--

Jag skulle nog antagligen ha mineralvatten som dricka. Nyttigare än läsk och alkohol och gott om man gillar det.

Sedan skulle jag nog ha tuggummi eller halstabletter, för det kan man ha länge i munnen och bara tugga utan att bli sugen på att äta något. Annars kan man alltid 'hälla' chipsen över munnen som jag brukar göra. Annars vet jag det perfekta. Kinanudlar! Göra iordning (Läs: Krossa + lägga in kryddan i påsen) några 4-5 påsar och sen bara 'hälla' i sig.

Vet just nu inget jag kommer äta speciellt mycket av. Finns alltid frukt om man vill vara nyttig. Kladdar inte så värst mycket med äpple/päron m.fl. Eller så tar man en klubba i munnen och suger på den. Jag är besatt av klubbor, tar minst 2/dag i skolan. Väldigt bra tidsfördriv för munnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...