Jump to content

GTA IV kan bli försenat


burken12
 Share

Recommended Posts

Jag tror att det kommer att finnas på marknaden 29 April. Men om EA tar över Take-two så har de ett ekonomiskt intresse och kommer troligtvis att fördröja släppet", säger Patcher.

GTA IV beräknas då skjutas fram ungefär 2 månader.

Varför vill man fördröja en release? Mycket beror på att aktierna ofta stiger i ett företag när ett populärt spel blir fördröjt, och omtalat. Först har man en "spelhype" och väntan till det nya datumet blir spännande. Man får alltså samma effekt av väntan på spelet två gånger.

Företag sätter ofta ett tidigt datum på ett spel eller produkt, för att frivilligt fördröja släppet.

Som sagt så blir Take-Two förmodligen inte uppköpta då man har tillsatt resurser för att kringgå en så kallad take over, men man vet aldrig.

Källa:Gtanytt.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det kommer att finnas på marknaden 29 April. Men om EA tar över Take-two så har de ett ekonomiskt intresse och kommer troligtvis att fördröja släppet", säger Patcher.

GTA IV beräknas då skjutas fram ungefär 2 månader.

Varför vill man fördröja en release? Mycket beror på att aktierna ofta stiger i ett företag när ett populärt spel blir fördröjt, och omtalat. Först har man en "spelhype" och väntan till det nya datumet blir spännande. Man får alltså samma effekt av väntan på spelet två gånger.

Företag sätter ofta ett tidigt datum på ett spel eller produkt, för att frivilligt fördröja släppet.

Som sagt så blir Take-Two förmodligen inte uppköpta då man har tillsatt resurser för att kringgå en så kallad take over, men man vet aldrig.

Källa:Gtanytt.se

Oj oj oj de var inte bra. Inget GTA IV fören sommaren? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om de blir uppköpta så tror jag inte att EA kommer skjuta upp släppet. För det första så är redan GTAIV hypat som bara den, för det andra så har spelet redan försenats en gång, för det tredje så är det väldigt nära release nu och nu har spelen redan skickats till leverantörerna så det finns ingen ursäkt de skulle kunna komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om de blir uppköpta så tror jag inte att EA kommer skjuta upp släppet. För det första så är redan GTAIV hypat som bara den, för det andra så har spelet redan försenats en gång, för det tredje så är det väldigt nära release nu och nu har spelen redan skickats till leverantörerna så det finns ingen ursäkt de skulle kunna komma med.

Tänk på att det tar ett tag att konvertera spelet till alla format. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om spelet redan finns på lagret hos leverantörerna borde det inte vara färdig konverterat då? :D

Inte för EA. Tänk på att det i så fall måste släppas till PC, PS2, gamla Xbox, Wii, Gamecube, DS, PSP, GBA, Gameboy Color, Gameboy, Nintendo 64, SNES, NES, Atari2600, MAME.... Annars lever ju inte EA upp till sin standard :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffade mitt xbox elite för att få köra gta IV, men dem har fan försenat det med ett år så mitt xbox bara står där....

Det vore kul om alla som har bokat GTA IV, avbokar det just för att EA köpte upp dem. Så att det är typ, 2-3 pers som köper det i hela världen. :)

Nejmen... Det blir förbannat tragiskt om detta händer. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför skulle EA skjuta upp releasen? De vill ju, precis som alla andra (till och mer mer än andra) tjäna snabba cash. De har ju än så länge försörjt sig med hjälp av skitspel. Om de nu skulle köpa upp Take-2 (den dagen den sorgen) så har de helt plötsligt ett riktigt hypat superspel i sina händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om de blir uppköpta så tror jag inte att EA kommer skjuta upp släppet. För det första så är redan GTAIV hypat som bara den, för det andra så har spelet redan försenats en gång, för det tredje så är det väldigt nära release nu och nu har spelen redan skickats till leverantörerna så det finns ingen ursäkt de skulle kunna komma med.

För det första kan de fortsätta hypa spelet "som bara den" fram till jul, en uppskjutning skulle knappast minska hypen - tvärtom.

För det andra är faktumet att spelet har försenats en gång inget hinder för att det inte skulla kunna försenas en tredje gång.

För det tredje har spelet knappast skickats till leverantörerna eftersom spelet inte ens har gått guld än.

Skadeglad som jag är skulle min uteblivna glädje från att få spela IV lindras av tanken på alla förtvivlade och besvikna gaymers världen över. Hehe!

Men varför skulle EA skjuta upp releasen? De vill ju, precis som alla andra (till och mer mer än andra) tjäna snabba cash. De har ju än så länge försörjt sig med hjälp av skitspel. Om de nu skulle köpa upp Take-2 (den dagen den sorgen) så har de helt plötsligt ett riktigt hypat superspel i sina händer.

Du får 100 kr idag eller 1000 kr i december. Vad väljer du?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...