Jump to content

Förföljd av tal?


Icicle
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varje gång jag tittar på klockan är den lite mer än när jag tittade på klockan förra gången. det är läskigt :)

Jag har samma problem. :o

@Tråden: Bestäm dig för att tänka på ett annat tal, sätter mina tursockar på att du kommer stöta på det lika ofta. 37 förföljer dig inte, det är du som letar efter det.

Som med allt annat sådant här tycker jag att det är töntigt att folk ens tänker tanken. Kul med fantasi, såklart, men när folk börjar tro på det själva har det gått för långt.

...själv går jag aldrig längre än jag behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje gång jag tittar på klockan är den lite mer än när jag tittade på klockan förra gången. det är läskigt :lol:

DET ÄR SÅ DET SKA VARA DU ÄR INTE SJUK DU ÄR FRISK SOM ALLA ANDRA :ermm:

För att även lägga till något seriöst här. Dessa tal som följer är det något specielt med:

2 4 7 13 37 42

7 och 13 har varit mina turnummer väldigt länge. 2 samt 4 dök upp som speciella tal för ett par årsen (vet inte varför egenligen). 37 är det första tal som är ojämnt i båda siffror, inehåller 2 siffror som inte är samma bortsett från 31 och 35 (som på något sätt känns jämnt ändå) tal med en 1:a i början känns som att de inte hör hit också. 42 är någon sorts jämn motsvarighet till 37.

Flummförklaring, men så är det =)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DET ÄR SÅ DET SKA VARA DU ÄR INTE SJUK DU ÄR FRISK SOM ALLA ANDRA :ermm:

För att även lägga till något seriöst här. Dessa tal som följer är det något specielt med:

2 4 7 13 37 42

7 och 13 har varit mina turnummer väldigt länge. 2 samt 4 dök upp som speciella tal för ett par årsen (vet inte varför egenligen). 37 är det första tal som är ojämnt i båda siffror, inehåller 2 siffror som inte är samma bortsett från 31 och 35 (som på något sätt känns jämnt ändå) tal med en 1:a i början känns som att de inte hör hit också. 42 är någon sorts jämn motsvarighet till 37.

Flummförklaring, men så är det =)

Även om man kör "tänk på ett tal mellan 1 och 100"-leken, så är 37 det vanligaste valet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
7 och 13 har varit mina turnummer väldigt länge. 2 samt 4 dök upp som speciella tal för ett par årsen (vet inte varför egenligen). 37 är det första tal som är ojämnt i båda siffror, inehåller 2 siffror som inte är samma bortsett från 31 och 35 (som på något sätt känns jämnt ändå) tal med en 1:a i början känns som att de inte hör hit också. 42 är någon sorts jämn motsvarighet till 37.

Flummförklaring, men så är det =)

Jag förstår inte riktigt...

...men tack ändå. :ermm:

EDIT:

Jo, det är klart jag förstår. Blev lite krångligt första gången jag läste det bara. Haha.

Redigerad av Icicle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här, men tänk sen på alla gånger den INTE är 13:37/*9:11... Hjärnan tänker bara på dom eftersom dom är nått speciellt för dig...

Nästan varje dag råkar jag kolla på klockan 13:34 och tänker, nu är det bara 3 minuter kvar till 13:37.

En annan lite skum grejj är att jag vaknar alltid 6:59 på morgonen och 20 sekunder senare ringer väckarklockan.

EDIT: Jag kom att tänka på att 3004 också har varit ett specielt tal för mig. Där återkommer ju siffrorna i 13:34, en egen form av elit ^^

Jag gjorde också ett dödstest och fick reda på att det blir när jag är 68 år. 2 x 34 = 68

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...